Nekateri bolniki imajo težave ob naročanju na obravnavo pri družinskem zdravniku, ugotavlja zagovornik načela enakosti. Zato pristojnemu ministrstvu priporoča, naj v ambulantah zagotovijo vse oblike naročanja.
Nekatere ranljive skupine so ob naročanju na obravnavo pri družinskem zdravniku zaradi neupoštevanja pravil o načinih naročanja v slabšem položaju, ugotavlja zagovornik načela enakosti. Ministrstvu za zdravje priporoča, da izvajalci zdravstvene dejavnosti zagotovijo vse možne načine naročanja, osebno v ambulantah, po telefonu, pošti in elektronsko.
Zagovornik načela enakosti Miha Lobnik se je v okviru posvetovanj seznanil s težavami bolnikov, ki so želeli priti v stik z družinskim zdravnikom. Ugotavlja, da se je dostopnost ambulant družinske medicine poslabšala predvsem zaradi uvedbe elektronskih načinov naročanja bolnikov, druge možnosti komunikacije z zdravnikom, pa so se zožile, so v sporočilu za javnost zapisali pri zagovorniku.
Težave pri dostopu do zdravstvene oskrbe imajo po njegovih ugotovitvah predvsem ranljive skupine, ki so zaradi osebnih okoliščin starosti, invalidnosti, jezika, zdravstvenega in premoženjskega stanja v slabšem položaju, ker ne morejo, ne znajo ali ne zmorejo uporabljati novih tehnologij. Slabše digitalno pismeni pa zelo težko pridejo do zdravnika po telefonu in osebno, so opozorili.
Kot so namreč ugotovili, možnosti naročanja po telefonu v nekaterih ambulantah niso bile zagotovljene ves delovni čas, ampak le nekaj ur dnevno. Nekatere ambulante niso bile opremljene z avtomatskimi telefonskimi odzivniki oz. so bile informacije na teh odzivnikih zastarele ali pomanjkljive, nekatere pa tudi niso zagotavljale naročanja po pošti in osebno z obiskom ambulante, so še navedli.
Ministrstvu za zdravje zato zagovornik priporoča, da izvajalci zdravstvene dejavnosti zagotovijo vse načine naročanja, kot jih določa zakonodaja, pa tudi, naj bo telefonsko naročanje v ambulantah na primarni ravni zdravstvene dejavnosti zagotovljeno ves delovni čas. Ob nedosegljivosti v tem času pa naj še isti dan zagotovijo povratni klic. Vse ambulante bi morale imeti tudi avtomatski telefonski odzivnik, ki bi nudil informacije o delovnem času in možnih načinih naročanja, še priporoča zagovornik načela enakosti. Kot nesprejemljivo pa je v priporočilu navedel še kakršnokoli omejevanje časa, kdaj lahko bolniki pošiljajo elektronska sporočila.
“Digitalizacija oziroma uvajanje elektronskih načinov komuniciranja ne sme nadomestiti ali zožiti drugih zakonsko predpisanih možnosti dostopa do družinskih zdravnikov. Prikrita doktrina omejevanja dostopa do čakalnic za tiste, ki potrebujejo zdravnika, je nesprejemljiva,” so pri Zagovorniku še povzeli Lobnikove besede.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!