Zakaj je hamburger prek Wolta ali Glova dražji? Ni kriva samo dostava

Slovenija 19. Mar 202319:31 5 komentarjev
hamburger
PROFIMEDIA

Hamburger, ki vam ga Glovo ali Wolt dostavita na dom, v službo ali na izbrano lokacijo, je običajno dražji kot hamburger, ki ga naročite v lokalu ali ga prevzamete sami. Razlika v ceni je lahko velika, tudi en evro. Od vsakega naročila pa si ponudnika, ki dostavljata hrano, vzameta tudi del provizije. Kolikšna je ta, ne razkrivata. Po naših podatkih pa je kar visoka.

S pojavom Wolta in Glova so se karte na trgu dostave hrane v zadnjih letih močno premešale. Če so imele še pred leti restavracije in gostilne svojo dostavno službo, danes večina od njih uporablja storitve, ki jih nudita omenjena ponudnika. To pa za potrošnika posledično včasih pomeni tudi nekoliko dražjo hrano in dodatne stroške, ki jih prinese dostava.

S hitrejšim tempom življenja, ko veliko več časa preživimo na delovnem mestu, raste tudi število naročil na Woltu in Glovu. Cene hrane tam so za uporabnike običajno višje kot v restavracijah in gostilnah. Pri HoodBurgerju boste na primer za burger Big Hood v restavraciji odšteli 6,9 evra, na aplikaciji Glovo pa en evro več – 7,9 evra. Burger Classic pa v restavraciji ali pri osebnem prevzemu stane 6,1 evra, pri dostavi pa boste zanj odšteli 70 centov več oziroma 6,8 evra.

Klemen Ptičak, eden od dveh soustanoviteljev v podjetju Hood Burger, je za N1 povedal, da naročila prek aplikacije Glovo pri njih predstavljajo okoli 15 odstotkov celotnega prometa. Odstotka, ki si ga pri posamičnem naročilu vzame dostavno podjetje, ni mogel razkriti, saj gre za poslovno skrivnost.

Z višjimi cenami ublažijo del izgub zaradi provizije

Na vprašanje, zakaj so jedi na aplikaciji dražje, pa je povedal, da Glovo za svoje storitve zaračuna provizijo, kar pomeni, da jim pri prodaji izdelkov preko omenjene aplikacije ostane manj. “Z višjimi cenami lahko ublažimo del te izgube. Prav tako menimo, da enaka cenovna politika ni pravična do gostov, ki pridejo v sam lokal. Verjamemo, da je celotna izkušnja z obiskom restavracije boljša, zato tudi delamo na tem, da je postrežba hitra in kvalitetna, tako si lahko tudi tisti, ki imajo na razpolago manj časa, privoščijo obisk pri nas,” je dodal.

Wolt, dostava hrane
Aljaž Uršej/N1

Podobne so tudi razlike pri cenah v McDonald’su. Tako boste na primer v eni od restavracij slovenske podružnice največje verige s hitro prehrano na svetu za hamburger Big Mac odšteli 3,5 evra, na aplikacijah Wolt in Glovo pa je ta 70 centov dražji in stane 4,2 evra. Veliki krompirček v restavraciji stane 2,2 evra, na aplikacijah pa boste zanj odšteli pol evra več. Za 60 centov so na primer pri dostavi dražji tudi piščančji medaljoni (šest kosov).

V McDonald’su so za N1 povedali, da gre pri dostavi izdelkov prek Wolta in Glova za posebno storitev, ki omogoča udobno in enostavno naročanje tudi takrat, ko morebiti ni dovolj časa, da bi gostje hrano zaužili v eni od restavracij ali pa jo prevzeli sami. “Cene za izdelke, naročene preko platform za naročanje, so višje kot sicer pri naročilu v restavraciji ali pri prevzemu na McDrivu, saj gre za posebno obliko dodatne storitve dostave hrane na drugo lokacijo, s katero so povezani tudi dodatni stroški storitve in dostave.” Tudi pri McDonald’su pa nam deleža provizije, ki jo plačajo dostavnima partnerjema, niso mogli razkriti, saj je poslovna skrivnost.

K stroškom naročila mora sicer uporabnik na koncu prišteti tudi ceno dostave in strošek storitve.

Wolt in Glovo ne razkrivata provizije, ki jo zaračunata

Z vprašanjem, zakaj so cene hrane v obeh aplikacijah višje kot v restavracijah ter kolikšen del provizije si zaračunajo pri posameznem naročilu, smo se obrnili tudi na Wolt in Glovo. Pri Glovu na naše vprašanje glede provizij niso odgovorili, pri Woltu pa so pojasnili, da je ta odstotek zaupne poslovne narave.

Glovo
Borut Živulović/Bobo

Smo pa v pogovorih z nekaterimi gostinci izvedeli, da so višje cene v obeh aplikacijah posledica provizije, ki si jo odtegneta Wolt in Glovo. Eden od gostincev, ki ima svoj lokal v večjem slovenskem mestu, pred kratkim pa je začel sodelovati tudi z Woltom, je za N1 povedal, da si ponudnik prvega pol leta pri vsakem naročilu vzame 23 odstotkov provizije, nato pa 27 odstotkov.

Pri Woltu so za N1 dodatno pojasnili, da imajo z restavracijami dogovor, da ohranijo iste cene tako na platformi kot v restavraciji, saj s tem zagotavljajo “jasnost in transparentnost”. “V izjemno redkih primerih se lahko tudi razlikujejo, vendar se razlikuje tudi ponudba, recimo meniji, ki jih uporabniki v restavracijah ne morejo dobiti, dobijo pa jih lahko na platformi oziroma se razlikujejo cene jedi v fizičnih restavracijah, če ima določena veriga več fizičnih restavracij, vendar so nato na platformi poenotene,” so dodali.

Povedali so še, da je njihov cilj tudi, da so z restavracijami in drugimi maloprodajnimi ponudniki v dolgoročnem partnerskem odnosu ter jim omogočajo dodaten doseg do novih potencialnih strank oziroma obstoječih strank, ki trenutno nimajo časa za obisk restavracije ali trgovine, ter dodatna naročila. “Torej da smo dodaten prodajni kanal, in ne edini, ki jim omogoča dodatne prihodke brez dodatnih fiksnih stroškov. Večina naših partnerjev je zelo uspešnih in tako ustvarjajo prihodke v restavraciji in na Woltovi platformi ter so zaradi dostave dodatno razširili posel.”

Pri Glovu pa so nam odgovorili, da partnerji sami postavljajo svoje izdelke in določajo prodajne cene, njihova platforma pa se ne vmešava v poslovno politiko lokalov. “Kljub temu svojim partnerjem priporočamo, da v naši aplikaciji prikazujejo enake cene kot v restavracijah,” so dodali.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje