Zdi se, da je v zadnjem obdobju prometno stanje v prestolnici ob konicah še bolj dramatično kot sicer: osebna vozila večkrat obstanejo v križiščih, mestni avtobusi so postavljeni v nepregledno vrsto pločevine, pešcem in kolesarjem ne preostane drugega, kot da vijugajo med njimi. Ljubljanski župan je za prometni kolaps okrivil neodgovorne voznike, ki kljub rumeni ali pa celo rdeči luči zapeljejo v križišče, ga zablokirajo, posledično pa stoji ves promet v okolici. Zakaj v takih primerih prometa v križiščih ne usmerja policija?
Potem ko smo objavili članek o prometnih kolapsih v središču Ljubljane, ki so še posebej neznosni ob konicah in slabem vremenu, nam je pisala bralka, ki se v Ljubljano vozi po dolenjski avtocesti, čakanje v koloni pa ji je dobro znano.
“Pred tednom dni sem od rondoja Tomačevo do predora Debeli hrib potrebovala eno uro, pri čemer ni bilo prometne nesreče ali kaj podobnega,” je zapisala in se obregnila ob izjavo ljubljanskega župana Zorana Jankovića, ki za gnečo krivi “neodgovorne voznike”. “Pospešijo in zapeljejo skozi rumeno ali pa že rdečo luč, ostanejo v križišču in tako zablokirajo vse,” je namreč dejal župan.
Bralka se s tem sicer strinja, a se hkrati sprašuje, zakaj v takih kritičnih primerih prometa pogosteje ne usmerja policija. “Še nikoli nisem zasledila kakšnega policista, da bi taka križišča nadzoroval in take voznike opozarjal, mogoče tudi kaznoval.”
Zato smo na Policijsko upravo Ljubljana naslovili vprašanja, kje in kako pogosto prometne zamaške v križiščih rešujejo možje v modrem.
Tako kot drugod po državi se gostota prometa tudi v Ljubljani zadnjih nekaj let povečuje, pravijo. “Vedno pogosteje se v času prometnih konic srečujemo z izredno povečanim prometom v samem središču mesta, ki pogosto vodi v nekajurne zamude,” priznavajo. Po njihovih besedah je najhuje v strogem centru mesta in tam, kjer potekajo gradbena dela. Prav zapore cest imajo namreč širši vpliv, saj se vozniki, ki bi sicer peljali po ustaljeni poti, preusmerijo na vse ostale ceste, tam pa dodatno zmanjšajo pretočnost prometa.
“Večinoma tovrstnih dogodkov policisti že sami zaznajo in takoj začnejo nadzirati promet. Vplivati poskušajo na samo stanje v nekem križišču, kjer vzpostavijo upoštevanje prometne kulture in prometnih pravil, saj večinoma vozniki zapeljejo v križišče, kljub temu da je očitno, da ga ne bodo mogli pravočasno izprazniti,” so poudarili. Tako vozniki zablokirajo križišče v vse smeri, zastoje pa zgolj podaljšajo, kar smo lahko posneli v torek. Več v videu spodaj.
Dejstvo je, pravijo na Policijski upravi Ljubljana, da prisotnost policista v križiščih vpliva na to, ali bodo vozniki pravila upoštevali ali ne, a število policistov, ki imajo številne naloge, je omejeno.
“Glede na kadrovske zmožnosti poskušamo vsakodnevno zagotavljati večjo pretočnost prometa, tako v mestu, na obvoznici in avtocesti kot tudi drugod na območju policijske uprave. Pri tem se najprej usmerjamo na lokacije, kjer so zastoji največji in kjer lahko s svojim posredovanjem dosežemo največji učinek,” so pojasnili.
Obenem so poudarili, da v večini tovrstnih primerov policisti ne morejo “pospešiti” prometa, saj so takšni zastoji pogosto posledica tega, da je gneča prav v vse smeri, ki vodijo iz določene lokacije. V konkretnem primeru ven iz strogega centra prestolnice.
BONUS VIDEO: Zoran Janković se je usmerjanja prometa v križišču lotil kar sam
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje