Ljubljana je ena od redkih evropskih prestolnic, kjer ponoči meščani in obiskovalci nimajo možnosti prevoza z javnim prometom. Ljubljanski potniški promet (LPP) je med epidemijo ukinil že prej redke nočne vožnje avtobusov, po epidemiji pa so vozne rede spremenili tako, da zadnji avtobusi iz centra odpeljejo opolnoči.
Župan glavnega mesta Zoran Janković rad pove, da je Ljubljana najlepše mesto na svetu, v katerem so dobrodošli vsi. Toda, kot je opozoril naš bralec, mesto ni prav prijazno do tistih, ki bi radi uživali v ljubljanskem nočnem življenju ali pa ponoči delajo.
“Med epidemijo covida je LPP ustavil vse nočne linije po Ljubljani, zdaj ko epidemije več ni pa avtobusi še vedno ne vozijo. S tem smo eno izmed redkih evropskih glavnih mest, ki nima nočnega javnega prevoza,” je zapisal bralec in dodal, da so zato prebivalci in obiskovalci primorani hoditi peš, plačati denar taksijem, ki radi dvigujejo svoje cene, ali pa se domov odpraviti s kolesom. “Ljubljana ima veliko študentsko populacijo. Ponoči se študenti, ki se vračajo z zabav, ker nimajo druge možnosti prevoza, domov odpeljejo s kolesi ali celo avtomobili, kar je lahko izjemno nevarno,” je opozoril bralec.
V imenu LPP so nam odgovorili na mestni občini Ljubljana, kjer pravijo, da nočne linije niso bile ukinjene, ampak so le spremenili vozne rede. “Do leta 2019 so avtobusi v nočnem času obratovali z intervalom na 40 minut in imeli zadnji odhod z Bavarskega dvora ob 00.20. V obdobju protikoronskih ukrepov so avtobusi obratovali do 22.30 in po sprostitvi teh ukrepov so bili uveljavljeni novi odhodi, pri čemer se je interval podaljšal za 5 minut, z zadnjim odhodom ob polnoči z Bavarskega dvora v vse smeri,” so zapisali na občini.
Ponoči več uničevanja avtobusov
Občino smo vprašali tudi, kako ogovarjajo nezadovoljnim prebivalcem in turistom, ki imajo ponoči le malo možnosti prevoza po mestu ter ali razmišljajo o ponovni vzpostavitvi nočnih linij.
“V tem trenutku o spremembah veljavnih voznih redov ne razmišljamo,” so zatrdili in pojasnili, da so z analizami ugotovili, “da so avtobusi ponoči prepeljali izjemno majhno število potnikov in so bile linije z ekonomskega vidika neupravičene.”
To pa ni edini razlog za nenaklonjenost nočnemu javnemu prometu. “Obenem smo se ponoči najpogosteje srečevali s potniki, ki so motili javni red in mir ter povzročali večjo materialno škodo na avtobusih,” so poudarili in dodali, da ocenjujejo, “da je pokritost Ljubljane z linijami zelo dobra, pri čemer avtobusi ne obratujejo samo med polnočjo in četrto uro zjutraj”.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje