Zapletena vožnja z avtobusom: “Otroci zamujajo v šolo in pozno pridejo domov”

Slovenija 05. Sep 202412:47 > 19:44 11 komentarjev

Pritožbe potnikov po ponovni spremembi avtobusnih voznih redov se vrstijo. Na N1 smo ta teden že poročali o težavah v okolici Ljubljane, zdaj na težave opozarjajo v bolj oddaljenih krajih. Kritike so številne, vsem pa je skupno eno: povezav ni dovolj, potovalni časi z avtobusi pa so se zaradi številnih prestopov ponekod tudi podvojili. Družba za upravljanje javnega potniškega prometa kljub kritikam stoji za novimi voznimi redi.

Nezadovoljstvo potnikov zaradi ponovne spremembe avtobusnih voznih redov se še ni poleglo. Potem ko smo na N1 poročali o težavah, ki nastajajo v okolici Ljubljane in na Štajerskem, se je oglasilo še več nezadovoljnih potnikov iz bolj oddaljenih delov države – vsem kritikam je skupno eno: potniki ostajajo na postajah, potovalni časi do istega cilja pa so zaradi številnih prestopov tudi do dvakrat daljši.

“Najbolj kritične regije so Kozjansko, Koroška in Suha krajina. Iz teh krajev so nas poklicali starši in bili zelo ogorčeni, ker so otroci zamudili, v šolo sploh niso mogli, ali so prišli zelo pozno domov …” je na današnji novinarski konferenci opozoril predsednik Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije (KGZS) Roman Žveglič.

Podal je tudi primer povezave med Zagradcem in Novim mestom, kamor se šolarji vozijo v Kmetijsko šolo Grm. “Dijaki morajo trikrat presesti. Prej so za prevoz potrebovali pol ure, zdaj potrebujejo uro in 45 minut,” je izpostavil.

Drugod v manjših krajih otroci ostajajo na postajah, ker se mimo vozijo polni avtobusi. “Otroci čakajo drug avtobus oziroma večinoma kličejo starše,” je dodal in poudaril, da so morali nekateri starši zaradi slabih javnih avtobusnih prevozov tudi vzeti dopust oziroma prej zapustiti delovno mesto.

AVTOBUSNA POSTAJA
Avtobusna postaja (Foto: PROFIMEDIA)

“Lani smo imeli dober sistem, ki je funkcioniral. Dijakom ni bilo treba prestopati, koncesionarji so vedeli, kam gredo otroci. Zdaj je popolna zmešnjava,” je bil kritičen do Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki je z julijem prevzela sestavljanje voznih redov. V KGZS so pristojno ministrstvo pozvali, naj nemudoma ukrepa in zagotovi ustrezne frekvence prevozov in dovolj kapacitet. “Vemo, da je jeseni veliko dela na kmetijah, in ne vem, zakaj spreminjati sistem, ki je deloval,” je zaključil Žveglič.

Pot v službo daljša skoraj za eno uro

“Tudi mi, ki se vsakodnevno vozimo na delo iz vasi Razdrto in okoliških vasi (Občina Postojna), smo zelo nezadovoljni z novimi voznimi redi,” nam je sporočila potnica iz Notranjske. Opisala je, da prvi jutranji avtobus iz Razdrtega do Ljubljane odpelje šele ob 6.41 v Ljubljano pa – v teoriji – prispe ob 8. uri. Dejanski čas prihoda je zaradi zastojev veliko kasnejši.

Druga možnost je, da v Postojni presedejo na direktno linijo do Ljubljane, a tudi ta iz Notranjske odrine prepozno, da bi lahko zaposleni v službo prišli brez zamud.

Prebivalci Razdrtega imajo še tretjo možnost – avtobus na 20 minut peš oddaljeni postaji, nato pa prestop v Postojni na avtobus do Ljubljane. Ta avtobus iz Postojne odpelje ob 6.15. Čeprav avtobus v prestolnico pripelje ob primerni uri, potnica opozarja, da je pot do delovnega mesta postala zelo zapletena.

“S tem so nam zelo zakomplicirali uporabo javnega prevoza in podaljšali čas do svojega delovnega mesta. Po novih voznih redih do svojega delovnega mesta potrebujem dve uri, pred spremembo pa največ uro in 15 minut.”

Razdrtce motijo tudi spremembe na liniji do Kopra. Ob koncu tedna med Razdrtim in Postojno pelje samo en avtobus, ki gre z Razdrtega v nedeljo popoldne, do Kopra pa potrebuje dve uri, saj najprej pelje do Ajdovščine, nato pa znova mimo Razdrtega in na avtocesto do Kopra. V Koper prispe okoli osme ure zvečer.

Razdrto
Razdrto (Foto: Tina Kosec/BOBO)

Prav tako so slabe avtobusne povezave ob sobotah in nedeljah iz vasi Razdrto proti Postojni in Ljubljani ter v obratni smeri, navaja bralka.

“Vas Razdrto, Podnanos in okoliške vasi so z novimi voznimi redi postale odrezane od sveta, kar zadeva jutranji odhod na delo v Ljubljano in vikende,” je zaključila bralka.

Na N1 so se obrnili tudi bralci iz Komende, kjer je DUJPP po njihovih besedah prav tako zmanjšal pogostost povezav z Ljubljano. “Novi vozni redi so slabši kot stari, z njihovo uveljavitvijo je javni promet postal še bolj nezanesljiv, saj ne veš, kdaj bo avtobus sploh prišel in ali bo na njem še prostor zate,” opozarjajo.

Dijaška skupnost Celje od Nomaga pričakuje ukrepanje

Na alarmantne razmere z avtobusnimi prevozi so se odzvali tudi v Dijaški skupnosti Celje. Kot je zapisal predsednik DSC Nik Slemenšek, so se bili že v prvem tednu šole primorani soočiti s preobremenjenimi postajami in neustreznimi povezavami. Spremembe, ki naj bi prinesle izboljšave, so s sabo prinesle vrsto težav, je dodal.

“Nobenega smisla nima, da o prevozih, ki jih dnevno uporablja na tisoče dijakov, odločajo ljudje, ki realnih potreb ne zaznavajo iz prve roke. Uradni podatki in informacije, ki jih DUJPP prejema, pogosto ne odražajo dejanske situacije na terenu. Realnost najbolje poznamo prav dijaki, saj smo mi tisti, ki se soočamo s preobremenjenimi avtobusi, predolgimi čakalnimi dobami in nenehnimi zamudami,” je zapisal.

Hodnik srednje šole
Žiga Živulović jr./Bobo

Po besedah Slemenška so bile pri uvajanju sprememb poleg dijakov popolnoma prezrte tudi šole, ki so vitalen vir informacij.

Ob tem od Nomaga, ki je kot koncesionar pristojen za celjsko regijo, pričakujejo, da nemudoma ukrepa. Predlagajo, da DUJPP vrne lanskoletne vozne rede in linije ter vsaj začasno reši stiske dijakov, študentov in ostalih potnikov javnega prometa. “Zatem pa naj na okroglo mizo posede vse ključne akterje iz osnovnošolskega in srednješolskega okolja ter tako doseže dialog za prihodnje generacije,” je še dodal predsednik Dijaške skupnosti Celje.

DUJPP kljub kritikam stoji za novimi voznimi redi

V Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa kljub kritikam zagotavljajo, da so novi vozni redi dobro pripravljeni, da so povečali standard dostopnosti in da ukinitev linij ni bilo.

Medtem poudarjajo, da se ob vsaki zaznavi težave rešujejo takoj. “Ob vsakem začetku novega šolskega leta prevozniki v prvih dneh rešujejo različne situacije z relacijami, urami odhodov in zasedenostjo. Letos pa so te težave ob menjavi sistema postale vidnejše, saj se koncesionarji soočajo z izzivom izvedbe večjega števila relacij,” pravi direktor DUJPP Miran Sečki.

Potnike na DUJPP prosijo za razumevanje nastale situacije in zagotavljajo, da bodo preverili vse navedbe v sporočilih, ki so jih prejeli, in uvedli ukrepe z izboljšavami.

“Z razmerami na terenu so seznanjeni tudi pristojni organi in nadzor poslovanja. V seznamu pritožb trenutno podrobneje preverjamo situacije, ne izvedbe voženj, za katere v nadzoru poslovanja pripravljamo tudi kazni,” je dejal Sečki.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje