Na šolskem ministrstvu so predstavili nacionalno platformo z brezplačnimi elektronskimi učnimi viri, imenovano e-torba. Učenci bodo na portalu našli učbenike in druga gradiva, ki so prilagojena tako, da omogočajo učinkovito učenje prek ekrana. Učitelji pa lahko s pomočjo portala izdelajo svoja multimedijska gradiva, ki jih potrebujejo pri pouku.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je predstavilo portal eTorba, dostopen na tej povezavi.
Na portalu lahko učenci najdejo učbenike in druga gradiva, ki so prilagojena tako, da omogočajo učinkovito učenje prek ekrana. Učitelji pa lahko s pomočjo portala izdelajo svoja multimedijska gradiva, ki jih potrebujejo pri pouku.
“E-torba pomeni velik doprinos k šolskemu sistemu, smo pa šele na začetku,” je dejal minister Darjo Felda. Pojasnil je, da so na brezplačnem portalu želeli združiti vse strokovno in didaktično pregledano učno gradivo, ki že obstaja, na enem mestu. Dodal je, da pri tem ne gre za učbenike, ki bi jih zgolj objavili na internetu, temveč za didaktično prilagojeno interaktivno gradivo, s katerim bo učenje oziroma utrjevanje snovi učinkovitejše.
Minister je še poudaril, da so šole in učitelji avtonomni. “Vsak učitelj bo sam odločal, ali in kako bo e-torbo uporabljal,” je dejal in pojasnil, da je ministrstvo pripravilo izobraževanja za učitelje.
Za zdaj je na portalu dostopnih 35 e-učbenikov, med drugim za matematiko od 4. razreda do 4. letnika. V sodelovanju z založbami nameravajo vsebine razširiti. Poleg učbenikov in strokovnih e-gradiv, ki so dostopni vsem, imajo učitelji možnost, da s pomočjo portala izdelajo tudi svoja multimedijska gradiva, ki jih bodo uporabljali pri pouku. Ta bodo dostopna samo učitelju, ki jih je izdelal. “Če bo učitelj želel to gradivo objaviti na portalu, da bo nato dostopno vsem, bo moralo biti recenzirano,” je pojasnil vodja službe za digitalizacijo izobraževanja Igor Pesek. “Ne želimo še enega portala, kjer bo množica gradiv,” je dodal.
Raziskave kažejo, da se učimo učinkoviteje, če povezujemo slike in besede. Ključni del e-torbe so tako tudi animacije in videoposnetki, učenci pa lahko z odgovori na vprašanja in drugimi nalogami preverijo svoje znanje.
V sistem se bodo učitelji, učenci, pa tudi starši in drugi zainteresirani lahko prijavili z enim uporabniškim računom. Sčasoma naj bi e-torba nadomestila številne druge portale in gesla, ki jih zdaj uporabljajo v šolstvu. Učencem se v portal sicer ni treba prijaviti. Če se prijavijo, pa bo e-torba prilagojena prav njim, med drugim lahko shranjujejo rešitve nalog, dodajajo zaznamke in podobno.
Še več buljenja v zaslone?
Pa ne bodo šolarji zaradi e-torbe še več časa preživeli pred zasloni? “Ravno nasprotno,” pravi minister. “Tako učitelje kot druge sodelavce v vzgoji in izobraževanju in otroke moramo usposobiti, da bodo pred ekrani manj časa. Mi moramo poskrbeti za to, da bodo vedeli, zakaj se uporabljajo ekran in druge tehnologije, in da bo tega veliko manj. Otrok mora biti usposobljen, da v šoli in doma deluje tudi brez tehnologije, da pa zna poiskati prave informacije. Kot smo jih včasih iskali v knjigah v knjižnicah, je to zdaj nov način,” je dejal Felda.
Rezultati raziskav iz tujine kažejo, da popolna digitalizacija šolstva in ukinitev učbenikov ni imela pozitivnih učinkov. V prvem triletju naj ne bi posegali po digitalnih gradivih, e-torba je namenjena za učence od 4. razreda naprej. “Učbeniki vsekakor ostajajo,” je zagotovil minister in dodal, da je pri nekaterih primerih bolj pomembna pisana beseda, pri drugih pa je nekatere stvari lažje pokazati prek digitalnih medijev. Omenil je eksperimente pri kemiji, ki se včasih odvijejo prehitro, na videoposnetku pa si lahko učenci v miru večkrat pogledajo, kaj se je zgodilo. E-torba bo uporabna tudi za zgodovinski “sprehod” po Egiptu ali antičnem Rimu, pa pri biologiji za prikaz delovanja celic in organov in podobno.
Prednost elektronskih učnih virov je tudi možnost prilagajanja, saj lahko uporabniki spreminjajo velikost pisave, tipografijo, razmike in zahtevnost vsebine. To bo še posebej prav prišlo učencem z disleksijo, slabovidnim in tistim z učnimi težavami.
E-torba je povezana tudi s Slovarjem slovenskega knjižnega jezika oziroma portalom Fran, tako da lahko učenci, ki kakšne besede ne razumejo, to takoj preverijo.
Lažje šolske torbe
Na vprašanje, ali bodo šolske torbe zaradi e-torbe kaj lažje, minister odgovarja, da nedvomno, saj bo marsikaj dostopno s portala in bodo šolarji fizične učbenike lahko pustili v šoli. Še ena prednost je, pravi minister, da bodo v nasprotju s tiskanimi učbeniki v njihovo elektronsko različico učenci lahko delali zapiske, podčrtavali in barvali po svoje.
“Otroke želimo opolnomočiti, da bodo vzeli najboljše iz obeh svetov,” je povedala vodja tega projekta Mirjam Oblak iz službe za digitalizacijo na šolskem ministrstvu. “Otroke moramo naučiti, da se z elektronskimi učnimi viri tudi učijo, ne le, da ‘skrolajo’ po internetu in berejo članke, katerih vsebine si ne zapomnijo. Ta orodja so in bodo ostala in nam ponujajo marsikaj, česar nam tiskana ne morejo. Učitelji so tisti, ki bodo znali presoditi,” je poudarila.
Portal eTorba v vrednosti 1,65 milijona evrov je v 80 odstotkih financiran iz evropskih sredstev.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje