Ponudnik izposoje električnih skirojev Bolt je v zimskih mesecih umaknil svojo storitev. Za ta korak se je odločil, ker je pozimi uporaba skirojev nevarnejša.
Zeleni skiroji, ki so v zadnjih mesecih napolnili ljubljanske ulice in stojala za kolesa, so ta teden “izginili”. Za ta korak so se v podjetju Bolt odločili zaradi (ne)varnosti vožnje s skiroji v zimskih mesecih.
“Zaradi varnosti uporabnikov in drugih udeležencev v prometu smo se odločili, da tudi sami prispevamo k ohranjanju varnosti. Naš cilj je ponuditi najvarnejšo rešitev za mikromobilnost v mestih, kjer delujemo. Eden od načinov, kako to dosežemo, je tudi ta, da v zimskem času, ko je uporaba skirojev nevarnejša, zamrznemo uporabo električnih skirojev,” je dejal Ivan Begović, direktor mikromobilnosti za Slovenijo in Hrvaško pri Boltu.
Na začetku kar nekaj pritožb
Estonski ponudnik električnih skirojev je na ljubljanske ulice prišel poleti in na začetku poskrbel za kar nekaj slabe volje in pritožb med Ljubljančani. Skiroji so bili parkirani na nenavadnih mestih, tudi na pločnikih, kolesarskih stezah, s tem pa so ovirali pešce, invalide in kolesarje. V Šišku so bili nekaj časa postavljeni na zasebnem zemljišču.
Kasneje sta Mestna občina Ljubljana in vodstvo podjetja Bolt podpisala dogovor o uporabi električnih skirojev v prestolnici. Dogovor določa, da bo njihova uporaba dovoljena tudi v območju za pešce, vendar pod pogojem, da se bo ob vstopu vanj njihova hitrost samodejno zmanjšala na pet kilometrov na uro.
Skiroje Bolt si je mogoče izposojati in jih vračati na 270 lokacijah po širšem centru Ljubljane (znotraj obvoznice), večinoma tam, kjer so bila že doslej kolesa, sčasoma bodo njihovo število povečevali. Na predstavitvi so celo omenili možnost, da bi lahko uvedli “prosto” parkiranje kjerkoli, vendar – glede na odzive Ljubljančanov – tega verjetno ne bodo storili.
Pri Boltu pravijo, da je zahvaljujoč GPS-navigaciji in posebnim nastavitvam območij v aplikaciji e-skiroje mogoče parkirati le na mikrolokacijah ob javnih stojalih za kolesa. “Poleg tega v vseh mestih, kjer so na voljo naši e-skiroji, vključno z Ljubljano, za obravnavo prijav nepravilnega parkiranja delujejo posebne Boltove ekipe, ki se po svojih najboljših močeh trudijo zagotavljati red v mestu,” pravijo.
Najdaljša vožnja dolga 35 kilometrov
Pri Boltu so s prvo sezono na ljubljanskih ulicah zadovoljni in jo označujejo kot zelo uspešno. Najdaljša vožnja z njihovim skirojem je bila dolga 35 kilometrov, povprečno pa 2,3 kilometra. Največ izposoj je bilo ob petkih. Vozniki skirojev so se najpogosteje zapeljali v center Ljubljane, na Prešernov trg, za izposojo električnega skiroja pa so se največkrat odločili med 16. in 19. uro.
Bolt je v zadnjih mesecih uvedel tudi test kognitivnih sposobnosti, ki v aplikaciji še pred začetkom vožnje preveri, ali je oseba morda pod vplivom alkohola. Dodal je sistem za preprečevanje vožnje v tandemu, rešitev, ki je v postopku patentiranja in je namenjena preprečevanju vožnje več oseb na enem električnem skiroju, razvija pa tudi ambientalno zvočno rešitev, ki bo pešce opozorila na bližajoči se skiro. Ob tem raziskuje nove rešitve za polnjenje električnih skirojev in preizkuša nove načine polnjenja zamenljivih baterij za električne skiroje.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!