Generalna policijska preiskava je po poročanju Dnevnika na podlagi naznanila suma storitve kaznivega dejanja sprožila predkazenski postopek v zvezi z obratovanjem kaninskih žičniških naprav. Postopek vodi Nacionalni preiskovalni urad (NPU). Neuradno naj bi preverjal, ali so na Kaninu z neustrezno vzdrževanimi žičnicami ogrožali varnost. Direktorica upravljavca naprave pravi, da je preiskava ne skrbi, saj je imela kabinska žičnica ves čas veljavno obratovalno dovoljenje.
Na policiji so za časnik zgolj potrdili, da poteka predkazenski postopek za kaninske žičnice, več podatkov pa zaradi varovanja interesa postopka ne morejo posredovati. Tako ni znano, zoper koga poteka kriminalistična preiskava in konkretno kakšne sume preiskuje.
Po neuradnih informacijah Dnevnika naj bi med drugim preverjala, ali obstajajo dokazi o tem, da je bilo z obratovanjem (neustrezno vzdrževane) krožnokabinske žičnice Kanin storjeno kaznivo dejanje ogrožanja varnosti. Za vse vpletene pravne in fizične osebe v tej fazi postopka velja domneva nedolžnosti.
Po navedbah časnika je delo kriminalistov neposredno povezano s težavami, s katerimi se zaradi neustreznosti krožnokabinske žičnice sooča edino slovensko visokogorsko smučišče. Žičnica v letošnji smučarski sezoni sicer ne bo obratovala, ker ne bo uspela pravočasno pridobiti obratovalnega dovoljenja.
Zavod za gradbeništvo kot kontrolni organ za žičniške naprave po naročilu ministrstva za infrastrukturo je namreč ugotovil, da vsi odseki kabinske žičnice Kanin tehnično niso sposobni za obratovanje. Neustrezni naj bi bili poročila o posebnih pregledih ter dokumentacija o vzdrževalnih delih, glede na poročilo pa naj zavod Sončni Kanin ne bi imel usposobljenega osebja za nastavitve, meritve in vzdrževalna dela določenih delov naprave.
“Kriminalisti lahko pridejo in si vse pogledajo”
Direktorice upravljavca naprave, družbe Sončni Kanin, Manuele Božič Badalič preiskava ne skrbi. V odzivu je spomnila, da je imela žičnica vse do 29. septembra, ko je inšpektor z Inšpektorata RS za infrastrukturo začasno prepovedal njeno obratovanje, veljavno obratovalno dovoljenje, in ga ima še vedno do konca leta. “V času obratovanja, zadnji dve leti, na žičnici nismo zaznali nobenih takšnih posebnosti, da bi po protokolu morali žičnico ustaviti. Vsi potniki so bili varno prepeljani,” je dejala.
Kaj bodo kriminalisti NPU preiskovali, tako ne ve, zatrdila pa je, da kriminalisti lahko pridejo ter si vse pogledajo, na voljo pa bodo dobili vso dokumentacijo.
Glede baterij, za katere je Zavod za gradbeništvo med zadnjim pregledom žičnice predpisal menjavo njihovih delov, je povedala, da so bile leta 2016 zamenjane v kompletu, po tehničnih standardih pa se te baterije po njenih besedah odpira po 15 letih. Obraba, ki jo je ugotovil omenjeni zavod, po mnenju njenih sodelavcev s potrebno tehnično izobrazbo in pooblastili ne vpliva na varnost. Dele bo treba na podlagi omenjenih zahtev zamenjati, če se bo Občina Bovec za tak poseg odločila, nima pa to neposrednega vpliva na varnost potnikov. “Tisto minuto, ko bi zaznali, da je karkoli z žičnico narobe, bi jo nedvomno ustavili,” je zagotovila.
Francoski proizvajalec Poma v dokumentih po besedah Božič Badalič res priporoča, da naj obratovanje žičnice ne bi trajalo dlje kot do 2022, nikjer pa ne piše, da bi jo bilo takrat treba zaustaviti. “Žičnica nima življenjske dobe, lahko se nadgrajuje, popravlja,” je dejala in opozorila, da je v Sloveniji in tudi ponekod v tujini kar nekaj žičnic, starejših od 50 let, pa vse obratujejo normalno.
“Zgodba je drugje,” je nakazala. Glede nadaljnjega delovanja smučišča Kanin in nadgradnje oziroma zamenjave žičniških naprav namreč obstaja velika negotovost.
Občina Bovec sicer zdaj preverja možnost obratovanja smučišča z dostopom preko italijanske strani, sicer lahko sledi zaprtje celotnega Kanina.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje