V prestolnici se jutri začenjajo dela na Dunajski cesti, popolna zapora ene najprometnejših vpadnic bo trajala štiri dni. Za tem bodo na tem odseku postavljene delne zapore cestišča. Več o tem, kaj lahko pričakujejo vozniki, potniki v javnem prometu, kolesarji in pešci, je pojasnil ljubljanski župan Zoran Janković.
Jutri se s popolno štiridnevno zaporo Dunajske ceste začenjajo gradbena dela oziroma podiranje železniškega nadvoza nad omenjeno vpadnico. Gre za eno najkompleksnejših faz v sklopu gradnje novega Potniškega centra Ljubljana. Ljubljanski policisti zato prosijo za strpnost, potrpežljivost in razumevanje. Za še eno izjavo pred zaporo se je odločil tudi ljubljanski župan Zoran Janković, ki je pred kratkim že imel izčrpno novinarsko konferenco na to temo, a številne pričakovana gneča skrbi.
Dunajsko cesto bodo zaprli ob 1. uri, ko bodo postavili betonsko zaporo. Vožnja po njej ne bo mogoča. Vendar to ne bo onemogočilo vožnje reševalnih in gasilskih vozil, je poudaril Janković. “Se bodo znašli, obvoze obvladajo,” je dodal župan. Datum obnove je bil skrbno izbran: v tem tednu namreč pričakujejo najmanj prometa, je povedal Žiga Leban iz podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice. Vendar kljub temu na občini pričakujejo zastoje.
Prilagojen bo tudi javni potniški promet
V prvi fazi obnove, torej med 4. in 8. januarjem, bodo linije s končnim postajališčem na Železni cesti 3G, 6B, 11B, 12 in 12D vozile le do Kolodvora. Ostali mestni avtobusi bodo preusmerjeni skozi Trg OF, Masarykovo, Šmartinsko, Vilharjevo in Dunajsko cesto.
Prenova nadvoza, najprej južne, nato pa še severne strani, bo omogočala neprekinjeno obratovanje železniškega potniškega prometa, saj bosta dva železniška tira stalno v uporabi. Kljub temu na progah Ljubljana–Jesenice in obratno ter Ljubljana–Kamnik Graben in obratno manjši del vlakov, predvsem izven konic, že ne vozi več do glavne železniške postaje, temveč do novega začasnega postajališča Ljubljana Šiška. Potniki, ki bodo tam izstopili iz vlaka, se bodo v središče mesta lahko odpravili z novo avtobusno linijo, pokazati bodo morali zgolj plačano vozovnico za vlak.
Parkirišča okoli železniške postaje bodo v tem času ostala odprta.
Gneča bo tako v samem centru kot tudi na mestnih vpadnicah, kjer se bodo vozniki, ki so prej vozili po Dunajski cesti, preusmerili drugam. Obvoz bo potekal po Tivolski, Celovški in Drenikovi cesti, nazaj na Dunajsko cesto, a se bodo vozniki najverjetneje preusmerili tudi na Trg OF, mimo Kolodvora, na Masarykovo cesto in Šmartinsko cesto, pravijo na Policijski upravi Ljubljana.
Do konca marca bosta odprta dva pasova v vsako smer
Po tem datumu bodo predvidoma cesto zaprli tako, da bosta vožnji namenjena dva vozna pasova v vsako smer. Ta zapora bo trajala do 30. marca. Sprememba bo največja za pešce, ki gredo proti severu. Imeli bodo dve možnosti: ali bodo šli čez podhod, ki jih pripelje na Vilharjevo cesto, ali pa bodo šli proti zahodu oziroma Tivolski cesti in tam uporabili ločen pas, ki bo namenjen tako pešcem kot kolesarjem. “Prosim, da ljudje ne skušajo prečkati gradbišča. Opravilo se bo veliko dela, tam bo veliko strojev. Rajši naj naredijo korak več, da bodo varni,” je pozval Janković.
Po 30. marcu bodo pešci in kolesarji lahko uporabljali pasova na obeh straneh Dunajske ceste.
Zakaj se prav ob tej zapori pričakuje prometni kolaps? Tukaj teče povezava med severom in jugom mesta, je odvrnil župan. Zato te prenove in zapore ni mogoče primerjati s preteklimi obnovami v Ljubljani, kjer obstajajo tudi druge možne poti. Želel bi si, da bi prej obnovili podvoz pri Orto baru, vendar zaradi železniške proge to ni mogoče, je še dodal Janković.
Okoliški stanovalci lahko – poleg gneče – pričakujejo tudi nekoliko več ropota in trušča. Kmalu se bo začela tudi gradnja Emonike, zaradi česar bo povečano število tovornjakov na cestah. “Dve leti in pol bo življenje okoli železniške postaje izjemno težko,” je rekel Janković.
Poplavljanje podvozov: vsako leto kdo testira, ali je njegov avto lahko podmornica
Ob prenovi bodo uredili tudi kanalizacijo, tako da podvoz na Dunajski cesti ne bo več poplavljen ob močnejših deževjih. “Vodo je treba speljati v ponikalnice, na Dunajski cesti je treba dati še kolektor, ki bo povezan s kanalom na Vilharjevi cesti. Tudi drugi podvozi naj bi bili urejeni,” je rekel Janković. “Kdor zapelje v vodo, češ da ne ve, temu ni pomoči. Vsako leto imamo dva ali tri, ki testirajo, ali je njihov avto lahko podmornica.”
V prihodnosti Ljubljančane čaka tudi širitev Masarykove ceste na štiripasovnico. Mestna občina Ljubljana je pri Orto baru že odkupila 12 hiš in se dogovorila za selitev stanovalcev. Dela bi se lahko začela v enem letu, pred tem pa morajo dokončati Linhartovo in Vilharjevo cesto. Investicija je ocenjena na nekaj več kot milijardo evrov. Za to območje imajo dva potencialna investitorja, ki bi tam gradila naselje.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje