Barbara Marković iz hrvaškega Združenja lastnikov apartmajev je za hrvaški N1 pojasnila, kaj storiti, če jim gostje sporočijo, da so okuženi s koronavirusom in ne morejo zapustiti nastanitve v predvidenem času.
“Kar zadeva goste, ki so pozitivni na testu – kot potrdilo, da so okuženi, morajo imeti PCR-test. Hitri antigenski test se ne prizna. Kaj narediti potem, na platformah za najem apartmajev ni do konca urejeno. Večina priporoča, da gre gost domov. Če ste prišli z avtomobilom, je enostavno, sedite v avto in pojdite domov. Če ste prišli z letalom, lahko pokličete agencijo ali letalsko družbo, po navadi so zelo ustrežljivi. Obstajajo določeni kraji, kamor lahko okuženi gredo in so tam v času karantene,” je dejala Barbara Marković.
“Vedno obstaja druga možnost, na primer rent a car. Če se to zgodi in so gostje v nastanitvi, v katerih ni prostih enot, gredo drugam v karanteno. Če enote niso zasedene, ostanejo in plačajo nastanitev,” je pojasnila.
Rezervacija na platformah je v primeru okužb onemogočena le, če je okužen in ima simptome bolezni tudi gostitelj, je dejala Marković. Po njenem mnenju bi moral v tem primeru gostitelj o tem obvestiti platformo, ki bi rezervacije brezplačno odpovedala.
Na vprašanje, kaj se zgodi, če gostitelj pokliče štab civilne zaščite, je Marković odgovorila, da lahko ta ponudi karanteno.
“Več krajev je, v katerih so gostje lahko izolirani. Spoštujemo vse ukrepe, a konec koncev je najpomembnejše, da ste cepljeni in da ne širite okužbe naprej,” je pojasnila.
Na vprašanje, kaj meni o tem, da so nekateri najemodajalci začeli odpovedovati rezervacije za goste, ko so ugotovili, da bodo še vedno lahko oddali svoje apartmaje po višji ceni od prvotne, je Marković dejala, da “obstaja razlika med najemodajalci in gostitelji v turizmu”.
“Vsak je lahko najemodajalec, gostitelji pa vedo, kako se morajo vesti. To so izjeme, ne pravilo. Zaradi nekaj takšnih trpimo preostali. Moti me, ker poznam veliko ljudi, ki se borijo in skušajo svojim gostom ponuditi največ, kar lahko, in so zdaj vpleteni v takšno zgodbo. Takšnim najemodajalcem bi rekla, naj se ne ukvarjajo s turizmom, naj oddajajo stanovanje za redni najem za dlje časa,” je kritična.
Na vprašanje, kako se gostje lahko zaščitijo, je odgovorila: “Zelo težko.”
“Če najemodajalec odpove rezervacijo, bo plačal globo platformi, vendar zelo nizko. A to je kratkoročno razmišljanje, platforme bodo namreč najemodajalca slabše ocenile. Večkrat smo rekli, da ni priporočljivo zniževati cene v visoki sezoni,” je pojasnila.
Tudi gostje odpovedujejo rezervacije. “Veliko gostov rezervira več enot, in ko najdejo najcenejšo, preostale odpovejo. Vse te platforme imajo dodatne platforme in se jim zgodi ‘overbooking’. Zgodilo se nam je, da so gostje rezervirali nastanitev za 14 dni in prišli s potrditvijo rezervacije, ki je mi nismo imeli. V tem primeru je treba poklicati platformo, ta pa išče druge nastanitve,” je dejala.
Kar zadeva komunikacijo s platformami, je povedala, ni večjih težav.
“Malce težko je priti do neposrednega stika, vendar obstajajo rešitve. Mogoče morate počakati 5, 10 minut, da se agent javi. Če mu ni jasno, kaj potrebujete, pokliče nazaj. Nisem imela težav,” je dejala Marković.
Na vprašanje o cenah prenočišč v Splitu je Marković dejala, da “v Splitu trenutno ni mogoče najti nobenega apartmaja”, cene pa se gibljejo od 100 evrov.
“Cene dražjih apartmajev se niso bistveno znižale, imajo pa dodatne storitve in še vedno dobro poslujejo,” je zaključila.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!