Na italijanski otok Sicilija je trenutno mogoče priti le z letalom ali trajektom. Italijanska vlada pa je nedavno obudila zamisel za gradnjo mostu, ki bi otok v Sredozemskem morju povezal s celino in po katerem bi vozili tudi vlaki. Več milijard evrov vreden projekt je pred leti podpiral nekdanji premier Berlusconi, gradnja pa vzbuja dvome zaradi vpliva na okolje.
Italijanska vlada je znova obudila zamisel o gradnji mostu med celino in otokom Sicilijo. Vlada premierke Giorgie Meloni je namreč v četrtek sprejela odlok o oživitvi spornega projekta izgradnje velikega in več milijard evrov vrednega mostu. Prepričana je, da bo projekt okrepil položaj Italije in pripomogel k oživitvi gospodarstva na revnejšem jugu.
Desna koalicija pod vodstvom Meloni meni, da je most kljub dvomom o izvedljivosti projekta ter pomislekom o vplivu na okolje in stroških ključnega pomena za krepitev vpliva Italije v regiji in oživitev gospodarstva na revnejšem jugu države.
Po besedah ministra za promet Mattea Salvinija bo 3,2 kilometra dolg most “paradni konj italijanskega inženirstva”.
Zamisel o gradnji mostu sicer ni nova, saj sega še v čase starih Rimljanov, vendar so sodobni poskusi, da bi zagnali projekt, vselej propadli zaradi visokih stroškov gradnje in izzivov pri postavitvi strukture med Messino na Siciliji in Reggio Calabrio na potresno ogroženem območju.
Zadnji projekt, ki sega v leto 2011, bo prilagojen “novim tehničnim, varnostnim in okoljskim standardom”, je še povedal Salvini.
Nekdanji premier Silvio Berlusconi, čigar vlada je pred leti projekt močno podpirala, je v četrtek dejal, da bo tak inženirski podvig “povezal Sicilijo ne le s Kalabrijo, ampak z Italijo in vso Evropo”. Gradnja bi se lahko začela sredi leta 2024, je še dejal Berlusconi, čigar stranka Naprej Italija je del vladne koalicije.
Parlament ima sedaj 60 dni časa, da odlok spremeni v zakon.
Trenutno je mogoče s Sicilije na celino priti le s trajektom ali letalom. Podporniki mostu, po katerem bi vozili tudi vlaki, pravijo, da bi lahko zmanjšal onesnaževanje in prihranil čas pri prevozu ljudi in tovora. Po drugi strani pa kritiki menijo, da bi bilo denar veliko bolje porabiti za izboljšanje slabih železniških in cestnih povezav na Siciliji in v Kalabriji.
Zamisli o mostu čez Mesinsko ožino segajo že v leto 252 pr. n. št., ko je rimski konzul Metel prepeljal bojne slone iz Kartagine v današnji Tuniziji na celino na sodih, privezanih skupaj v obliki splavov, kot je v svojih spisih zapisal rimski učenjak Plinij starejši.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje