Boeingov inženir trdi, da je podjetje pri izdelavi letal 777 in 787 Dreamliner ubiralo bližnjice. Pomanjkljivo naj bi bilo sestavljenih najmanj 1.400 letal, kar bi lahko imelo katastrofalne posledice. "Tega ne delam zato, ker bi želel, da Boeing propade, temveč da bi preprečil morebitne nesreče," je inženir v torek povedal na novinarski konferenci.
Boeingov inženir Sam Salehpour je januarja na ameriško Zvezno upravo za letalstvo (FAA) vložil uradno pritožbo, v kateri trdi, da sta modela letal 777 in 787 Dreamliner pomanjkljiva, češ da je Boeing pri izdelavi ubiral bližnjice. Se pa pritožba, kot piše CNN, ne nanaša na model 737 Max, ki ga je zaradi več varnostnih incidentov Zvezna uprava za letalstvo že dvakrat prizemljila.
Salehpour je izpostavil predvsem dve pomanjkljivosti, ki bi lahko dramatično skrajšali življenjsko dobo omenjenih modelov letal. Ena se nanaša na sestavljanje modelov 787, druga pa na nadzor kakovosti karoserijskih delov za modele 777.
Pri sestavljanju trupa 787 Dreamliner tako niso bile primerno zapolnjene nekatere vrzeli, nastalih zaradi neujemanja delov, kar naj bi povzročalo hitrejšo obrabo materialov in posledično skrajšalo njihovo življenjsko dobo, s staranjem letal pa bi se znatno povečalo tveganje za “katastrofalne posledice”.
“Ljudi sem videl skakati po kosih letala, da bi jih poravnali in sestavili skupaj. S tem se lahko vrzeli le začasno skrije, ampak tako se letala ne sestavljajo,” je v obtožbah kritičen Salehpour.
Potniško letalo Boeing 787 Dreamliner je v uporabo prešel leta 2011, njegova napovedana življenjska doba naj bi bila 50 let oziroma 44.000 letov.
Ob premestitvi na drugo linijo odkril nove napake
Tovrstne obtožbe sicer niso nove, saj je sta uprava za letalstvo in Boeing že leta 2021 zaradi preiskave omenjenih vrzeli zaustavila dobavo novih dreamlinerjev 787. Ta se je nadaljevala, potem ko so pri ameriškem proizvajalcu letal zagotovili, da so spremenili proizvodni proces in odpravili napake. Letala, ki so že bila del flot letalskih družb, med začasno zaustavitvijo dobave niso bila prizemljena. Je pa uprava za letalstvo med tem nekajkrat opravila nadzor nad postopki sestavljanja letal. V FAA so bili zato toliko bolj presenečeni nad trditvami inženirja, da vrzeli še vedno predstavljajo težavo.
Kot v obtožbah navaja inženir, je svoje pomisleke o sestavljanju modela 787 že prej posredoval vodstvu podjetja, vendar ga ni upoštevalo. Namesto tega se mu je, kot trdi, maščevalo in ga premestilo na linijo za izdelovanje modelov 777, kjer je opazil nove pomanjkljivosti. Ne samo pomanjkljivosti na delih karoserije letala, pri tej liniji naj bi se od inženirjev pričakovalo, da odobrijo vgradnjo delov, ki še niso bili inženirsko pregledani in potrjeni.
Namesto upoštevanja opozoril, grožnja z odpovedjo
Zaradi novih opozorilih so mu v Boengu zagrozili celo z odpovedjo. “Namesto da bi upoštevali njegova opozorila, so v Boeingu dali prednost čim hitrejšemu pošiljanju letal na trg kljub znanim težavam,” sta dejali Salehpourovi odvetnici Debra Katz in Lisa Banks.
Sicer naj bi bilo po njegovih besedah pomanjkljivo izdelanih najmanj 400 letal 777 in 1.000 letal 787, poroča CNN.
FAA sprožila preiskavo, Boeing obtožbe zavrača
Zvezna uprava za letalstvo je na podlagi njegovih trditev že sprožila preiskavo, med katero bo zaslišan tudi Salehpour. Kot je sporočila, je “prostovoljno prijavljanje pomanjkljivosti brez strahu pred povračilnimi ukrepi ključno pri zagotavljanju varnosti v letalstvu”. Pozvala je, da bi morali tako postopati vsi, ki delajo v letalski industriji, še piše CNN.
Na nekatere trditve inženirja so se odzvali tudi v Boeingu, ki so po zaustavitvi dobave leta 2021 trdili, da so njihova letala varna za letenje. “Trditve o strukturnih pomanjkljivostih letala 787 so netočne in ne odražajo dela, ki ga je Boeing vložil za zagotovitev kakovosti in dolgoročne varnosti letala,” so zatrdili v Boeingu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje