Bruselj olajšal dostop do popravil izdelkov: v razumnem roku in po razumni ceni

Svet 02. Feb 202413:38 2 komentarja
Popravilo likalnika
Foto: PROFIMEDIA

V Bruslju so dosegli dogovor o predlogu uredbe, s katero želijo potrošnikom olajšati dostop do popravila izdelkov. Večino izdelkov je namreč lažje in ceneje zavreči in kupiti nove, kar pa vsako leto ustvari ogromno količino odpadkov, škodljivih za okolje.

Svet EU in Evropski parlament sta dosegla začasni politični dogovor o predlogu uredbe, ki uvaja nove pravice potrošnikov na področju popravila izdelkov. S predlaganimi zakonodajnimi spremembami želijo v Bruslju potrošnikom olajšati možnosti za popravilo izdelkov, saj naj bi dostop do popravila postal enostavnejši, hitrejši in preglednejši.

Ko pride do okvare sesalnika, pomivalnega stroja, aparata za kavo in podobnih izdelkov, je te pogosto lažje zavreči in kupiti nove, kot jih dati popraviti, zlasti če je poteklo garancijsko obdobje. Direktiva, glede katere sta se danes dogovorila Evropski parlament in Svet EU, pa spodbuja potrošnike, da s popravilom podaljšajo življenjsko dobo izdelka, s tem zmanjšajo količino odpadkov in spodbujajo bolj trajnostne poslovne modele, so sporočili iz Sveta EU.

Danes dogovorjeno besedilo od proizvajalcev zahteva, da opravijo potrebna popravila v razumnem roku in, če storitev ni brezplačna, tudi po razumni ceni, da bi se potrošniki bolj verjetno odločili za popravilo. Dogovor ohranja tudi pravico potrošnikov, da izberejo med popravilom in zamenjavo izdelkov z napako v obdobju odgovornosti prodajalca, ki je vključeno v garancijo.

V primeru popravila se odgovornost prodajalca podaljša za eno leto

V primeru, da se potrošnik odloči za popravilo blaga, se obdobje odgovornosti prodajalca podaljša za 12 mesecev. Države članice lahko to obdobje še dodatno podaljšajo, če tako želijo, navajajo v Svetu EU.

Predlagana direktiva predvideva še vzpostavitev spletne platforme, ki bi potrošnikom olajšala iskanje servisa. Iskali bi ga glede na lokacijo in pa tudi glede na zagotovljeno kakovost.

Prav tako se obeta vzpostavitev enotnega obrazca, ki ga bodo lahko serviserji predložili potrošnikom. V njem bodo med drugim jasno navedeni podatki o ceni in trajanju popravila.

“Z olajšanjem popravila okvarjenega blaga ne dajemo le novega življenja našim izdelkom, temveč tudi ustvarjamo kakovostna delovna mesta, zmanjšujemo količino odpadkov, omejujemo odvisnost od tujih surovin in varujemo okolje,” je sklenitev dogovora komentirala belgijska državna sekretarka za proračun in varstvo potrošnikov Alexia Bertrand.

Evropska komisija je predlog sprememb predstavila marca lani. Dogovor morata Evropski parlament in Svet EU zdaj potrditi še formalno.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje