Costco znova postavlja omejitve pri nakupu toaletnega papirja, papirnatih brisač in čistil.
Različica delta se še naprej širi po svetu, zaradi česar je povpraševanje po teh izdelkih večje. Toda to ni edini razlog, zakaj Costco omejuje nakupe. Podjetje ima namreč težave s pomanjkanjem tovornjakov, voznikov in ladijskih zabojnikov, da bi izdelke dostavil v svoje trgovine.
“Dejavniki, ki pritiskajo na oskrbovalne verige in inflacijo, so zamude v pristaniščih, pomanjkanje zabojnikov, motnje, povezane s covidom-19, primanjkovanje različnih sestavnih delov, surovin in sestavin, stroški dela ter pomanjkanje tovornjakov in voznikov,” je pojasnil finančni direktor Costca Richard Galanti, ki je po poročanju četrtletnih rezultatov govoril z vlagatelji. “Različne velike blagovne znamke zahtevajo daljši čas dobave, v nekaterih primerih imamo težave v kratkem času najti voznike in tovornjake.”
Lani so imeli Costco in druge trgovske verige težave s ponudbo teh izdelkov zaradi paničnega nakupa strank, ki jih je močno skrbelo, da jih v prihodnje ne bodo mogle kupiti. Tudi proizvajalcem ni uspelo slediti vse večjemu povpraševanju.
Čeprav se lahko s povečanjem števila okuženih s koronavirusom poveča povpraševanje po nekaterih izdelkih, so se Galantijevi komentarji bolj osredotočili na vprašanja, kako izdelke dostaviti do trgovin. Dejal je, da zaradi težav v dobavni verigi podjetje izdelke naroča prej, kot bi jih po navadi.
Če panično nakupovanje zdaj povzroča pomanjkanje, bi politika, kot je omejevanje prodaje, lahko povzročila, da bi kupci začeli kupovati prav te izdelke, je dejal Steven Taylor, profesor na oddelku za psihiatrijo na univerzi v Britanski Kolumbiji.
“V zadnjih dveh letih so se ljudje s paničnim nakupom odzivali vedno, ko so izvedeli za bližajoče se zapiranje ali pomanjkanje,” je dejal. “Do zdaj so bila prizadevanja voditeljev skupnosti pri obvladovanju epizod paničnega nakupa neučinkovita. Naši voditelji po navadi rečejo nekaj takega, kot je: Brez panike! Toaletnega papirja je dovolj! To sporočilo v mislih kupcev združuje toaletni papir in paniko.”
To je po njegovih besedah v socialni psihologiji znano kot “učinek innuendo”. Čeprav bi omejitve nakupov lahko preprečile nekaj pomanjkanja, kupcem pogosto vzbujajo strah.
“Tudi z uvedenimi omejitvami nakupov bomo verjetno opazili ponovno panično nakupovanje, še posebej zdaj, ko se kupci zavedajo, da je trenutno pomanjkanje lahko posledica ozkih grl v dobavni verigi,” je dodal Taylor.
Namesto da bi plačeval samo za prevoz tovornih zabojnikov iz Azije v Severno Ameriko, je Costco zakupil tri kontejnerske ladje, pri čemer lahko vsaka ladja hkrati prevaža 800 do 1.000 zabojnikov. Iz Costca predvidevajo, da bodo ladje lahko desetkrat na leto vozili čez Tihi ocean.
Stroški pošiljanja dražijo nekatere izdelke in povečujejo druge inflacijske pritiske.
“Povečanje cen celuloze in papirnega blaga je vplivalo na povečanje cen nekaterih izdelkov od 4 do 8 odstotkov,” je dejal Galanti. Plastični predmeti, kot so vreče za smeti, vrečke Ziploc, skodelice in krožniki za enkratno uporabo, so se podražili od 5 do 11 odstotkov.
Avtorja: Chris Isidore in Matt Egan
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!