Združeno kraljestvo ima velike težave z učenci, ki ne obiskujejo pouka. Lani je kar 150.000 otrok v Angliji zamudilo več kot polovico šolskih ur. Da bi otroke spodbudile k vrnitvi v razred, šole iščejo inovativne pristope. Ponekod so učencem na voljo terapevtski psi, drugod imajo zanje pripravljene posebne velnes sobe. Več šol pa učencem, ki so prisotni v učilnici, za to celo plača.
V Združenem kraljestvu imajo težave s prisotnostjo učencev v šoli. Začelo se je z epidemijo covida-19. Kljub temu, da je od zadnjih protikoronskih ukrepov minilo že kar nekaj časa, pa se številni učenci še vedno niso vrnili v učilnice. Vodstva šol opozarjajo, da bi visok delež odsotnih učencev lahko postal generacijski problem. Zato se je treba reševanja problematike lotiti proaktivno, poroča Guardian.
Da bi učence spodbudile k obiskovanju pouka, so šole ubrale inovativne pristope. Ponekod so učencem na voljo terapevtski psi, drugod jim podelijo nagrade, spet tretji organizirajo velnes dogodke, vožnje s taksiji ali pa uporabljajo pastirske koče.
Dvomilijonski center dobrega počutja
Ena najbolj ambicioznih je srednja šola Mary Immaculate na obrobju glavnega mesta Walesa, Cardiffa. Poleti so namreč odprli center dobrega počutja, vreden več kot dva milijona evrov. Financiral ga je mestni svet.
“Gre za čudovit, odprt prostor. V njem so svetilke in preproge. Prostor ni videti kot šola,” je za Guardian povedala Nadia Yassien, ki vodi šolski program pastoralne podpore. Ker v bližini ni drugih podobnih mest, je ta center postal ključna točka, kjer lahko pouk obiskujejo tisti, ki se klasičnim učilnicam “anksiozno izogibajo”. “Vemo, da deluje. Učenci, ki niso redno obiskovali pouka, zdaj k uram prihajajo redno in pravočasno ter so zadovoljni. To je ključnega pomena. Če bodo namreč sovražili prostor, se ne bodo učili,” je še povedala Yassien.
Med covidom je obisk pouka v šoli Mary Immaculate strmo padel. Zdaj pa obisk pouka v tej šoli presega povprečje šol v Walesu.
K dobremu obisku pouka gotovo pripomore tudi labradoodle Teddy, ki je postal prava zvezda. “Otroci obožujejo psa. Z učenci izvajamo seanse ena na ena. Teddyja peljejo na sprehod, nato pa se pogovorijo s terapevtko in ji povedo, kaj se dogaja. Terapevtka lahko to sporoči šoli in pove, če učenci potrebujejo dodatno podporo,” je opisala Yassien.
Za prihod v šolo lahko učenci dobijo skoraj 100 evrov
Številni otroci v Angliji in Walesu ne obiskujejo redno pouka. Lani je 150.000 otrok v Angliji zamudilo več kot polovico šolskih ur.
Šole se problematike lotevajo različno. Osnovna šola Southmere razredom, kjer so prisotni vsi učenci, podari bone za 24 evrov. Ob koncu šolskega leta pa odlični učenci sodelujejo v žrebanju za novo kolo.
Srednja šola Ellesmere Park je lani organizirala tedenska nagradna žrebanja. Učenci, ki so pravočasno prišli v šolo, so sodelovali v žrebanju za 60 evrov. V petek, ko je prisotnost tradicionalno najslabša, pa se je znesek povečal na 96 evrov.
Otroci potrebujejo več kot le denarne nagrade
Vendar vodstva šol opozarjajo, da učenci potrebujejo več kot le denarne nagrade. Tako je vodstvo šole Evolve v Sunderlandu odločilo, da bodo vsak dan začeli s polurno pripravo na učenje. V tam času se z učenci pogovorijo o njihovem počutju. “Učenci v šolo pridejo s skrbmi, o katerih se morajo pogovoriti. Če bodo imeli te skrbi cel dan na grbi, jim bo to povzročalo težave,” je povedal ravnatelj Robert Bell. Rezultat je 79-odstotno izboljšanje obiska pouka. A Bell poudarja, da bi se morali več pogovarjati o duševnem zdravju.
Vodja projekta EdStart Schools – gre za alternativne ustanove – Kevin Buchanan je po poročanju Guardiana povedal, da se srečujejo z učenci, ki v formalno izobraževanje niso bili vključeni tudi po dve leti. “Povečalo se je število mladih, ki se že dlje časa ne izobražujejo. Več je tudi učencev, ki so se šolali na domu, zdaj pa se vračajo v sistem,” je rekel.
Do otrok pristopajo individualno. Tako so recimo za enega izmed učencev ugotovili, da imajo v družini težave z jutranjo pripravo na pouk. Tako osebje zdaj vsak dan družino pokliče ob 7.30, ob 8.15 pa jim pošljejo taksi, ki otroka pripelje v šolo. “Opažamo, da je to že druga ali tretja generacija, ki ne hodi redno v šolo. Pogosto v šolo niso hodile že njihove babice in mame,” je še povedal Buchanan.
Direktorja Park academies trust Davida Williamsa skrbi, da bi lahko izostanki današnjih učencev vodili v to, da tudi njihovi otroci ne bodo redno obiskovali pouka.
Pri njih so sicer eno izmed rešitev našli v lesenih pastirskih hiškah iz bližnjega vrtnega centra. Ker so številni učenci in starši živčni ob vstopu v šolo, so te hiške postavili ob šolska vrata in tako olajšali vstop v šolo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje