Razrezano Deklico z balonom so na dražbi prodali za 16 milijonov funtov, kar je skoraj 19 milijonov evrov. Gre za rekordno vrednost dela anonimnega uličnega umetnika Banksyja.
Banksyjeva razrezana Deklica z balonom se je na dražbi prodala za rekordnih 16 milijonov funtov, poroča BBC. Sliko Deklica z balonom so na dražbi leta 2018 prodali za milijon funtov, takoj po prodaji pa je delo nepričakovano spolzelo skozi spodnji rob okvirja, v katerem je bil skrit posebni rezalni sistem, ki je sliko deloma razrezal na trakove.
Dražbena hiša Sotherb’s je vrednost novo nastalega dela Ljubezen v košu ocenila na štiri do šest milijonov funtov. Kupec pa je zanj plačal 16 milijonov funtov oziroma približno 18,9 milijona evrov. Skupaj s premijo je kupca delo stalo 18,5 milijona funtov. Gre za rekordno vrednost dela anonimnega grafitarja Banksyja. Prejšnji rekord je držalo delo “Game Changer”, ki je bilo marca prodano za 16,8 milijona funtov. Gre za črno-belo grafiko, ki se je pojavila v Splošni bolnišnici v Southampton. Njena vsebina časti delo in žrtvovanje zdravstvenih delavcev v času pandemije koronavirusa.
Za delo se je okoli 10 minut borilo devet ponudnikov. Po zaključku dražbe dražitelj Oliver Barker se je pošalil, da mu je odleglo, da je umetnina “še vedno tam”. Banksyjeva slika je s tem, ko se je po dražbi razrezala, postala nepričakovana uprizoritvena umetnost, je dejal Barker.
Banksy's shredded "Girl with Balloon" has a new name: "Love is in the Bin" https://t.co/8O3OrD9NtP pic.twitter.com/vUKquYfJ3R
— CNN (@CNN) October 13, 2018
Razrez delo šele ustvaril
Skladno z Banksyjevim gverilskim slogom tudi razrez Deklice z balonom deluje kot posmeh svetu umetnosti. Alex Branczik, odgovoren za sodobno umetnost v dražbeni hiši Sotherb’s, je dejal, da razrez ni toliko uničil umetniškega dela, kot ga je ustvaril. “Danes je to delo naslednik dediščine umetnosti, ki se bori proti uveljavljanju,” je dodal in delo označil za “vrhunsko Banksyjevo umetnost in pravo ikono novejše zgodovine umetnosti”.
Nekdanji urednik za kulturo na BBC Will Gompertz je ob razrezu slike zapisal, da verjame, da bo delo veljalo za “eno najpomembnejših umetniških del zgodnjega 21. stoletja”. Dodal je, da slike ni mogoče primerjati s poznim Rembrandtom ali Michelangelovim Davidom, vendar je v smislu konceptualne umetnosti, ki izvira iz dadaistične senzibilnosti Marcela Duchampa, izjemna.
“Bilo je briljantno tako pri zasnovi kot pri izvedbi.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!