Družine umrlih mornarjev tožijo Jadrolinijo: zahtevajo 600.000 evrov odškodnine

Svet 09. Okt 202410:53 1 komentar
Nesreča trajekta na Malem Lošinju
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL/BOBO

Na Hrvaškem so v torek družine treh mornarjev, ki so umrli v avgustovski nesreči trajekta Lastovo na Malem Lošinju, na sodišče vložile tožbe, v katerih od Jadrolinije zahtevajo približno 600 tisoč evrov odškodnin. Po besedah odvetnika gre za denar, ki družinam pripada po zakonodaji in ni vezan na izplačila zavarovalnice in Jadrolinijine enkratne pomoči.

Družine treh mornarjev, ki so umrli v avgustovski nesreči trajekta Lastovo na Malem Lošinju, so v torek proti Jadroliniji vložile tožbe z zahtevkom za izplačilo odškodnin. Po poročanju hrvaškega Novega lista od državnega podjetja zahtevajo odškodnine v skupni višini 600 tisoč evrov.

Kot je pojasnil odvetnik treh družin Šime Savić, gre za zneske, določene z merili vrhovnega sodišča za nematerialno škodo v primeru smrti bližnjega. Po teh kriterijih je prva družina upravičena do približno 300 tisoč evrov odškodnine, druga do 200 tisoč in tretja do 100 tisoč evrov odškodnine. V to so vključene tudi terjatve iz naslova izgubljene preživnine, do katere so upravičeni nekateri družinski člani pokojnih, je za medije pojasnil Savić.

Pravni zastopnik družin umrlih mornarjev je ob tem dejal, da so zahtevek za te odškodnine Jadroliniji poslali že prejšnji mesec, vendar ne izplačil ne odgovora na zahtevek doslej še niso prejeli. Družine so se zato odločile za sodni postopek.

“Gre za odškodninske zahtevke, ki nimajo nobene zveze z izplačili zavarovanja, ki ga je sklenil ladjar, niti z odločitvami vodstva Jadrolinije o izplačilu enkratne pomoči družinam,” je orisal Savić. Družine bodo namreč prejele izplačilo zavarovanja v višini 23 tisoč evrov, enkratno Jadrolinijino pomoč, ki bo znašala 27 tisoč evrov, in 560 evrov mesečne štipendije, ki jo bodo do konca rednega šolanja prejemali otroci umrlih mornarjev. Kot poroča hrvaški N1, je odvetnik Savić pojasnil, da jih je Jadrolinija v zvezi z njihovimi odškodninskimi zahtevami napotila na zavarovalnico. “Jadrolinija mora plačati odškodnino družinam, kako bo družba to rešila z zavarovalnico, pa ni stvar, s katero bi se morale ukvarjati družine pokojnikov,” je dodal.

Nesreča trajekta na Malem Lošinju
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL/BOBO

Jadrolinija s tožbami ni seznanjena

Hrvaški ladjar je v odzivu za Novi list zagotovil, da so družinam na razpolago od prvega trenutka in da so predani sodelovanju za rešitvi tega vprašanja, ki pa se mora rešiti v skladu s pravili. Kot so navedli, niso seznanjeni z vložitvijo tožb in zahtevkov po odškodnini, a pri tem dodajajo, da jih bodo v takem primeru v skladu s postopkom posredovali zavarovalnici z zahtevo za nujno rešitev.

“Odvetnik družin je zavračal sodelovanje s predstavniki zavarovalnice in je zahteval izplačilo odškodnin brez kakršnekoli dokumentacije,” so še dejali pri Jadroliniji in dodali, da je izplačilo pomoči družinam poteka.

Poročilo odgovornost pripisuje šefu Jadrolinije, razkriva tudi hude nepravilnosti

Hrvaški mediji, med njimi Forbes Hrvaška, so v torek pridobili osnutek zaključnega poročila o preiskavi nesreče na Malem Lošinju, ki ga je opravila tamkajšnja uprava za varnost plovbe. Za odgovorno osebo za nesrečo so imenovali predsednika uprave Jadrolinije Davida Sopto, ki da kot predsednik uprave Jadrolinije ni vzpostavil sistema upravljanja varnosti (ISM), s čimer je storil prekršek po pomorskem zakoniku. V poročilu so za Jadrolinijo predlagali 33.000 evrov kazni, za odgovorno osebo, torej Davida Sopto, pa okoli 2.000 evrov.

Poročilo je razkrilo tudi, da posadka ni bila v celoti seznanjena z delovanjem hidravličnega mehanizma uvozne klančine, ki je po pristanku padla na mornarje, tri ubila in enega huje poškodovala. Ne posadka ne Jadrolinija nista imeli dokumentacije o hidravličnem sistemu klančine, člani posadke pa niso bili obveščeni o delovanju sistema spuščanja, dviganja in pritrjevanja uvozne klančine. Prav tako niso bili seznanjeni s tem, da klančina ne sme stati v vmesnem položaju in da jo mora po dvigovanju ali spuščanju nekaj držati na mestu. Hidravlični sistem namreč deluje le med spuščanjem ali dviganjem, po tem mora biti klančina ali spuščena in naslonjena na obalo ali pa mora biti v dvignjenem položaju pritrjena z zagozdami.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje