Za švicarskega prehranskega velikana Nestle vsi dojenčki niso enaki, ugotavljata organizaciji Public Eye in mednarodna mreža za otroško hrano (IBFAN). Preiskava je namreč pokazala, da Nestlejeva hrana, namenjena državam z nizkimi in srednjimi dohodki, vsebuje veliko dodanega sladkorja. V Švici, kjer ima korporacija sedež, pa ti izdelki ne vsebujejo sladkorja. Na predvečer letne skupščine družbe Nestle so zato objavili peticijo, ki od podjetja zahteva, da odpravi neupravičena in škodljiva dvojna merila.
50 let po škandalu z mlečnimi formulami za dojenčke Nestle trdi, da se uči iz preteklosti. Obenem pa si podjetje prizadeva, da bi ohranilo vodilno vlogo na področju prehrane dojenčkov. Obvladujejo namreč kar 20 odstotkov trga, ki je vreden skorajda 70 milijonov evrov, piše Public Eye.
V državah z nizkimi in srednjimi dohodki se med Nestlejevimi izdelki najbolje prodajata Cerelac in Nido. Multinacionalka na zase glavnih tržiščih v Afriki, Aziji in Latinski Ameriki te izdelke agresivno oglašuje kot bistvene za zdrav razvoj otrok.
Vendar to ne drži, ugotavljata organizaciji Public Eye in IBFAN. Pregledali sta okoli 150 izdelkov, ki jih Nestle prodaja v državah z nižjimi dohodki. Skoraj vsi kosmiči za dojenčke, znamke Cerelac, so vsebovali dodan sladkor. V povprečju je imela porcija skoraj štiri grame dodanega sladkorja, kar je mogoče primerjati z eno kocko sladkorja. Največjo količino sladkorja (gre za 7,3 grama) so odkrili v kosmičih, ki se prodajajo na Filipinih.
Tudi mlečna formula znamke Nido je imela dodan sladkor. V povprečju je imela ena porcija dodana skoraj dva grama sladkorja. Največ sladkorja je bilo dodanega izdelku, ki se prodaja v Panami (gre za 5,3 grama).
Ti izdelki se v Švici in na glavnih evropskih trgih prodajajo brez dodanega sladkorja.
Sladka prehrana povečuje tveganje za debelost in druge kronične bolezni
Pediatri in strokovnjaki za prehrano otrok so obsodili dvojna merila, je sporočila organizacija Public Eye. Dvojna merila so neupravičena, problematična so tako z etičnega vidika kot z vidika javnega zdravja, zlasti glede na epidemijo debelosti v državah z nizkimi dohodki.
Svetovna zdravstvena organizacija je opozorila, da lahko izpostavljenost sladkorju v zgodnjem otroštvu povzroči, da otroci vse življenje dajejo prednost sladkim izdelkom. To povečuje tveganje za razvoj debelosti in drugih kroničnih bolezni. Agencija ZN od leta 2022 poziva k prepovedi dodanega sladkorja v izdelkih za dojenčke in majhne otroke, mlajše od treh let.
Nestle sicer staršem priporoča, naj otrokom ne dajejo hrane z dodanim sladkorjem. Vendar hkrati izkorišča ohlapne predpise v revnejših državah. Poleg tega multinacionalka uporablja zavajajoče strategije trženja, pri čemer sodeluje z zdravstvenimi strokovnjaki in vplivneži, da bi pridobila zaupanje staršev, kaže raziskava.
Danes je bila objavljena peticija, ki od Nestleja zahteva, da neha s temi nevarnimi praksami ter da neha dodajati sladkor v izdelke za dojenčke in majhne otroke po celotnem svetu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje