EU s strožjimi pravili nad spletne gigante, kot so Twitter, Facebook, TikTok …

Svet 25. Apr 202318:52 1 komentar
Spletne platforme
Foto: PROFIMEDIA

Številni spletni ponudniki bodo v EU od konca avgusta podvrženi strožjim pravilom. Cilj je zagotoviti učinkovit boj proti dezinformacijam, sovražni vsebini ali ponaredkom.

Evropska komisija je danes objavila seznam 19 spletnih ponudnikov, ki bodo v skladu z zakonom o digitalnih storitvah označene kot zelo velike spletne platforme in iskalniki. Med njimi so Twitter, TikTok in Instagram, pa tudi Amazon in Google. Ti imajo tako veliko število uporabnikov, da bodo zanje veljala strožja pravila glede vsebine.

Strožje za Twitter, TikTok, Facebook in drugi

Evropska komisija je danes določila 17 zelo velikih spletnih platform (VLOP), med katere je denimo uvrstila Twitter, Amazon Store, Facebook, Instagram, TikTok in YouTube in dva zelo velika spletna iskalnika (VLOSE), Bing in Google.

Ta podjetja, od katerih ima vsako več kot 45 milijonov aktivnih uporabnikov mesečno, bodo od konca avgusta podvržena okrepljenemu nadzoru Evropske komisije, zanje pa bodo veljala strožja pravila, vključno z obveznostjo neodvisne letne revizije s ciljem zagotoviti, da se “učinkovito borijo proti dezinformacijam, sovražni vsebini ali ponaredkom”.

Namen novih pravil je opolnomočiti uporabnike na spletu, vključno z mladoletniki, in jih zaščititi, pri čemer od omenjenih ponudnikov zahtevajo, da ocenijo in ublažijo sistemska tveganja ter zagotovijo robustna orodja za moderiranje vsebine, so pojasnili v Bruslju.

Nič več občutljivega ciljnega usmerjenega oglaševanja

Podjetja bodo morala do 25. avgusta zagotoviti, da ciljno usmerjeno oglaševanje z uporabo občutljivih osebnih podatkov, kot so spolna usmerjenost, etnična pripadnost ali politična prepričanja, ne bo mogoče. Prepovedano je tudi ciljno oglaševanje pri mladoletnikih.

Evropski komisar za notranji trg Thierry Breton je ob današnji objavi imen 19 ponudnikov poudaril, da “z velikim obsegom prihaja velika odgovornost”.

Čez štiri mesece se “te platforme in iskalniki ne bodo mogli obnašati, kot da bi bili ‘preveliki, da bi jim bilo mar'”, je opozoril. “Začelo se je odštevanje za 19 zelo velikih spletnih platform in iskalnikov, da v celoti izpolnijo posebne obveznosti, ki jim jih nalaga zakon o digitalnih storitvah,” je še dejal Breton.

Večina podjetij na seznamu ima sedež v ZDA, medtem ko sta platforma TikTok in spletna trgovina AliExpress v kitajski lasti. Evropska komisija je na seznam zelo velikih platform uvrstila tudi nemškega spletnega trgovca Zalando.

Akt o digitalnih storitvah (DSA) je začel veljati novembra lani. Ponudnikom digitalnih storitev, kot so družbena omrežja in tržnice, postavlja jasne obveze za zaščito svojih uporabnikov pred nezakonitimi vsebinami, dezinformacijami in drugimi družbenimi tveganji.

Po besedah Margrethe Vestager, izvršne podpredsednice Evropske komisije za Evropo, pripravljeno na digitalno dobo, današnja določitev seznama pomeni “velik korak naprej” za DSA, ki bo prinesel “smiselno preglednost in odgovornost platform in iskalnikov ter dal potrošnikom več nadzora”.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje