Evropska komisija je danes v skladu z aktom o digitalnih storitvah (DSA) poslala uradne zahtevke za pridobitev informacij 17 zelo velikim spletnim platformam in iskalnikom, med njimi Googlu, Amazonu in Facebooku. Komisija od njih zahteva več informacij o ukrepih, ki so jih sprejeli, da raziskovalcem omogočijo dostop do javno dostopnih podatkov.
Platforme in iskalniki, ki jih zadeva današnja odločitev komisije so AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube in Zalando.
Komisija od teh platform zahteva, da zagotovijo več informacij o ukrepih, ki so jih sprejeli za izpolnjevanje obveznosti, da upravičenim raziskovalcem brez nepotrebnega odlašanja omogočijo dostop do podatkov, ki so javno dostopni na njihovem spletnem vmesniku. Čas za odgovore imajo do 8. februarja, so sporočili iz Bruslja.
Evropska komisija je aprila objavila seznam spletnih ponudnikov, ki jih v skladu z DSA obravnava kot zelo velike spletne platforme in iskalnike. Ti imajo tako veliko število uporabnikov, da zanje veljajo strožja pravila glede vsebine. Ta podjetja, od katerih ima vsako več kot 45 milijonov aktivnih uporabnikov mesečno, so podvržena okrepljenemu nadzoru Evropske komisije.
Akt o digitalnih storitvah (DSA) je začel veljati novembra 2022. Ponudnikom digitalnih storitev, kot so družbena omrežja in tržnice, postavlja jasne obveze za zaščito svojih uporabnikov pred nezakonitimi vsebinami, dezinformacijami in drugimi družbenimi tveganji.
Evropska komisija je v skladu s svojimi pristojnostmi v okviru DSA decembra odprla pravni postopek proti družbenemu omrežju X, ki ga sumijo širjenja dezinformacij in nezakonitih vsebin, kršitev predpisov v povezavi s preglednostjo in zavajanja uporabnikov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!