Evropski parlament je podprl strožja pravila za politično oglaševanje. Pogajanja o teh novih pravilih s Svetom EU naj bi se začela kmalu.
Evropski parlament je danes podprl strožja pravila na področju političnega oglaševanja, ki med drugim vključujejo prepoved mikrousmerjanja oziroma uporabo podatkov za prepoznavanje interesov posameznikov in kazni za ponavljajoče se kršitve ponudnikov oglaševalskih storitev.
Pogajalski mandat, ki ga je predlagal odbor za notranji trg in varstvo potrošnikov, je parlament sprejel s 433 glasovi za, 61 proti, 110 poslancev pa se je glasovanja vzdržalo. Glavni pogajalec in evroposlanec Sandro Gozi je s tem dobil dovoljenje za začetek pogovorov s Svetom EU, ki je svoj pogajalski mandat sprejel že decembra lani.
V skladu z novimi pravili bi ponudniki oglasov lahko uporabljali le osebne podatke, ki so izrecno zagotovljeni za spletno politično oglaševanje. Mikrousmerjanje, strategija, ki uporablja podatke o potrošnikih in demografske podatke za prepoznavanje interesov določenih posameznikov, tako ne bi bilo več dovoljeno, je sporočil Evropski parlament.
Uvedena bi bila tudi prepoved uporabe podatkov mladoletnih oseb, subjektom s sedežem zunaj EU pa naj bi prepovedali financiranje političnega oglaševanja v EU.
Poslanci so predlagali tudi vzpostavitev spletnega mesta za vse spletne politične oglase in dostop do informacij o tem, kdo financira oglas, o njegovih stroških in izvoru uporabljenega denarja.
Uvedli bi tudi periodične kazni za ponavljajoče se kršitve in obveznost za ponudnike oglaševalskih storitev, da v primeru resnih in sistemskih kršitev za 15 dni prekinejo svoje storitve pri določenem naročniku.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!