Platforma za predvajanje pretočnih vsebin Spotify se je znašla sredi nevihte. Nanjo se je namreč usul plaz kritik, češ da eden izmed ustvarjalcev prek svojega podkasta – The Joe Rogan Experience – širi nevarne lažne informacije, predvsem glede obvladovanja pandemije ter učinkovitosti cepljenja zoper covid-19. Izvršni predsednik Spotifyja odgovarja, da v podjetju ne želijo cenzurirati vsebin.
Joe Rogan, komik, komentator mešanih borilnih veščin (UFC) in eden najbolj znanih podkast voditeljev na svetu, se je znašel pod plazom kritik, češ da pod krinko svobode govora pomaga širiti nestrpnost, laži in tudi skrajno desno propagando. 54-letni Rogan je v zadnjih letih postal ena izmed najbolj poslušanih medijskih osebnosti tako v kot tudi onkraj meja Združenih držav Amerike. Teme njegovega podkasta so bile velikokrat kontroverzne, a očitno nobena do zdaj ni bila tako sporna kot koronavirus. Rogan je namreč v podkastu čas namenil zanikovalcem koronavirusa ter poskušal predstaviti tudi “druge plati epidemije”, zaradi česar je postal velika tarča kritikov.
Spotify je sicer podjetje, ki je minulo leto končalo s 180 milijoni plačanih naročnikov. A delnice podjetja so v sredo padle za več kot 20 odstotkov, kar pomeni, da je podjetje izgubilo skoraj dve milijardi dolarjev vrednosti. To se je zgodilo tik za tem, ko je glasbenik Neil Young od Spotifyja zahteval, naj s svoje platforme umakne njegovo glasbo. In zakaj je dal tako prošnjo? Ne želi biti povezan s platformo, ki širi dezinformacije o cepljenju.
V boj proti Roganu je stopilo tudi več kot 250 znanstvenikov in zdravstvenih delavcev, ki so se podpisali pod odprto pismo Spotifyju, v katerem zahtevajo, da naj podjetje uveljavi mehanizem, s pomočjo katerega se bodo lahko borili zoper širjenje dezinformacij.
Spotify ne želi cenzurirati vsebin
Minuli teden se je oglasil tudi Daniel Ek, izvršni direktor Spotifyja, ter za CNN spregovoril o polemiki, ki jo sproža voditelj. Kot je pojasnil, so v podjetju “poskušali uravnotežiti ustvarjalno izražanje z varnostjo njihovih uporabnikov”. Dodal je, da gre za zelo kompleksno težavo, a je hkrati “izjemno ponosen na vse korake, ki so jih sprejeli po pomislekih, ki so jih izrazili predstavniki zdravstvene in znanstvene stroke”.
Spotify je namreč po negativnem odzivu javnosti k vsaki epizodi podkasta, ki naslavlja koronavirusno problematiko, dodal povezavo do informacijskega središča, kjer poslušalci lahko dostopajo do zaupanja vrednih vsebin. Podjetje sicer svoje politike delovanja ne želi spreminjati zaradi enega ustvarjalca ali medijskih objav, ki omenjenega ustvarjalca kritizirajo. “Kljub temu, da ima Joe ogromno občinstvo, se mora teh politik držati,” so še sporočili iz podjetja in dodali, da jim je zadnjih nekaj tednov služilo kot odlična priložnost za izobraževanje.
Izvršni direktor Spotifyja je sicer v ločenem zapisu poudaril, da je podjetje zavezano svobodi izražanja, zato ne želijo nastopiti v vlogi “cenzorja vsebin”. S to izjavo pa se je Ek odmaknil od smernic drugih tehnoloških gigantov, kot so Facebook, Twitter in Google, ki zoper vsebine z morebitnimi škodljivimi dezinformacijami nastopajo precej bolj resno. Spomnimo, Twitter, Facebook in YouTube so denimo zaprli uporabniški račun nekdanjega predsednika ZDA Donalda Trumpa, saj je s svojimi nedokazanimi trditvami o volilnih prevarah podžgal napadalce na Kapitol in spodbujal nasilje.
Pozdravljeni, prijatelji!
Na zadnji januarski dan se je na očitke kritikov odzval tudi Joe Rogan sam. Na Spotifyju je objavil – v primerjavi z njegovimi običajno več kot dve uri trajajočimi podkasti – izjemno kratek posnetek. V manj kot desetminutnem videu se je najprej zahvalil vsem, ki so mu ob tem času stali ob strani. “Video sem želel posneti, saj menim, da ima veliko ljudi popačeno predstavo o tem, kaj počnem,” je dejal Rogan in dodal, da so nanj med drugim leteli očitki, da širi nevarne dezinformacije, predvsem v zadnjih dveh epizodah, kjer sta kot sogovornika nastopila dr. Peter A. McCullough in dr. Robert Malone.
“Obe osebi sta izjemno kredibilni, inteligentni in imata mnenje, ki se razlikuje od vsesplošne narative. Njuno mnenje sem želel le slišati,” je dejal Rogan in dodal, da sta bili omenjeni epizodi označeni kot nevarni oz. kot da vsebujeta nevarne napačne informacije. “Težava, ki jo imam s terminom dezinformacija, predvsem danes, je, da številne stvari, za katere smo še pred nedavnim menili, da so napačne informacije, danes veljajo kot dejstva,” je nadaljeval Rogan in dodal, da sam sicer niti zdravnik niti znanstveni, zato ne more presoditi, ali se McCullough in Malone v svojih ugotovitvah motita.
“Sem le oseba, ki se s posamezniki usede ter pogovarja. Se kdaj zmotim? Seveda, vendar jih poskušam popraviti, saj je v mojem interesu, da govorim resnico,” je še nadaljeval voditelj podkasta The Joe Rogan Experience. Kot je dodal, obžaluje, da so se posamezni glasbeniki odločili, da s Spotifyeve platforme zaradi njegovih podkastov umaknejo svojo glasbo, se pa strinja z odločitvijo podjetja, da tovrstne kontroverzne vsebine, predvsem tiste, ki obravnavajo problematiko covida-19, označi z opozorilom, ki poslušalce poziva, naj se o konkretnih vprašanjih pogovorijo z osebnim zdravnikom ali drugimi pristojnimi strokovnjaki.
Epizodam v povprečju prisluhne 11 milijonov poslušalcev
Kot se Rogan še sprašuje v kratkem posnetku, bi lahko ravnal drugače predvsem tako, da bi v oddajo neposredno po t.i. kontroverznih gostih povabil druge strokovnjake, katerih mnenje je povsem drugačno. “Urnike si sestavljam sam in tako morda kdaj kaj zagrešim,” je še pojasnil Rogan in dodal, da so njegovi podkasti v prvi vrsti le odprti pogovori, saj da v večini primerov pred snemanjem še sam ne ve, o čem oz. kako bo pogovor tekel.
“Obljubim vam, da bom poskušal najti ravnovesje med gosti z različnimi prepričanji, v upanju, da bi lahko našli boljšo izhodiščno točko tudi za nadaljnja razmišljanja,” je še dejal Rogan ter dodal, da čuti “zelo čudno odgovornost” do vseh svojih poslušalcev in sledilcev, ki jih resnično ni malo.
Na platformi za pretočno predvajanje vsebin Spotify se podkast The Joe Rogan Experience namreč uvršča na prvo mesto na več kot 90 različnih trgih, posamezna epizoda pa v povprečju pritegne več kot 11 milijonov poslušalcev.
Čeprav je 54-letni Rogan znan po tem, da zanj nobeno vprašanje ni tabu, se ga je zaradi izbire sogovornikov in gostov v oddaji v zadnjem času oprijel sumljiv sloves. Ekskluzivne pravice za Roganov podkast je sicer maja 2020 odkupil prav Spotify. Pogodba, težka več 100 milijonov dolarjev (dobrih 87 milijonov evrov), Rogana obvezuje, da svojo oddajo predvaja izključno na omenjeni medijski platformi.
Ko je podjetje Spotify objavilo, da bo postalo edini ponudnik Roganovih vsebin, je v pičlih 23 minutah vrednost Spotifyja na borzi zrasla za 1,7 milijarde dolarjev (1,48 milijarde evrov). Veliko večno posnetih oddaj, ki so bile prej prosto dostopne na njegovem YouTube kanalu PowerfulJRE, je Rogan umaknil, sedaj jim lahko prisluhnejo le registrirani uporabniki platforme za pretočno predvajanje vsebin Spotify.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!