Francija je prva evropska država, ki je sprejela zakon, ki posega na področje oglaševanja spletnih vplivnežev. Te lahko po novem v določenih okoliščinah doleti tudi zaporna kazen.
Francoske spletne vplivneže lahko po novem doleti tudi zaporna kazen, če bodo na svojih spletnih kanalih izvajali prepovedane, zavajajoče ali lažne oglaševalske kampanje. Tako določa novi zakon, ki ga je z namenom zaščite potrošnikov v četrtek soglasno potrdil francoski senat, potem ko ga je pred tem že sprejel francoski parlament. Gre za prvi tovrstni zakon v Evropi, ki spletnim vplivnežem določa pravila oglaševanja, poroča BBC.
Glavni vir zaslužka spletnih vplivnežev so oglaševalci. Vplivneži tako svojim sledilcem pogosto predstavljajo produkte in jih prepričujejo o njihovi odličnosti ali koristnosti. Čeprav pri tem skoraj vedno govorijo o lastnih pozitivnih izkušnjah, tovrstno promocijo v večini primerov plača podjetje, ki produkt prodaja, kar pa vplivneži v objavah praviloma prikrivajo.
Ker je spletnim vplivnežem večkrat pomembnejši znesek, ki jim ga za promocijo plačajo oglaševalci, ne pa tudi informacije, ki jih o določenem produktu podajajo, je v zadnjih letih začelo naraščati tudi število zavedenih in prevaranih potrošnikov. Zaradi tega se je francoska vlada odločila, da z nekaterimi omejitvami poseže na področje oglaševanja spletnih vplivnežev.
Vplivnež lahko pristane tudi v zaporu
Vplivneži bodo morali tako odslej vso plačano vsebino primerno označiti in jasno navesti, če so bili na vsebinah uporabljeni filtri oziroma je bila ta kakorkoli drugače spremenjena ali popravljena.
Poleg tega loterijskih, stavniških in igralniških produktov ne bo več dovoljeno oglaševati na platformah, ki ne omogočajo prepovedi ogleda objav za mladoletnikom. Prepoveduje se oglaševanje lepotnih posegov in tobaka ter nekaterih finančnih produktov, med katerimi so kriptovalute, in medicinskih naprav. Tudi oglasi za gazirane pijače in predelano hrano bodo morali vsebovati sporočila, ki potrošnike opozarjajo na pomembnost telesne dejavnosti. Podobno, kot mora to biti urejeno tudi v televizijskih oglasih.
Spletne vplivneže, ki bodo kršili zakonodajo, lahko doleti kazen do dveh let zapora ali plačilo do tristo tisoč evrov kazni.
Mnogi sicer dvomijo o učinkovitosti zakona, saj številni spletni vplivneži, katerih objave so vidne tudi v Franciji, prihajajo iz drugih držav. S spletnim vplivništvom naj bi se sicer po nekaterih podatkih v Franciji ukvarjalo okoli 150 tisoč oseb.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje