Ameriški tehnološki velikan Google se je skladno z evropsko zakonodajo, ki se bo začela izvajati v petek, zavezal, da bo v državah članicah Evropske unije zagotovil večjo preglednost glede moderiranja vsebin v okviru svojih storitev. Med drugim bodo uporabniki imeli dostop do več informacij o ciljanih oglasih.
V petek bodo v skladu z aktom o digitalnih storitvah uporabniki družbenih omrežij v Evropski uniji (EU) namreč dobili večji nadzor nad prikazano vsebino.
Evropska komisija je za ta namen določila 19 zelo velikih spletnih platform, med katere je denimo poleg Googla uvrstila tudi Meto, Amazon, Apple, Microsoft, TikTok, YouTube, X oz. nekdanji Twitter in Booking.com. Ta podjetja, od katerih ima vsako več kot 45 milijonov aktivnih uporabnikov mesečno, bodo po novem podvržena okrepljenemu nadzoru Evropske komisije, zanje pa bodo veljala strožja pravila, vključno z obveznostjo neodvisne letne revizije s ciljem zagotoviti, da se “učinkovito borijo proti dezinformacijam, sovražnemu govoru in zavajajočim vsebinam”.
Googlova podpredsednica, pristojna za zaupanje in varnost, Laurie Richardson ter podpredsednica za upravljanje izdelkov pri platformi YouTube Jennifer Flannery O’Connor sta danes napovedali razširitev Googlovega centra za preglednost oglasov. Uporabniki bodo v tem centru lahko našli več informacij o ciljnem usmerjanju oglasov v EU, raziskovalcem pa bo omogočal večji dostop do podatkov za boljše razumevanje delovanja Googlovih storitev v praksi.
Obenem sta napovedali, da bo Google objavljal poročila o preglednosti z dodatnimi informacijami o tem, kako je bilo urejeno moderiranje vsebin v storitvah, kot so Google Zemljevidi, Googlov iskalnik in trgovina Google Play.
Akt o digitalnih storitvah je začel veljati že novembra lani. Ponudnikom digitalnih storitev, kot so družbena omrežja in tržnice, postavlja jasne obveze za zaščito njihovih uporabnikov pred nezakonitimi vsebinami, dezinformacijami in drugimi družbenimi tveganji. Podjetja bodo morala po novem zagotavljati, da ciljno usmerjeno oglaševanje z uporabo občutljivih osebnih podatkov, kot so spolna usmerjenost, etnična pripadnost ali politična prepričanja, ne bo mogoče. Prepovedano je tudi ciljno oglaševanje pri mladoletnikih.
V zadnjih tednih je več tehnoloških velikanov, ki bodo podvrženi strožjemu nadzoru, napovedalo ukrepe, s katerimi se prilagajajo novim pravilom.
V Meti so pojasnili, da bodo imeli uporabniki Facebooka in Instagrama v Evropi po novem možnost spremljati različne tipe vsebin, ne da bi jim bile ponujene po določenih algoritmih. Tako bodo lahko, če bodo želeli, spremljali le objave ljudi, ki jim sledijo, po kronološkem vrstnem redu, ne pa tudi drugih, ki jim jih zdaj izbirajo omrežja.
Podobne spremembe je napovedal tudi TikTok. Tudi uporabniki tega omrežja bodo lahko ugasnili prikazovanje zasvojljivih vsebin, ki se jim prikazujejo na podlagi njihovih interesov oz. algoritmov.
Booking pa obljublja možnost izklopa informacij o oglasih, ki se prikazujejo na njegovih spletnih straneh.
Še najmanj informacij je za zdaj glede tega, kako se bo zakonodaji EU prilagodila družba X. Njen lastnik, nepredvidljivi milijarder Elon Musk, je namreč predmet številnih kritik zaradi sprememb, ki jih je uvedel na nekdanjem Twitterju in ki po nekaterih ocenah celo rahljajo zaščito pred tveganimi praksami na spletu.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in X.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje