Google je spremenil način, s katerim izračuna vpliv leta z letalom na podnebje.
Zdi se, da imajo leti z letalom manjši vpliv na okolje, kot so ga imeli doslej. Google je namreč iz svojega spletnega kalkulatorja za računanje vpliva na okolje črtal ključni element globalnega segrevanja.
“Google je s svojih strani črtal ogromen del vpliva letalske industrije na podnebje,” je po poročanju BBC opozoril dr. Doug Parr, glavni znanstvenik Greenpeacea. Ker ljudje prek Googla opravijo devet od desetih spletnih iskanj, bi ta sprememba lahko imela pomembne posledice na potovalne odločitve ljudi. Google je sporočil, da so se za spremembo odločili po posvetovanju s svojimi “industrijskimi partnerji”.
Zdaj Googlov izračun predstavlja polovico dejanskega vpliva
Sprememba vpliva na kalkulator emisij, ki je del iskalnega orodja Google Flights (Google Leti). Vsak, ki je kadarkoli želel najti let s pomočjo Googlovega iskalnika, je zagotovo naletel na Google Flights. Je namreč med prvimi rezultati iskanja, uporabniku pa omogoča brskanje po spletu in iskanje letalskega prevoza ter cen vozovnic. Orodje ponuja tudi izračun emisij, ki nastanejo na posamezni poti. Google pravi, da je bila ta funkcija razvita za pomoč pri bolj trajnostnih izbirah potovanj.
Julija pa se je Google odločil, da bo iz kalkulatorja izključil vse vplive letenja na globalno segrevanje razen ogljikovega dioksida, poroča BBC.
Nekateri strokovnjaki ob tej spremembi opozarjajo, da zdaj Googlov izračun predstavlja nekaj več kot polovico dejanskega vpliva posameznega leta na okolje. “Zdaj močno podcenjuje vpliv letenja na podnebje,” je povedal profesor David Lee z Manchester Metropolitan University, ki je avtor najobsežnejše znanstvene ocene o prispevku letalskih prevozov h globalnemu segrevanju.
Letalska industrija odgovorna za 3,5 odstotka globalnega segrevanja
Letenje ima številne vplive na podnebje poleg ogljikovega dioksida, ki nastane pri izgorevanju goriva. Med njimi je tudi ustvarjanje dolgih, tankih oblakov visoko v atmosferi, ki zadržijo Zemljino toploto.
Čeprav je letalska industrija odgovorna le za približno dva odstotka svetovnih emisij ogljikovega dioksida, je ta sektor zaradi vseh ostalih vplivov odgovoren za približno 3,5 odstotka globalnega segrevanja, ki ga povzroča dejavnost ljudi.
Letalska industrija pa se bo le še povečevala. Od leta 2000 so se emisije povečale za 50 odstotkov. Po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) pa naj bi letalska industrija v naslednjih dveh desetletjih vsako leto zrasla za več kot štiri odstotke.
Dve tretjini vplivov pomenijo dejavniki, ki niso ogljikov dioksid
Za BBC je Google povedal, da “močno verjame”, da bi morali v svoje izračune vključiti tudi ostale vplive in ne le ogljikov dioksid. Priznavajo, da imajo v svetu pomemben vpliv na letenje. A v podjetju trdijo, da je prednostna naloga natančna ocena posameznega leta, ki jo zagotavljajo svojim potrošnikom. Pravijo še, da sodelujejo z akademiki, da bi bolje razumeli, kako posamezni leti vplivajo na ustvarjanje dolgih in tankih oblakov ter druge vplive na podnebje.
Popolnoma drugačen pristop ima vlada Združenega kraljestva. Podjetjem namreč priporočajo, da vplive leta na okolje izračunajo tako, da emisije ogljikovega dioksida pomnožijo s faktorjem 1,9. To vpliv leta na podnebje podvoji. Vrednost tega faktorja ni najbolj natančna, a trenutno ni boljšega načina za upoštevanje vseh učinkov letenja, opozarja britansko ministrstvo za poslovno, energetsko in industrijsko strategijo.
Strinja se skupina za zmanjšanje vpliva potovanj na okolje Transport and Environment. “Trenutna znanstvena spoznanja zadostujejo za ugotovitev, da učinki, ki niso povezani z ogljikovim dioksidom, predstavljajo dve tretjini celotnega vpliva letalske industrije na podnebje,” so zapisali po poročanju BBC. “Industrija je desetletja skrivala to težavo. Google bi moral svojim strankam za vsak let pokazati vse učinke, tudi tiste, ki niso ogljikov dioksid, kot je predlagal Evropski parlament,” so dodali.
Daljnosežni učinki
Googlova odločitev bo verjetno imela daljnosežne učinke. Metodologija izračuna ogljikovega dioksida je v letalski industriji splošno priznana kot standard. Uporablja jo tudi Skyscanner, ki ima mesečno več kot 100 milijonov obiskovalcev. Uporabljajo pa ga tudi številna druga podjetja, povezana s potovanji, kot so Booking, Expedia, Tripadvisor in Visa.
Googlova direktorica za trajnostni razvoj Kate Brandt je dejala, da si podjetje želi “ustvariti orodja, ki bodo popotnikom in podjetjem po vsem svetu omogočila, da dajo prednost trajnostnemu razvoju”.
Strokovnjaki iz industrije pa ocenjujejo, da bo imela odločitev o spremembi metodologije ravno nasproten učinek. “Skrbi me, da bo prezrt vpliv na okolje v vrednosti stotih milijonov ton ogljikovega dioksida, ker je strankam neviden,” je dejal Kit Brennan, ustanovitelj Thrust Carbon, britanskega podjetja, specializiranega za pomoč podjetjem pri zmanjševanju učinka potovanj na podnebje.
Boji se, da bi potrošniki mislili, da vplivi na okolje, ki niso povezani z ogljikovim dioksidom, dolgoročno niso pomembni. To bi pomenilo, da bi prezrli do 1,5 odstotka globalnega segrevanja, ki ga povzroča človeška dejavnost. Zmanjšal pa bi se tudi pritisk na letalsko industrijo, naj zmanjša emisije, še piše BBC.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!