Vse več ljudi se namerno izogiba spremljanju novic, saj so depresivne in dolgočasne, ugotavlja najnovejša raziskava Reuters instituta. Kaj bralce odvrača in kaj je svetla točka novinarstva?
Vse več ljudi se namerno izogiba spremljanju novic, ker jih opisujejo kot depresivne, neizprosne in dolgočasne, kaže poročilo Reuters instituta.
Delež tistih, ki se namerno izogibajo novicam, se je iz leta 2017 povečal z 29 na 39 odstotkov, je pokazala raziskava, ki je zajela 94.943 spletnih uporabnikov v 47 državah, a med njimi ni Slovenije. So pa stanje med drugim analizirali pri naših sosedih, torej v Avstriji, Italiji, na Madžarskem in Hrvaškem.
Ljudi bi od branja lahko odvrnili predvsem vojni v Ukrajini in na Bližnjem vzhodu, menijo avtorji. Poročilo je bilo objavljeno v času, ko se milijoni ljudi po svetu odpravljajo oziroma so že šli na volitve – bodisi na državni ali regionalni ravni, piše BBC.
Poročilo sicer kaže, da se je zaradi volitev povečalo zanimanje za prebiranje novic, med drugim v Združenih državah Amerike, a trend po podatkih študije še naprej močno upada. 46 odstotkov ljudi je izjavilo, da novice redno berejo, kar je manj kot leta 2017, ko je ta odstotek znašal 63.
“V zadnjih letih je bilo očitno lansiranje novic še posebej težavno,” je za BBC News dejal glavni avtor raziskave Nic Newman. “Imeli smo pandemijo in vojne, zato je precej naravno, da se ljudje izogibajo novicam – zaščititi želijo lastno duševno zdravje ali preprosto želijo nadaljevati svoje življenje,” je dodal.
Po Newmanovi oceni se nekateri selektivno izogibajo novicam zaradi občutka nemoči. “Nekateri namreč menijo, da nimajo vpliva na velike stvari, ki se dogajajo v svetu,” je dejal in dodal, da so predvsem ženske in mladi pogosteje preobremenjeni in zmedeni zaradi prevelikega števila novic, prav tako jih utrujajo politične novice.
Medtem zaupanje v verodostojnost novic ostaja na 40 odstotkov, kot je bilo leta 2017, kar je na splošno še vedno štiri odstotke manj, kot je bilo pred vrhuncem pandemije. Spremljanje tradicionalnih medijev, kot sta televizija in tisk, se je v zadnjem desetletju močno zmanjšalo. Najnovejše poročilo potrjuje, da se mladi vse bolj oddaljujejo od tradicionalnih medijev in do informacij dostopajo prek družbenih omrežij. V Združenem kraljestvu skoraj 73 odstotkov vprašanih meni, da novice iščejo na spletu, 50 odstotkov na televiziji in le 14 odstotkov v tiskanih medijih.
Mladim pomembni videoposnetki, izobraženim podkasti
Najpomembnejši vir iskanja novic ostaja Facebook, čeprav že več let upada. Pomembna sta YouTube in WhatsApp, še naprej se po lestvici vzpenja TikTok, ki je prvič prehitel omrežje X. Poročilo ugotavlja še, da ljudi vse bolj zanimajo novice v obliki videa, predvsem mlade od 18 do 24 let (dobrih 23 odstotkov), še posebej so tej starostni skupini privlačne novice v kratkih videoposnetkih.
“Uporabniki sprejemajo videoposnetke, ker so enostavni za uporabo in zagotavljajo širok nabor pomembnih in zanimivih vsebin,” je komentiral Newman in dodal, da nekatera uredništva ostajajo zvesta besedilom. Kot svetlo točko raziskava izpostavlja podkaste, a navaja, da gre za “manjšinsko dejavnost”, ki po besedah Newmana privabi le izobraženo občinstvo.
Reuters institute ugotavlja še, da je javnost nezaupljiva pri uporabi umetne inteligence v novinarstvu, zlasti pri pomembnih temah, kot sta politika in vojna.
BONUS VIDEO:
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!