Oglaševalci se na vsak način želijo dokopati do podatkov uporabnikov. Potrošnike v ta namen ščiti zakon o zaščiti potrošnikov. Kalifornijsko sodišče je sklenilo, da je Google kršil obljube in brez privolitve uporabljal uporabnikove podatke o lokaciji. Ne gre za prvi tak primer. Tehnološkega velikana čaka večmilijonska kazen.
Ameriški tehnološki velikan Google se je z ameriško zvezno državo Kalifornija glede navedb, da je brez privolitve uporabnikov uporabljal njihove podatke o lokaciji, pogodil za plačilo globe v višini dobrih 87 milijonov evrov (93 milijonov ameriških dolarjev). Podjetje je sicer s to prakso kršilo kalifornijski zakon o zaščiti potrošnikov.
Končala se je večletna preiskava, v kateri so pristojni odkrili, da je tehnološki velikan brez vednosti uporabnikov shranjeval, zbiral in uporabljal njihove lokacijske podatke v namene oglaševanje in ustvarjanja profilov potrošnikov.
Kot je pojasnil kalifornijski državni tožilec Rob Bonta, je Google uporabnikom obljubljal, da jim, če bodo to označili v nastavitvah, ne bo sledil, vendar se tega ni držal. Google se je lani za poravnave zaradi enakih razlogov pogodil s 40 državami, kar ga je skupaj stalo 391,5 milijona dolarjev.
Po novem bo Google primoran uporabnike jasno obvestiti o uporabi zgodovine njihove lokacije.
Lokacijsko oglaševanje je podjetju prineslo zajeten del prihodkov, saj oglaševalci želijo dostopati do uporabnikov na podlagi njihove lokacije. Google lokacijske podatke uporablja za ustvarjanje profilov svojih uporabnikov, s čimer ugotavlja, kateri oglasi so za koga najprimernejši.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje