Kar boste povedali klepetalniku, boste kmalu videli tudi v personaliziranih oglasih

Podjetje Meta bo kmalu začela uvajati novo oglaševalsko prakso. Od decembra bodo v oglaševalske algoritme vključeni tudi podatki pogovorov uporabnikov z njenim klepetalnikom umetne inteligence Meta AI. Podjetje zagotavlja, da ne bo uporabljalo občutljivih podatkov uporabnikov, a kritiki opozarjajo na nevarnost zlorabe osebnih razkritij, ki jih ljudje pogosto delijo v tovrstnih pogovorih.
Podjetje Meta, ki ima v lasti družbeni omrežji Facebook in Instagram, je v sredo sporočilo, da bo kmalu začela uporabljati podatke in informacije, ki jih uporabniki navedejo in povedo njenemu klepetalniku z umetno inteligenco Meta AI. Po navedbah podjetja bodo komunikacijo uporabnikov z vmesnikom umetne inteligence uporabljali za ustvarjanje ciljnih oglasov, ki bodo še bolj prilagojeni uporabnikom.
Kot poroča CNN, bodo uporabniki obvestila o spremembah prejeli že od naslednjega tedna dalje, začetek uporabe podatkov uporabnikov pa bo 16. december.
Meta sicer že zdaj cilja na uporabnike z oglasi na podlagi tega, kaj objavljajo, na kaj klikajo, na kaj se odzivajo in s kom so povezani na njihovih platformah. Ti podatki Meti omogočajo sklepanje o tem, kaj bi uporabniki lahko potencialno kupili. A v pogovorih z Metinim klepetalnikom z umetno inteligenco lahko uporabniki neposredno razkrijejo, kaj nameravajo kupiti, kam se odpravljajo na potovanja ali kakšne težave imajo, kar bi omogočilo še bolj osebno prikazovanje podatkov.
Kot pravijo v podjetju, bodo, če se bo uporabnik pogovarjal z njihovo umetno inteligenco o pohodništvu, prepoznali njegovo zanimanje za to dejavnost in mu tako ponujali več vsebin, ki so povezane s pohodništvom.

Pritisk na podjetje, naj uvede varovalke, se povečuje
Zaradi te napovedi pa se že povečuje tudi pritisk na podjetje, da naj uvede določene varovalke, ki bi pri razkrivanju osebnih ali drugih težav preprečile, da bi uporabnikom predlagala škodljive vsebine in produkte.
"Tako kot pri drugih personaliziranih storitvah prilagajamo oglase in vsebine, ki jih vidite, glede na vašo dejavnost, da zagotovimo, da se vaše izkušnje razvijajo skupaj z vašimi interesi. Veliko ljudi pričakuje, da bodo njihove interakcije vplivale na to, kar vidijo. Kmalu bodo interakcije z umetno inteligenco zagotavljale še en dodaten signal, ki ga bomo uporabili za izboljšanje uporabniških izkušenj," so v sredo zapisali v podjetju Meta.
Po zadnjih podatkih ima Meta AI okoli milijardo mesečnih uporabnikov, čeprav ni znano, kako pogosto se ti uporabniki pogovarjajo z umetno inteligenco.
Meta sicer že zdaj ustvarja ogromne prihodke iz oglaševanja. V zadnjem četrtletju je ustvarilo za nekaj več kot 44 milijard evrov od oglaševalskih prihodkov, kar je več kot 21 odstotkov kot v enakem obdobju lani. Delnice Mete so se od začetka leta podražile za skoraj 20 odstotkov, kar je podjetju prineslo več kot 1,69 bilijona evrov.
Strokovnjaki iz Silicijeve doline v ZDA ocenjujejo, da bodo ljudje v prihodnosti vedno več nakupov opravljali preko klepetalnikov z umetno inteligenco kot pa na primer preko Googlovega iskalnika. Podjetje OpenAI, ki ima v lasti umetno inteligenco ChatGPT, je v ponedeljek predstavilo možnost, da bi uporabniki lahko določene izdelke kupili kar neposredno preko njihovega klepetalnika, čeprav ta trenutno še ni oglaševalsko usmerjen.

Uporabniki Metinih storitev bodo sicer še vedno lahko uporabljali orodja za nastavitev oglasov, s katerimi lahko dodajajo ali odstranjujejo teme za ciljno oglaševanje.
V podjetju Meta so ob tem izpostavili, da ne bodo prikazovali personaliziranih oglasov na podlagi pogovorov s klepetalnikom z umetno inteligenco, ki se dotikajo verskih prepričanj, spolne usmerjenosti, političnih stališč, zdravja, rasnega ali etičnega porekla, filozofskih prepričanj ali članstva v sindikatih.
Avtor: Clare Duffy/CNN
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje