Uporabniki družbenih omrežij v Evropi bodo v skladu z zakonom o digitalnih storitvah (DSA) s 25. avgustom dobili večji nadzor nad prikazano vsebino. Medtem ko jim denimo zdaj določene vsebine ponujajo algoritmi, bodo v prihodnje to lahko zavrnili.
Evropska komisija je določila 19 zelo velikih spletnih platform (VLOP), med katere je denimo uvrstila Meto, Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, YouTube, X oz. nekdanji Twitter, Booking.com.
Ta podjetja, od katerih ima vsako več kot 45 milijonov aktivnih uporabnikov mesečno, bodo od prihodnjega tedna – natančneje od 25. avgusta naprej – podvržena okrepljenemu nadzoru Evropske komisije, zanje pa bodo veljala strožja pravila, vključno z obveznostjo neodvisne letne revizije s ciljem zagotoviti, da se “učinkovito borijo proti dezinformacijam, sovražni vsebini ali ponaredkom”.
Vse oči bodo pri tem uprte v lastnika X, milijarderja Elona Muska, ki pogosto spreminja pravila omrežja, tudi tako, da omogočajo še več sovražnega govora in dezinformacij.
V Meti pojasnjujejo, da bodo imeli uporabniki Facebooka in Instagrama v Evropi po novem možnost spremljati različne tipe vsebin, ne da bi jim bile ponujene po določenih algoritmih.
Tako bodo lahko, če bodo želeli, spremljali le objave ljudi, ki jim sledijo, po kronološkem vrstnem redu, ne pa tudi drugih, ki jim jih zdaj izbirajo omrežja. Na prilagajanju novim evropskim pravilom v Meti dela več kot 1000 ljudi.
Podobne spremembe je napovedal tudi TikTok. Tudi uporabniki tega omrežja bodo lahko ugasnili prikazovanje zasvojljivih vsebin, ki se jim prikazujejo na podlagi njihovih interesov oz. algoritmov.
Booking pa obljublja možnost izklopa informacij o oglasih, ki se prikazujejo na njegovih spletnih straneh.
Prepovedi in omejitve tudi pri ciljnem oglaševanju
Akt o digitalnih storitvah je začel veljati že novembra lani. Ponudnikom digitalnih storitev, kot so družbena omrežja in tržnice, postavlja jasne obveze za zaščito njihovih uporabnikov pred nezakonitimi vsebinami, dezinformacijami in drugimi družbenimi tveganji.
Namen novih evropskih pravil pa je tudi opolnomočiti uporabnike na spletu, vključno z mladoletniki, in jih zaščititi, pri čemer od omenjenih ponudnikov zahtevajo, da ocenijo in ublažijo sistemska tveganja ter zagotovijo robustna orodja za moderiranje vsebine, so spomladi pojasnili v Bruslju.
Podjetja bodo morala po novem zagotavljati, da ciljno usmerjeno oglaševanje z uporabo občutljivih osebnih podatkov, kot so spolna usmerjenost, etnična pripadnost ali politična prepričanja, ne bo mogoče. Prepovedano je tudi ciljno oglaševanje pri mladoletnikih.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje