Redno konferenco NEM 2021, ki se je tokrat odvijala na strehi hotela Palace v Dubrovniku, so odprli s panelom "Nova generacija EON televizije: od televizije do televizijske platforme". Na njej so predstavniki podjetij v United Grupu predstavili platformo, ki je zdaj na voljo tudi na Hrvaškem. Uporabnikom so tako na voljo paketi televizijskih programov, ki si jih lahko po dostopnih cenah ogledajo prek EON aplikacije na različnih mobilnih napravah, domačih računalnikih, pametnih televizorjih ali s pomočjo napredne dodatne naprave na starejših televizijskih napravah.
“EON je platforma, ki je v veliki meri ‘game changer’, po katerem nič več ne bo, kot je bilo. Druge platforme še lahko obstajajo, vendar so izkušnje, pridobljene z EON, neprimerljive, in poti nazaj ni,” je dejal Adrian Ježina, izvršni direktor Telemacha za Hrvaško in Slovenijo. Na vprašanje, v kolikšni meri je dober začetek prodaje nove platforme na hrvaškem trgu mogoče pripisati razmeram, v katerih nezadovoljni uporabniki A1 iščejo načine, kako znova spremljati program N1, je Ježina potrdil, da je to mogoče, vendar še ni razkril številke.
“Ne morem z gotovostjo potrditi, v kolikšni meri je vplivalo, vendar z gotovostjo je,” je dejal Ježina, ki se je v svoji predstavitvi skliceval na duopol na hrvaškem trgu, na katerem si dva igralca delita 90 odstotkov trga in se lahko dogovorita kadarkoli v škodo tretje osebe, če tako želita. “Le nekaj dni pred iztekom roka za podaljšanje pogodbe je A1 svoje stranke obvestil, da letne pogodbe ne namerava podaljšati in da ne bo več predvajal programa N1,” je še pojasnil izvršni direktor Telemacha za Hrvaško.
Ježina je kot vodja slovenskega Telemacha dosegel redek uspeh in presegel tržni delež državnega Telekoma Slovenije. Glede na naložbeni načrt na Hrvaškem, ki se na ravni skupine meri v več sto milijonov evrov, je vprašanje, ali obstajajo podobne ambicije na Hrvaškem in ali bo zadovoljen z vlogo tretjega, ki jo je podedoval od Tele2.
“Vse, kar lahko rečem, je, da je za nas edina možna pot pot navzgor,” je povedal Ježina. Na konferenci je sodeloval tudi Srđan Đurđević, predsednik uprave United Clouda in vodilni za inovacije, raziskave in razvoj v celotnem United Grupu. Po njegovih besedah se je razvoj platforme začel ‘iz nič’ z lastnimi močmi znotraj podjetja. Ekipa 30 ljudi je potrebovala 12 mesecev za predstavitev prve različice platforme, ki se je od takrat nenehno izboljševala in nadgrajevala. Že leta 2019 so prejeli nagrado CSI za najboljšo gospodinjsko napravo. Toda EON je veliko več kot le televizija, pravzaprav je to celoten paket domače in mobilne zabave.
“Spopadamo se z zahtevnimi tehničnimi procesi, ker smo si zastavili visoke cilje – ustvariti platformo, ki je prilagodljiva in hitra in ki lahko obdeluje katerokoli obliko vsebine, služi velikemu številu uporabnikov, dogodkom v živo itd. Po drugi strani smo želeli ustvariti nekaj, kar bi bilo popolnoma inovativno, s sodobnim videzom in odlično uporabniško izkušnjo. Poleg tega je bilo treba izpolniti vse poslovne zahteve glede načrtovanih širitev na nove trge in nove vrste omrežij. To pomeni, da je bilo treba ustvariti izdelek, ki je zelo prilagodljiv, torej ga je mogoče hitro prilagoditi katerikoli vrsti omrežja in ga vključiti v vsak poslovni model,” je dejal Đurđević.
“Nisem prepričan, da je to ‘konec televizije, kot jo poznamo’, vsekakor pa je nov način, kako si uporabniki želijo dostopati do vsebin in zabave,” je dejal Nikola Francetić, izvršni direktor NetTV Plus, podjetja, ki bo še naprej ponujalo bolj klasično različico OTT (over-the-top) platforme oziroma paket televizijskih programov držav nekdanje Jugoslavije, vendar za gledalce po vsem svetu.
“Dolga leta pred prihodom v United Group sem delal pri razvoju in komercializaciji televizijskih storitev. Toda šele z razvojem EON smo stvari dvignili na višjo, upam si reči, svetovno raven. Sodeloval sem pri uvedbi EON v vlogi generalnega direktorja Telemacha Slovenije. Takrat je bil slovenski trg že precej razvit, in čeprav je bil EON dober izdelek, se mu ni bilo lahko prebiti. Trdo smo delali pri izobraževanju uporabnikov, kar se je na koncu izkazalo za recept za uspeh. V kratkem smo začeli dobivati zelo dobre povratne informacije s trga, je dejal Ježina, ki ima za novo platformo velika pričakovanja, čeprav verjetno konkurenca razmišlja podobno.
“Hrvaški televizijski trg se v marsičem razlikuje od slovenskega. Širjenje plačljive televizije je le 59 odstotkov, ponujene televizijske rešitve pa običajno vsebujejo le osnovne funkcije, neprimerljive s svetovnimi standardi in tistimi, ki jih uporabniki potrebujejo in pričakujejo. Dodatna značilnost trga je zakonodaja, ki ni v skladu s prakso EU. Vse to naredi Hrvaško kot izjemen trg za storitve nove generacije OTT. EON na Hrvaškem se odziva na več potreb uporabnikov. Vsebinsko prinaša najbolj iskane kanale z možnostjo ogleda vsebin do sedem dni nazaj. Najbolj gledani informativni kanal N1 in vsi kanali SportKluba so spet na voljo vsem na Hrvaškem. Poleg tega EON prinaša tudi kanale iz ponudbe Discovery, kot so Eurosport, Discovery, TLC. Paketi vključujejo dostop do videokluba z več kot 19.000 naslovi brez doplačila, ki vključuje vrhunske serije, klasične filme, pa tudi uspešnice in najbolj iskane risanke,” je poudaril Ježina. Možnost enomesečne brezplačne naročnine zagotovo govori v prid platformi.
“Uporabniki bi se vsekakor radi izognili plačilu več različnim naročninam ob koncu meseca. V Ameriki gospodinjstva plačajo v povprečju tri do štiri mesečne naročnine. V poplavi vsebin in platform bi jim radi olajšali delo. Idealno bi bilo, da gre vse skozi eno napravo, eno aplikacijo in eno naročnino. Ravno s tem se zdaj ukvarjajo naše razvojne ekipe, ki bodo prek EON UI in EON Smart box integrirale vse razpoložljive aplikacije drugih proizvajalcev, tako da bodo uporabniki na enem mestu dobili nove vsebine,” je razkril Đurđević. Vse to bodo seveda spremljale velike naložbe v fiksna in mobilna omrežja.
Podatkovni promet v mobilnem omrežju se je od leta 2019 povečal za 200 odstotkov, je dejal Ježina, vendar tako kot drugi panelisti ne vidi, da bi samo vsebina v resoluciji 8K lahko spodbudila dramatično večji promet ali pospešila naložbe v omrežja. V tem trenutku tudi v resoluciji 4K ni dovolj vsebine, se strinja Srdjan Đurđević. Na vprašanje, kaj je najprej na vrsti, razvoj omrežja ali vsebina z visoko resolucijo, panelisti pravijo, da jih to spominja na staro vprašanje o kokoši in jajcu. Preprosto povedano, naložbe v mobilna omrežja bodo morale spremljati naložbe v vsebine višje resolucije, ki zahtevajo večjo pasovno širino, in obratno, zato v naslednjih štirih do petih letih v zvezi s tem ne pričakujejo dramatičnih sprememb.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!