V Zagrebu nikakor ne morejo vzpostaviti reda, ko gre za postavljanje reklamnih panojev. Še zlasti so moteči svetlobni panoji, ki ponoči močno svetijo. Nekateri so tako blizu stanovanjskih stavb, da se lastniki že pritožujejo, da ponoči zaradi bliskanja svetlobe ne morejo spati.
“Vzamete kredit, končno pridete do tega, da si lahko kupite stanovanje, se vselite, potem pa skoraj pred vašim oknom vznikne svetlobni reklamni pano, ki je skoraj tako velik kot vaše stanovanje in ki ponoči dobesedno bliska,” je za hrvaško Novo TV te dni pripovedovala stanovalka enega od stanovanjskih blokov v Zagrebu.
In nadaljevala: “Ves čas imate občutek budnosti, sploh ne morete normalno spati. Tudi otrok, ki jih dam v posteljo med sedmi in osmo zvečer, ne more zaspati, ker ga moti bliskanje digitalnih reklam.”
Stanovalka še zdaleč ni edina Zagrebčanka, ki se zaradi tega pritožuje, pritožb je namreč vse več, a tudi nova mestna oblast kljub odločnim napovedim župana pred meseci ne vzpostavi reda.
Postavljanje reklamnih panojev je v Zagrebu namreč divji zahod. Prejšnji zagrebški župan Milan Bandić je za to dejavnost ustanovil podjetje, v katerem ima občina 51 odsotni delež, 49 odstotnega pa zasebnik. To podjetje ima na vseh javnih površinah tudi monopol.
Podpredsednik združenja Naše nebo Boris Štrobar, ki se že leta bori proti temu, pravi: “Ko imate 20 metrov od okna velik reklamni pano, ki bliska, rešitev ni v tem, da preprosto spustite rolete. Rešitev je, da nas že enkrat nehajo posiljevati s toliko reklamami vsepovsod naokrog. To je tako, kot bi prišel pod vaše okno z bendom, nabil muziko in vam rekel, da če vas kaj moti, pa si dajte zamaške v ušesa.”
Kot je dejal izvedenec za marketinško stroko Kamilo Antolović, še nikjer na svetu pri postavljanju oglasnih panojev ni videl takšnega kaosa kot v Zagrebu. Ampak ne pozabite, dodaja, pri tem gre za nekaj deset milijonov evrov letno in to je bilo tisto, kar je bilo za nekdanjega zagrebškega župana najbolj pomembno.
Novi župan Hrvaške prestolnice Tomislav Tomašević je še pred nekaj meseci zatrjeval, da bo to uredil. In dodal, da je po Zagrebu na stotine reklamnih panojev, ki so postavljeni na črno.
Nato je zagrebška občina maja res sprejela nova, strožja pravila za postavljanje svetlobnih reklamnih panojev, a eno je papir, drugo pa praksa.
Meščani se namreč še vedno pritožujejo in novemu županu očitajo, da ne zna implementirati tega, kar si je napisal v lastna pravila. Saj da je stanje na terenu še naprej kaotično.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje