Lady Gaga in oglas za zdravilo proti migreni Bruslju prinesla glavobol

Svet 11. Apr 202405:20 0 komentarjev
Lady Gaga
Foto: PROFIMEDIA

Oglas za zdravilo proti migreni, ki ga je na družbenem omrežju Instagram delila ameriška zvezdnica Lady Gaga, je odločevalcem Evropske unije prinesel konkreten glavobol. Oglaševanje zdravil na recept je namreč v EU prepovedano, oglas pa se na družbenem omrežju pojavlja tudi v državah članicah Unije. Primer je tako razgalil luknje v nedavno sprejeti evropski zakonodaji, s katero skuša EU doseči red v digitalnem svetu.

Ameriška zvezdnica Lady Gaga je razjezila Evropsko unijo. Pevka je namreč postala obraz Pfizerjevega zdravila proti migreni in reklamo v ponedeljek delila tudi na svojem profilu na Instagramu, kjer ima 56,5 milijona sledilcev. Gre za zdravilo rimegepant, ki je na voljo le v ZDA, bolnikom pa ga lahko predpiše le zdravnik.

Oglaševanje zdravil na recept je v EU prepovedano, navaja portal Politico. Oglas na pevkinem Instagramu pa se je prikazoval tudi uporabnikom v Evropski uniji, kar pod vprašaj postavi prizadevanja Unije, ki skuša zadnja leta poostriti nadzor nad spletnimi platformami.

Nedavno sprejeti akti, ki povečujejo pritisk na tehnološke gigante, pa imajo določene pomanjkljivosti. Kot je za Politico povedala podpredsednica Evropske komisije, ki je pristojna za področje digitalizacije, Margrethe Vestager, lahko evropske institucije skladno z nedavno sprejetima aktoma o digitalnih storitvah in digitalnih trgih ukrepajo šele, ko uporabniki na spletu označijo potencialno neprimerno vsebino.

To pomeni, da bi moralo, preden bi lahko evropske institucije ukrepale, “zdravilno” objavo Lady Gaga opaziti dovoljšnje število ljudi v Evropski uniji, ki bi vedelo, da je oglaševanja zdravil na recept v EU prepovedano, in nato nepravilnost prijaviti Meti, ki upravlja Instagram.

Oglas za Pfizerjevo zdravilo v objavi Lady Gaga
Sporna objava na profilu zvezdnice z oglasom za Pfizerjevo zdravilo (Foto: Instagram/zajem zaslona)

“Če uporabniki na spletu najdejo neprimerno vsebino, je pomembno, da to sporočijo platformam. Če platforma vsebine ne odstrani, lahko Evropska komisija ukrepa in nadaljuje postopek. Akta o digitalnih storitvah in digitalnih trgih sta tako močna, kot ju lahko naredimo skupaj,” je za Politico dejala komisarka Vestager.

Čeprav je bila objava z oglasom objavljena v ponedeljek, se je uporabnikom iz EU prikazovala še v sredo zvečer.

V njej sicer piše, da je namenjena le občinstvu iz ZDA, a brez omejitev prikazovanja ta zapis veliko ne pomeni. Tako je neimenovani uradnik EU, ki skrbi za izvajanje digitalnih predpisov EU, v e-poštnem sporočilu, ki ga je videl Politico, ocenil, da je objava s Pfizerjevo reklamo na prvi pogled videti kot kršitev, saj bi moralo biti prikazovanje oglasa geografsko omejeno na ZDA.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!