Most na Sicilijo, ki si ga je želel že Mussolini, bo zgradila Giorgia Meloni

Svet 27. Okt 202405:07 1 komentar
Sicilija, Mesinska ožina, Italija, most na Sicilijo
Foto: PROFIMEDIA

Na italijanski otok Sicilija lahko trenutno odpotujete z letalom, z ladjo ali z vlakom, ki ga prevaža trajekt. A vlada Giorgie Meloni se je že lani odločila za obuditev projekta gradnje dobre tri kilometre dolgega mostu čez Mesinsko ožino, ki bi povezal celinsko Italijo in Sicilijo. Meloni je EU že zaprosila za sofinanciranje projekta, prvi gradbeni stroji pa naj bi zabrneli še letos. In strošek tega najdaljšega visečega mostu na svetu? Stal bi kar okoli 12 milijard evrov.

Italijanska vlada pod vodstvom premierke Giorgie Meloni se je resno lotila ambicioznega projekta gradnje visečega mostu čez Mesinsko ožino, ki bi Sicilijo povezal s celino. Ideja o mostu na Sicilijo še zdaleč ni nova, inženirski projekt je bil na mizah in v predalih že desetletja, dokler niso nanj leta 2013 povsem pozabili. Oziroma ga odložili.

A ko je leta 2022 v Italiji na oblast prišla Meloni, je napovedala oživitev tega projekta. Najprej je njena vlada sprejela odlok o oživitvi več milijard evrov vrednega mosta. Meloni je namreč prepričana, da bi most okrepil položaj Italije in pripomogel k oživitvi gospodarstva na revnejšem italijanskem jugu.

Kljukica za prvi evropski denar

Meloni je po poročanju portala Euronews dejala, da bo EU zaprosila za pomoč pri financiranju tega več milijard evrov vrednega podjetja. Ta teden sta gradbeno podjetje Società Stretto di Messina in izvajalska agencija Evropske komisije za podnebje, infrastrukturo in okolje podpisali nov predlog za financiranje mostu.

Most na Sicilijo
Maketa mostu čez Mesinsko ožino, ki bi povezal celinsko Italijo s Sicilijo (Foto: PROFIMEDIA)

Na podlagi sporazuma o dodelitvi nepovratnih sredstev bo EU krila 50 odstotkov stroškov izvedbenega projekta železniške infrastrukture v višini približno 25 milijonov evrov.

Ko bo most zgrajen, bo namreč tam potekala tudi železniška povezava med celinsko Italijo in tem največjim sredozemskim otokom, na katerega je trenutno mogoče priti z letalom, z ladjo ali z vlakom, ki pa ga prevaža trajekt.

Ideja o povezavi med celino in Sicilijo ima že dolgo brado, o njej naj bi namreč razmišljali že stari Rimljani, nekateri zgodovinarji pa celo trdijo, da naj bi v časih rimskega imperija most dejansko že obstajal, zgrajen pa naj bi bil iz sodov in čolnov.

O mostu je sanjal tudi Mussolini

O mostu čez Mesinsko ožino je sanjal tudi italijanski diktator Benito Mussolini, ki je prve korake k izgradnji mostu tudi naredil, prvi bruseljski denar zanj pa je leta 2000 zagotovil nekdanji italijanski premier Silvio Berlusconi, ki je bil prepričan, da bo tak inženirski podvig “povezal Sicilijo ne le s Kalabrijo, ampak z Italijo in vso Evropo”.

Sicilija, Mesinska ožina, Italija, most na Sicilijo
Mesinska ožina (Foto: PROFIMEDIA)

Most bo dolg 3,2 kilometra

Leta 2009 je bila z gradbenim podjetjem Società Stretto di Messina podpisana pogodba o gradnji mostu na Sicilijo, vendar je leta 2013 vlada Maria Montija načrte o gradnji opustila, zaradi varčevalnih ukrepov.

Po prihodu Giorgie Meloni pa je izgradnja mostu ponovno dobila zagon kljub opozorilom okoljevarstvenikov, da bi most skazil vodni ekosistem, pa tudi sam izgled pokrajine. Opozorila gredo tudi v smeri, da je to območje potresno zelo aktivno.

Med zagovorniki, eden ključnih je tudi italijanski minister za infrastrukturo Mattero Salvini, pa prevladuje prepričanje, da bo most spodbudil stagnirajoče gospodarstvo na otoku, cestna in železniška proga pa bosta omogočili hitrejše prevažanje blaga iz skrajnega juga do severa države.

Sicilija, Mesinska ožina, Italija, most na Sicilijo
Protesti proti gradnji mostu (Foto: PROFIMEDIA)

“Začetek del gradnje mostu čez ožino je eden od mojih glavnih ciljev na položaju. Že samo pretovarjanje trajektov – poleg onesnaževanja in izgube časa ljudi – v enem letu stane več, kot bi stala gradnja mostu,” je za RAI dejal Salvini. In dodal, da bo 3,2 kilometra dolg most “paradni konj italijanskega inženirstva”.

Celotni stroški mostu na Sicilijo so ocenjeni na 12 milijard evrov, prva gradbena dela pa bi lahko stekla še letos. Če bo šlo vse po načrtih, bo most čez Mesinsko ožino postal najdaljši viseči most na svetu, po katerem bi lahko prva vozila zapeljala kmalu po letu 2030.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje