Avstrijske taksiste po letu 2025 čakajo velike spremembe, saj naj bi dovoljenje za obratovanje dobili le še taksiji z ničelnimi stopnjami emisij toplogrednih plinov. Na Dunaju 99 odstotkov taksijev še ni električnih, zato se je mesto priključilo pilotnemu projektu, ki predvideva električne taksije in prav posebno tehnologijo polnjenja.
Kot so sporočili s predstavništva mesta Dunaj v Ljubljani, je graško podjetje Easelink razvilo sistem polnjenja, s katerim želijo taksi podjetjem poenostaviti prehod na električne avtomobile. Gre za polnjenje, pri katerem voznik avtomobila ne priklopi na polnilnico, temveč bo avto, ki je na podvozju opremljen s spojnikom, zgolj s pritiskom na gumb povezal s polnilno ploščo na tleh.
Sistem sta do sedaj podprla Gradec in avstrijska prestolnica, v kateri bodo v prihodnjih dveh letih postavili osem polnilnih mest in zagotovili 56 vozil, opremljenih s to tehnologijo.
Namesto priklopa na polnilnico polnilna plošča
“Plošča je v bistvu polnilna točka, ki se polni enako kot ostali polnilni stebri. Elektrika potuje iz omrežja in nato avtomatsko s plošče v avtomobil,” je povedal ustanovitelj podjetja Easelink Hermann Stockinger. S pomočjo te plošče bodo vozniki lahko taksi napolnili, ne da bi avto zapustili ali iskali električne polnilnice.
Da gre za korak v pravo smer, je prepričan tudi dunajski mestni minister za finance in gospodarstvo Peter Hanke: “Gre za inovativen projekt v mednarodnem prostoru, ki bi lahko trajnostno spremenil mestni promet. S prehodom na električne taksije pridobijo tako mesto kot tudi njegovi prebivalci. Tako znižujemo količino izpustov in glasnost prometa, hkrati pa izboljšujemo kakovost zraka v našem lepem mestu.”
Pri projektu sodeluje tudi dunajsko energetsko podjetje Wien Energie, ki bo za polnilne plošče zagotavljalo elektriko iz obnovljivih virov. Ker pa je projekt šele v pilotni fazi, cena polnilnega sistema še ni znana, so še sporočili s predstavništva.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!