Evropska komisija ni prepričana o zanesljivosti novih naprav za pregled prtljage, zato bo na vseh letališčih v EU začasno spet uvedla omejitev prostornine posod za tekočine na sto mililitrov. Ukrep ni posledica nove varnostne grožnje, temveč le "obravnava začasno tehnično zadevo", so poudarili. Upravljalci letališč so do ukrepa kritični, češ da gre za korak nazaj na področju letalske varnosti, zaradi katerega bodo pregledi prtljage spet bolj zapleteni in počasnejši.
S 1. septembrom bo po odločitvi Evropske komisije na vseh letališčih v EU začasno spet veljala omejitev prostornine posod za tekočine, ki jih lahko potniki vzamejo na letalo, na 100 mililitrov. V Bruslju namreč niso prepričani o zanesljivosti novih naprav za pregled prtljage in želijo dodatna zagotovila.
Nekatera evropska letališča so v zadnjem času namestila naprednejše naprave za pregled prtljage, ki so nadomestile običajne rentgenske naprave. Novost omogoča natančnejšo prepoznavo predmetov oziroma snovi. Nov sistem lahko prepozna tudi eksplozive v vseh vrstah kozmetičnih pripravkov, tekočin ali elektronskih naprav. Pregled prtljage je posledično hitrejši, kar potnikom pospeši in olajša celoten postopek pregleda.
Kako dolgo bo ukrep veljal, ni znano
Ta tehnologija, znana pod oznako C3 EDSCB, je zaradi večje natančnosti tudi odpravila potrebo po omejevanju prenosa tekočin na 100-mililitrsko embalažo. Vendar pa so v Evropski komisiji podvomili o njeni zanesljivosti. Tehnično poročilo, ki ga je komisija lani posredovala medvladni organizaciji Evropska konferenca civilnega letalstva, navaja, da programska oprema novih optičnih pregledovalnikov ne more zagotavljati njihove zanesljivosti, ko gre za več kot 330 mililitrov tekočine.
V Bruslju so se zato odločili, da bodo začasno znova uvedli omejitev glede prenosa tekočin, dokler ne odpravijo vseh dvomov glede zanesljivosti tehnologije. Podrobnejše časovnice začasnega ukrepa niso navedli.
Kot so poudarili, ukrep ni posledica nove varnostne grožnje, temveč le “naslavlja začasno tehnično zadevo”. “Komisija tesno sodeluje z državami članicami in Evropsko konferenco civilnega letalstva, da bi zagotovila hitre tehnične rešitve za zagotavljanje najvišjih standardov varnosti in zaščite v letalskem prometu,” so dodali v Bruslju.
“Korak nazaj”
Letališča, ki so že uvedla novo tehnologijo, bodo morala tako znova začeti uporabljati običajne letališke rentgenske naprave. To je naletelo na kritike upravljalcev letališč. Kot so opozorili v mednarodnem združenju letališč ACI Europe, gre za korak nazaj na področju letalske varnosti, saj tehnologija C3 EDSCB omogoča precej natančnejše varnostne preglede. Poslabšala se bo tudi izkušnja za potnike, saj bodo pregledi prtljage spet bolj zapleteni in posledično počasnejši.
“Letališča, ki so že vložila v nakup nove tehnologije, bodo poleg tega utrpela finančno škodo, saj je ne bodo mogla uporabljati. Nakup optičnih pregledovalnikov C3 je v povprečju osemkrat dražji od običajnih rentgenskih naprav, ki jih nadomeščajo, medtem ko so operativni stroški vzdrževanja štirikrat višji,” so zapisali na svojih spletnih straneh.
Napredne naprave so po navedbah ACI Europe uvedla letališča v Nemčiji, Italiji, na Irskem, Nizozemskem, Švedskem, Malti in v Latviji, kar nekaj drugih letališč pa naj bi že potrdilo investicije v nadgradnjo tehnologije.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!