Želja po hitri elektrifikaciji prometa je prinesla tudi težave. Ena od teh je čedalje več pokopališč električnih avtomobilov. Ta se za zdaj po večini pojavljajo na Kitajskem, ki velja za velesilo proizvodnje in prodaje teh vozil.
Dron nad vasjo Manwan v prefekturi Džiašin na Kitajskem je razkril nadrealistične prizore. Na tisoče zapuščenih električnih vozil, parkiranih ob kmetijskih zemljiščih, piše portal Punkufer.
Gre za električna vozila, ki so bila prvotno namenjena storitvi souporabe vozil. Zaradi pomanjkljivih analiz trga pa jih je bilo očitno izdelanih veliko preveč od potreb na trgu. Posledica je “pokopališče električnih vozil za souporabo”, kot ga kličejo tamkajšnji domačini.
Kot razkrivajo fotografije, je mnoge avtomobile že prerasel tudi plevel, kar kaže, da so tam že kar nekaj časa.
Kitajski pospešek s subvencijami, nato pa težave
Koncept souporabe prevoznih sredstev je v zadnjih desetih letih postal zelo priljubljen. Potem ko je v urbanih središčih velik hit najprej postala izposoja e-koles in skuterjev prek mobilnih aplikacij, je podoben poslovni model zaživel tudi z električnimi avtomobili. Najprej seveda na Kitajskem, ki predstavlja svetovno velesilo v proizvodnji in prodaji električnih vozil.
Ker je država ponudila visoke subvencije, je na Kitajskem nastalo tudi veliko novih podjetij za izposojo električnih avtomobilov. Ob tem pa očitno niso napravili natančnejših analiz potreb trga in strategije, zaradi česar se Kitajska zdaj sooča s težavami.
Znižane subvencije, zastarelost modelov, draga popravila
Prva izmed teh se je pojavila, ko je Kitajska znižala subvencije in s tem povzročila stečaj številnih podjetij za souporabo električnih vozil.
Za veliko težavo se je pokazal tudi hiter razvoj tehnologije električnih vozil. Tako so ob pojavu novejše generacije vozil starejši modeli hitro postali zastareli in nezanimivi za kupce.
Da bi bila mera polna, pa so dodatno težavo povzročila še draga popravila. Kot navaja Punkufer, se je namreč v mnogih primerih okvare vozil zgodilo, da bi bilo popravilo dražje od cene novega vozila. Zato so se podjetja takšnih avtomobilov elegantneje znebila tako, da so jih parkirala na enem izmed pokopališč električnih avtomobilov, ki jih je sicer na Kitajskem več.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje