
V Južni Koreji se je zgodila ena najhujših letalskih nesreč v zgodovini države. V njej so umrli skoraj vsi na krovu. Oblasti pravijo, da bo preiskava nesreče verjetno trajala več let. Kako so si sledili dogodki? In kaj do zdaj vemo o morebitnih vzrokih?
Malo po deveti uri zjutraj je na mednarodnem letališču Muan v Južni Koreji pristajalo letalo s 175 potniki in šestimi člani posadke.
Priletelo je iz Bangkoka, večina potnikov se je vračala z božičnih počitnic. Ob pristanku pa je šlo nekaj hudo narobe, saj je letalo zdrselo po pristajalni stezi, nato pa trčilo v zid in v eksploziji zagorelo. Preživela sta samo dva člana posadke, ki sta sedela v repu letala.
Čeprav so reševalne ekipe komaj končale delo, oblasti pa so šele dobro začele preiskavo, se že pojavljajo ugibanja, zakaj se je nesreča zgodila. Oblasti ob tem opozarjajo, da bi preiskava lahko trajala več let.
Pred nesrečo kontrola izdala opozorilo
Zaenkrat je znano, da je kontrola zračnega prometa ob pristajanju letala družbe Jeju izdala opozorilo o možnem trku z jato ptic. Letalo je moralo pristanek nekoliko zadržati, je potrdil južnokorejski prometni uradnik. Približno dve minuti po opozorilu je pilot izvedel klic v sili in zračna kontrola mu je dovolila, da pristane z nasprotne strani steze.
Da se je letalo pred pristankom obrnilo, potrjujejo tudi priče. Kim Jong Čeol, ki je bil v času nesreče v bližini letališča, je za BBC povedal, da letalo sprva ni moglo pristati, zato je zaokrožilo nazaj in poskusilo še enkrat. Nato je Kim slišal glasno eksplozijo, ki ji je sledil gost, črn dim. Nekatere priče pravijo, da so na desnem krilu letala med pristajanjem opazile iskre. Navedbe niso bile uradno potrjene.
Kolesje se ni spustilo
Letalo so tik pred trčenju v zid posnele tudi kamere. Posnetek nesreče prikazuje letalo, ki po trupu drsi po pristajalni stezi in trči v zid. Ob trku je plovilo zajela močna eksplozija, ki ji je sledil požar. Nesreča je letalo uničila skoraj do nerazpoznavnosti – po obliki je mogoče prepoznati samo rep letala.
Pristojni organi zaradi posnetka ne izključujejo možnosti, da se je nesreča zgodila zaradi okvare podvozja. Gasilci med drugim domnevajo, da bi bil vzrok za nesrečo lahko tudi slabo vreme.
Našli že obe črni skrinjici
Letalski strokovnjaki ob tem opozarjajo, da v tako zgodnji fazi preiskave nikakor ni mogoče vedeti, kaj bi lahko povzročilo nesrečo. Odbor za preiskavo nesreč je na kraju že našel obe črni skrinjici s podatki o letu in posnetke zvoka leta, so potrdili na južnokorejskem ministrstvu za infrastrukturo in polet. Kot omenjeno, bi uradna preiskava nesreče lahko trajala več let.
To je prva smrtonosna nesreča v zgodovini družbe Jeju Air, enega največjih nizkocenovnih prevoznikov v Južni Koreji, ki je bil ustanovljen leta 2005. Tuji mediji poročajo, da je to najhujša letalska nesreča v Južni Koreji po letu 1997, ko je v džungli na otoku Guam strmoglavil boeing družbe Korean Airlines. Takrat je umrlo 228 ljudi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje