V Srbiji po hudi nesreči na dan prihaja vse več podrobnosti o nedavnih delih na železniški postaji. Še vedno ni popolnoma jasno, ali je prenova zajemala tudi zrušeni nadstrešek. Pristojno ministrstvo in izvajalec del pravita, da ne, nekdanji nadzornik del pa: "Vsi smo videli fotografije nadstreška pred in po prenovi postaje. Nekdo ne govori resnice."
Inženir in nekdanji nadzornik del pri prenovi železniške postaje v Novem Sadu Zoran Đajić dan po hudi nesreči, v kateri je umrlo 14 ljudi, pravi, da pristojni ne govorijo resnice, in da so dela potekala tudi na zrušenem nadstrešku.
Đajić je pri projektu sodeloval do junija lani, prenovljeno postajo pa so odprli letos poleti.
“Dela so potekala tudi na nadstrešku. Navedbe ministra ne držijo,” je povedal v pogovoru za N1 Srbija. Dodal je, da je bil nadstrešek dodatno pokrit s steklenimi ploščami. “Pred tem bi morali preveriti nosilnost uteži, izračunati statiko in na podlagi tega oceniti, ali nadstrešek dodatno obremeniti ali ne,” je bil jasen.
Plošče bi morali zamenjati, a so jih samo prebarvali
V pogovoru je tudi podrobneje pojasnil, kako so potekala dela v času njegovega nadzora. V prvi fazi prenove železniške postaje so po njegovih navedbah sanirali keramiko na stropu nadstreška. V drugi fazi del je sledila prenova fasade in dela kamnite obloge na glavni stavbi. Takrat je posumil, da bi bilo treba nadstrešek utrditi.
“Marca 2023 sem izvajalcem del poslal poročila, vsi od ministrstva navzdol so jih prejeli, v katerih sem zahteval odstranitev marmornatih plošč s fasade in pregled temeljev, njihovo sanacijo in postavitev novih plošč,” izpostavlja. Na ta del fasade je bila pritrjena celotna oporna konstrukcija nadstreška – nadstrešek ni imel stebrov. Pritrjen je bil samo na vrh stavbe, vso težo so nosile jeklenice.
Poudaril je, da izvajalec del priporočenega ni naredil. “Plošče so samo prebarvali, morali pa bi jih zamenjati. Če bi plošče na fasadi takrat odstranili, bi verjetno opazili, da podlaga ni dobra. Morda bi tudi videli, če so bile jeklenice zarjavele,” je poudaril.
Notranji minister Ivica Dačić je danes za N1 Srbija povedal, da bodo čez dan v zvezi z nesrečo zaslišali približno 20 ljudi. Po njegovih navedbah sta policija in tožilstvo že izvedla določene ukrepe. Med zaslišanimi bodo zaposleni na ministrstvu in srbskih železnicah. Pristojni bodo pregledali tudi vso dokumentacijo.
Namesto betona cement, da bi privarčevali
V pogovoru za N1 Srbija je Đajić med drugim pokazal tudi fotografijo, na kateri se po njegovih besedah vidi, da je izvajalec pri prenovi varčeval pri betonu in namesto njega uporabljal cement. “Vidi se, da so za eno od teh plošč deli betona, del betona pa manjka. Namesto tega so notri vreče cementa, da bi privarčevali.”
“Si lahko predstavljate, v kakšnem stanju je bil beton, na katerem so slonele jeklenice? Morda so popustile, ker so bile zarjavele. Mogoče zato, ker beton ni več zdržal vse te teže. To se bo zdaj ugotavljalo,” je ocenil.
Ob tem je inženir sicer dodal, da preiskava dogodka še poteka in da uradno še ni jasno, kako se je nesreča zgodila. Poudaril je tudi, so dela ob nadstrešku potekala tudi po njegovem odhodu z delovišča, zato popolnega vpogleda v prenovo tistega dela železniške postaje nima. Z delom na projektu je nehal, ker mu niso podaljšali pogodbe.
Tudi sam se čuti odgovornega
Pristojne je pozval k prevzemu odgovornosti. “Minister mora odstopiti, potem pa vzdolž verige še vsi odgovorni do zadnjega člena.”
Đajić pravi, da se je na medije obrnil, ker se tudi sam čuti odgovornega za žrtve in nesrečo, ki se je zgodila. “Nenehno razmišljam o tem, da bi lahko videli stanje, če bi plošče umaknili. Tukaj se počutim odgovornega, ker bi morda lahko še vztrajal.” Na njegova priporočila, ki jih je poslal na več kot 20 elektronskih naslovov, po njegovih navedbah ni prejel niti enega odgovora. “Vsi smo videli fotografije nadstreška pred in po prenovi postaje. Nekdo ne govori resnice,” je zaključil.
Ministrstvo in izvajalec: Nastreška nismo prenavljali
Ravno zaradi nedavne prenove so se v javnosti že včeraj pojavila ugibanja, kako se je manj kot pol leta zatem nadstrešek “sam od sebe” podrl – pristojno ministrstvo za infrastrukturo pravi, da nadstreška niso prenavljali, enako zatrjuje izvajalec del, kitajsko podjetje CRIC&CCCC.
Srbski minister za infrastrukturo in energetiko Goran Vesić je popoldan v izjavi za javnost večkrat poudaril, da nadstrešek po gradbeni dokumentaciji ni bil del prenove železniške postaje, in dejal, da morajo ugotoviti, zakaj. To je zatrjeval tudi potem, ko so novinarji izpostavili, da je v sporočilu za javnost pred nekaj meseci pisalo, da so dela potekala tudi na nadstrešku. Za novinarske navedbe pravi, da ne držijo.
Več si lahko preberete v prispevku Kdo je prenavljal železniško postajo in kdo je kriv, da se je nadstrešek zrušil?
Pod betonsko-železno konstrukcijo je umrlo 14 oseb, več kot 30 je poškodovanih. V Srbiji so danes razglasili dan žalovanja. Župan Novega Sada je razglasil tridnevno žalovanje.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje