Oglaševanje

Nemške avtoceste propadajo, denarja za obnovo ni: je cestnina neizogibna?

author
U. Ž.
30. sep 2025. 05:12
nemčija avtocesta
Foto: PROFIMEDIA

Polovica nemških avtocest je poškodovana, denarja za njihovo obnovo pa ni. Bi lahko Nemčija uvedla cestnine?

Oglaševanje

Po nemških avtocestah se lahko vozite brez plačila cestnine. Vozniki so s tem seveda zadovoljni, za javne finance pa to ni najboljše. Sploh zato, ker je polovica nemških avtocest že v precej slabem stanju, denarja za obnovo pa ni.

Nemčija, ki je znana po 13.200-kilometrskem omrežju avtocest brez splošne omejitve hitrosti, se tako sooča z resnimi težavami. Zvezno ministrstvo za promet in avtomobilski klub ADAC opozarjata, da so razmere kritične.

Oglaševanje

V najslabšem stanju so mostovi, saj je bila večina zgrajena nekje do sredine 80. let. Vsaj 5.000 bi jih bilo treba obnoviti, poroča Index.hr.

Večletne premajhne naložbe, vse večja količina prometa in rekordni zastoji stanje še poslabšujejo. K poslabšanju prispevajo tudi vremenske razmere, saj naraščajoče temperature na starem betonu povzročajo razpoke.

nemška avtocesta
Foto: PROFIMEDIA

Nemčija ima sicer v načrtu precej obnov in nujnih del, a je zanje v proračunu infrastrukturnega sklada za obdobje 2026-2029 za okoli 15 milijard evrov premalo denarja, kažejo podatki portala Global Highways.

Oglaševanje

Številne načrtovane obnove se bodo zato verjetno zavlekle, manko pa bo vplival tudi na izgradnjo novih cest. Po ocenah portala bodo finančne težave vplivale na 74 večjih avtocestnih projektov.

Bodo uvedli cestnine?

Tudi nemški kancler Friedrich Merz priznava, da v proračun za avtoceste ne bo mogel nameniti toliko denarja, kot je treba. Razmišljajo, da bi manko nadomeščali z zasebnimi vlaganji oziroma javno-zasebnimi partnerstvi.

Oglaševanje

Kljub pomanjkanju denarja bodo avtoceste ostale brezplačne za avtomobile in motorna kolesa, je zatrdil kancler ter s tem ovrgel idejo, da bi Nemčija uvedla cestnine za osebna vozila.

Nazadnje je o cestninah na nemških cestah leta 2019 resno razmišljala vlada Angele Merkel. Cestnine so nameravali uvesti le za tuje voznike, a je nato Evropsko sodišče odločilo, da je to diskriminatorno.

Zdaj Nemčija na avtocestah in nekaterih hitrih cestah zaračunava cestnine za tovornjake, težje od 7,5 tone.

Nekateri prepričani, da brez ne bo šlo

Nemški avtomobilski klub meni, da bi država v naslednjem desetletju morala uvesti cestnine za vse voznike, znesek pa bi temeljil na prevoženih kilometrih in emisijah vozila. Kar 60 odstotkov Nemcev cestninam za osebna vozila nasprotuje, sicer kažejo podatki kluba. 30 odstotkov državljanov uvedbo podpira.

Oglaševanje

Nemški inštitut za ekonomske raziskave DIW pa ocenjuje, da se bo v naslednjih 10 letih izkazalo, da je uvedba cestnin za zasebna vozila neizogibna. Sploh zato, ker se bo količina prometa še povečala, stanje nemških cest pa bo tako še slabše.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih