Nihče ne ve, kam je izginil boeing 727 – in zakaj

Svet 15. Jun 202418:54 0 komentarjev
Boeing 727, Luanda, Ben Chrales Padilla, izginotje
Boeing 727/844AA, Ben Chrales Padilla (Foto;: WIKIPEDIA/CHARLEYPROJECT.COM)

Skrivnost izginulega letala, parkiranega na letališču v angolski prestolnici, ostaja ena največjih nerazrešenih ugank letalstva.

Ben Charles Padilla, Američan, diplomirani inženir letenja, letalski mehanik in zasebni pilot, je 25. maja 2003, malo pred sončnim zahodom skupaj s pomočnikom, Johnom Mikelom Mutantumom, vstopil v potniško letalo Boeing 727-223 z oznako N844AA, ki je bilo parkirano na mednarodnem letališču v angolski prestolnici Luandi.

Kmalu po tem je letalo začelo nepravilno manevrirati po letališču in brez dovoljenja zapeljalo na vzletno-pristajalno stezo. Kontrolorji zračnega prometa so z njim poskušali vzpostaviti stik, vendar se iz letala nihče ni odzval. Z ugasnjenimi lučmi in brez oddajnika je boeing vzletel proti jugozahodu in se usmeril nad Atlantski ocean. To je bilo zadnjič, da so videli letalo in omenjena moška. Za vsemi se je izgubila vsaka sled. Prav tako niso našli nobenih ostankov letala.

Zgodba je ena največjih nerazrešenih skrivnosti letalstva. Nihče namreč ne ve, kaj se je z letalom in moškima zgodilo.

Letalo je stalo 14 mesecev, a je bilo napolnjeno z gorivom

Letalo je bilo izdelano leta 1975 in do leta 2000 ga je uporabljala družba American Airlines. Njegov zadnji lastnik naj bi bilo podjetje Aerospace Sales & Leasing s sedežem v Miamiju, za katero je Padilla tudi delal.

Marca 2002 je letalo pristalo na letališču Quatro de Fevereiro v Luandi, potem pa tam mirovalo štirinajst mesecev. Zaradi tega se je nabralo več kot štiri milijone takratnih ameriških dolarjev neplačanih letaliških pristojbin (danes bi to bilo okoli 5,3 milijona evrov). Letalo N844AA je bilo eno od dveh letal na letališču, ki sta bili v postopku predelave za uporabo v nigerijski letalski družbi Nigerian IRS Airlines, piše Wikipedija.

Pred incidentom je bilo letalo napolnjeno s 53.000 litri goriva, kar mu je omogočalo doseg približno 2.400 kilometrov.

O skrivnostnem izginotju obstaja kar nekaj teorij.

Teorija o ugrabitvi in strmoglavljenju

Spletna stran Charleyproject.com, ki obravnava pogrešane osebe, piše (brez navedbe vira), da je bilo letalo morda namenjeno v Burkina Faso, a obenem navaja, da naj bi letalo v zadnjem radijskem stiku zaprosilo za dovoljenje za pristanek na Sejšelih, otoški državi v Indijskem oceanu vzhodno od Afrike, vendar tam ni nikoli poskušalo pristati. Burkina Faso in Sejšeli pa ležijo v popolnoma nasprotnih smereh.

Wikipedija piše, da je Padillova sestra Benita Padilla Kirkland leta 2004 za časopis South Florida Sun-Sentinel povedala, da je njena družina sumila, da je letalo pilotiral Padilla, in se bala, da je nato strmoglavil v Afriki ali da so ga zadrževali proti njegovi volji. Podobno je po pisanju Wikipedije povedal tudi predsednik družbe Aerospace Sales & Leasing, zadnje lastnice letala, Maury Joseph, ki je letalo pregledal dva tedna pred izginotjem. Takrat je Padilli izročil 43.000 dolarjev za plačilo letaliških pristojbin, ki jih je Padilla plačal in potrdilo o plačilu poslal Josephu po telefaksu.

Maury Joseph in Padillova sestra zato sumita, da so bili na letalu, preden sta vanj vstopila Padilla in Mutantu, skriti teroristi, ki so letalo ugrabili, Padillo pa prisilili, da ga pilotira. Ob tem je Padillova sestra povedala, da se spominja, da je to možnost omenjal tudi Ben Padilla sam in takrat dejal, da bi, če bi ga prisilili, da pilotira ugrabljeno letalo, plovilo raje strmoglavil, kot da bi se uklonil načrtom teroristov.

Finančna prevara?

Obstaja tudi teorija, da je prav Maury Joseph naročil krajo letala.

Joseph je bil namreč po poročanju Charleyproject.com v preteklosti tudi sam obsojen zaradi ponarejanja dokumentov in goljufanja vlagateljev s pretiranim prikazovanjem dobička drugega podjetja, ki ga je vodil. Ameriški organi naj bi zato menili, da je bilo letalo ukradeno kot del finančne prevare ali morda poslovnega spora.

Skrivnosten molk varnostnih agencij

Dogodek pa so preiskovale tudi varnostne agencije drugih držav, med njimi ameriške FBI, Cia in NSA, saj je po terorističnih napadih 11. septembra 2001 na ZDA obstajala bojazen, da sta moška letalo prodala teroristom, ki bi iz njega lahko ustvarili “letečo bombo”.

O tem je v glasilu ameriškega inštituta Smithsonian pisal preiskovalni novinar Tim Wright. Upokojeni general ameriške mornarice Mastin Robeson, ki je bil v času, ko je letalo izginilo, poveljnik ameriških sil na afriškem rogu, je povedal, da je ameriško Centralno poveljstvo (CENTCOM) zaradi dogodka razmišljalo, da bi v Džibuti poslalo ameriška bojna letala.

Takrat so namreč razmišljali tudi o možnosti, da je letalo namenjeno v to državo, kjer se zadržujejo različne skrajne skupine. “Nikoli ni bilo jasno, ali so lastniki letalo ukradli zaradi zavarovanja, ali pa so ga ukradli, da bi ga dali na voljo nepridipravom, ali pa je šlo za namerno usklajen teroristični poskus. Špekulirali so o vseh treh možnostih,” je za Smithsonian povedal general.

Na koncu so se ugibanja, da je kraja letala 844AA predstavljala teroristično grožnjo, končala, čeprav ni jasno, zakaj, piše Smithsonian. Nobena od agencij, ki so preiskovale primer, namreč ni želela odgovoriti na novinarska vprašanja. Morda so se ugibanja končala postopoma, potem ko so se tedni brez namigov ali opažanj raztegnili v mesece, piše Wright in dodaja, da je leta 2005 FBI zaključil primer.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!