Po tragediji v Novem Sadu minister odstopa, v javnosti odmevajo nova razkritja

Svet 04. Nov 202418:07 > 18:22 3 komentarji
Goran Vesić
Foto: PROFIMEDIA

Tri dni po zrušenju nadstreška ob železniški postaji v Novem Sadu, v katerem je umrlo 14 ljudi, je odstop s položaja napovedal minister za gradbeništvo, promet in infrastrukturo Goran Vesić. Kot je dejal, s tem ne prevzema krivde za nesrečo, ampak odstopa kot odgovoren človek. Medtem odmeva razkritje, da nedavno prenovljena železniška postaja v Novem Sadu nima uporabnega dovoljenja.

Minister za gradbeništvo, promet in infrastrukturo Goran Vesić je napovedal, da bo v torek zaradi zrušenja nadstreška ob železniški postaji v Novem Sadu uradno odstopil s položaja. Kot je dejal na novinarski konferenci, je odstop predsedniku vlade Milošu Vučeviću ponudil že v petek, na dan zrušenja. O nameri je takrat obvestil tudi predsednika države Aleksandra Vučića.

Vesić je ob tem dejal, da z odstopom ne prevzema krivde za nesrečo, ampak da odstopno izjavo podaja kot odgovoren človek, s tem pa v Srbiji obstaja moralna odgovornost. “Ne morem sprejeti krivde za smrt 14 ljudi, ker niti jaz niti ljudje, ki delajo z menoj, nimamo niti najmanjše odgovornosti za tragedijo, ki se je zgodila,” je povedal Vesić.

Dodal je, da bo odgovornost ugotavljala preiskava tožilstva, saj želi ministrstvo ugotoviti, “kdo je odgovoren za nesrečo”. Krivde za nastali dogodek ne more prevzeti, ker njegovo ministrstvo “absolutno ni moglo vplivati na projekt ter na kakovost in nadzor del na postaji”.

Vesićev odstop je v odzivih na družbenih omrežjih za častnega in odgovornega več poslancev vladajoče Srbske napredne stranke, predsednica srbskega parlamenta Ana Brnabić pa je dejala, da je odstop prvi pokazatelj politične odgovornosti. Odstop je zvečer komentiral tudi predsednik Vučić, ki ga je označil za človeško gesto in politično poštenost. Po poročanju N1 Srbija je dejal, da je večina v vladi menila, da je takšna gesta nujna, on pa da bo spoštoval voljo premierja Vučevića in ministra Vesića. Ob tem je še zatrdil, da Vesića ni silil k odstopu.

Opozicijske parlamentarne stranke so se medtem pridružile pozivu opozicijskih strank iz novosadskega mestnega sveta in zahtevajo, da poleg Vesića odstopita tudi premier Vučević in župan Novega Sada Milan Đurić.

Novo razkritje: postaja po prenovi nima uporabnega dovoljenja

Po tragediji v Novem Sadu medtem na dan prihajajo poročila o novih nepravilnostih. Po poročanju srbskega portala Insajder namreč železniška postaja po letošnji prenovi sploh nima uporabnega dovoljenja. Glede na srbsko zakonodajo mora takšen objekt pred njegovo uporabo prejeti uporabno dovoljenje, ki ga po inšpekcijskem pregledu izda ministrstvo za gradbeništvo, promet in infrastrukturo.

Za uporabno dovoljenje mora zaprositi naročnik del, v primeru novosadske postaje pa je to državno podjetje Infrastrukture železnice Srbije. Po poročanju Insajderja pa podjetje za uporabno dovoljenje sploh ni zaprosilo. Upravljalec železniške infrastrukture v Srbiji prav tako ni zaprosil za začasno uporabno dovoljenje, kar bi lahko storil.

Glavni urednik Forbes Srbija Ivan Radak ob tem opozarja, da neobstoj uporabnega dovoljenja ne pomeni kršitve zakona. Kot je pojasnil za N1 Srbija, je železniška postaja v Novem Sadu del velikega projekta izgradnje in rekonstrukcije železniške proge Beograd–Subotica, ki lahko polno uporabno dovoljenje dobi šele, ko bo leta 2025 v celoti dokončana. “Tu niso v prekršku, a bolje bi bilo, če bi pridobili to uporabno dovoljenje in potem ne bi bilo dileme, ali je ta stavba uporabna ali ne,” je še dejal Radek.

Kot smo poročali, se je obnova železniške postaje v Novem Sadu začela oktobra leta 2021. Prenovljeno so jo (prvič) uradno odprli sredi volilne kampanje marca 2022, po volitvah pa so na postaji znova zabrneli stroji. Postaja je zaradi novih del spet zaprla svoja vrata in skupaj z nadstreškom so jo ponovno odprli 5. julija letos, je poročal N1 Srbija.

V Novem Sadu se je zrušil del železniške postaje
Iskalna akcija pod zrušenim nadstreškom (Foto: REUTERS/Zorana Jevtic)

Srbske železnice in kitajski izvajalec del CRIC&CCCC sta po zrušenju poudarila, da nadstrešek ni bil vključen v prenovo. Vendar se na drugi strani pojavljajo dokazi, da naj bi dela potekala tudi na nadstrešku. Srbski novinarji so tako izpostavili, da je v sporočilu za javnost pred nekaj meseci pisalo, da so dela potekala tudi na nadstrešku. To je za N1 Srbija zatrdil tudi nekdanji nadzornik del pri prenovi železniške postaje v Novem Sadu Zoran Đajić, ki je pri projektu sodeloval do junija lani.

V petkovem zrušenju betonskega nadstreška je umrlo 14 ljudi, izpod ruševin so uspeli rešiti tri osebe. Vsi so še vedno v novosadskem kliničnem centru, kje pravijo, da ostajajo v smrtni nevarnosti. “Še vedno se borimo za njihova življenja, še vedno niso v stabilnem stanju,” je po pisanju N1 Srbija dejala direktorica kliničnega centra Vesna Turkulov, ki ne izključuje možnosti novih kirurških posegov.

Tragedija v Novem Sadu je srbsko javnost močno pretresla, pa tudi razjezila. Tako je v nedeljo v Beogradu potekal protestni shod, na katerem so protestniki zahtevali kaznovanje odgovornih in prevzem politične odgovornosti vladajočih. Pred poslopjem vlade, ministrstva in prizivnega sodišča so puščali rdeče odtise rok in vzklikali, da imajo vladajoči krvave roke. Protestniki so med drugim zahtevali tudi Vesićev odstop.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje