Obeta se precejšnja podražitev čokolade, kriv je tudi el niño

Svet 01. Apr 202410:03 2 komentarja
čokolada
PROFIMEDIA

Kakavova zrna so se od začetka leta podražila za dvakrat. Že tri leta pa ponudba ne zmore zadovoljiti povpraševanja.

Verjetno se nam obeta precejšnja podražitev čokolade, je poročal N1 Beograd, ki navaja hrvaško tiskovno agencijo Hina. Na to kaže več podatkov.

Do začetka februarja so cene kakavovih zrn na tržišču presegle 5.000 ameriških dolarjev (nekaj več kot 4.630 evrov) za tono, kar je največ od leta 1977, nekateri dogovori pa so dosegli rekordno ceno, tudi več kot 8.400 dolarjev (skoraj 7.800 evrov) za tono. Konec meseca pa so cene dosegale že 10.000 dolarjev (okoli 9.200 evrov) in se na koncu ustalile na 9.622 dolarjih (8.922 evrov) za tono, poroča Euronews.

Slabe letine, zapiranje tovarn, višje cena sladkorja

Vzrok za takšne podražitve so slabe letine v največjih proizvajalkah kakava Gani, Slonokoščeni obali in Kamerunu.

V zadnjih treh letih proizvodnja ne dohaja več povpraševanja, poleg tega pa so posledice pojava el niño, bolezni in zapiranje tovarn še dodatno zmanjšali proizvodnjo in predelavo kakavovih zrn.

Po podatkih Mednarodne organizacije za proizvodnjo kakavovca ICCO bi lahko globalni deficit pri oskrbovanju v obdobju od 2023 na 2024 lahko narasel na 374.000 ton, kar je velik prirast na že tako visokih 74.000 ton iz obdobja 2022 do 2023. Že letos pričakujejo upad ponudbe za 11 odstotkov, povpraševanje pa naj bi naraslo za 5 odstotkov.

Dodaten pritisk na cene čokolade predstavlja tudi podražitev sladkorja. Ta se je po podatkih Organizacije za hrano in kmetijstvo v februarju na globalni ravni in na letnem nivoju podražil za 12,5 odstotka. Na povišanje sta vplivala padec proizvodnje na Tajskem in omejitve izvoza iz Indije.

Cene čokoladnih velikonočnih zajcev in jajc tudi do 50 odstotkov višje

Povišanje cen čokolade je napovedalo ali pa o tem razmišlja več največjih svetovnih proizvajalcev.

Proizvajalec čokolade Hershey’s je že opozoril, da bodo rekordno visoke cene kakava letos verjetno vplivale na rast dobička. Glavna izvršna direktorica družbe Michele Buck je v pogovoru z analitiki po poročanju BBC dejala: “Ne moremo govoriti o prihodnjih cenah, vendar bomo glede na to, kje so cene kakava, uporabili vsa orodja v naši zbirki orodij, vključno s cenami, kot način upravljanja poslovanja.”

Mondolez, lastnik blagovnih znamk Cadbury, Oreo in Toblerone, je leta 2023 prav tako zvišal cene čokolade za do 15 odstotkov in navedel, da bo s tem verjetno nadaljeval, da bi dosegel svoje napovedi prihodkov za letošnje leto. Podjetje je kot enega ključnih izzivov za prihodnje leto poleg cen kakava izpostavilo rast cen sladkorja. Glavni finančni direktor družbe Luca Zaramella je napovedal zvišanje, ki bo sicer manjše kot lanskoletno, vendar višje od poprečnega poslovnega leta.

Ali je prodaja velikonočne čokolade vsaj kratkoročno ublažila skrbi proizvajalcev čokolade, bomo še videli. Je pa več proizvajalcev dvignilo cene velikonočnih jajc in zajčkov. Podjetje Which?, ki se ukvarja s storitvami za potrošnike in raziskavami, je tako razkrilo, da so blagovne znamke, kot sta Toblerone in Lindt, v primerjavi z letom 2023 povišale cene čokoladnih zajčkov in jajc za približno 50 odstotkov. So se pa po drugi strani znižale cene drugih sladkih dobrot teh proizvajalcev, ki niso iz kakava. S tem proizvajalci želijo nadomestiti morebiten izpad prihodka zaradi višjih cen čokolade.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje