Očitki na račun Aleksandra Čeferina in Uefe: so kršili lastne zaveze?

Svet 13. Nov 202411:28 4 komentarji
Aleksander Čeferin
Jan Gregorc/N1

Predsednik Evropske nogometne zveze Uefa Aleksander Čeferin naj bi po poročanju britanskega The Times med letošnjim evropskim nogometnim prvenstvom v Nemčiji pogosto uporabljal zasebno letalo, kar se ne sklada s pobudo organizacije za podnebne spremembe. Pri Uefi so zanikali, da naj bi Čeferin z letalom opravil 14-minutno potovanje med Düsseldorfom in Dortmundom. Kot so navedli, je to pot opravil z električnim avtomobilom. Niso pa povedali, ali so predsednik oziroma kdo od predstavnikov Uefe leteli na katerem od 15 poletov s tem zasebnim letalom v tistem obdobju.

Predsednik Evropske nogometne zveze Uefa Aleksander Čeferin in drugi visoki predstavniki organizacije naj bi med letošnjim evropskim nogometnim prvenstvom v Nemčiji pogosto uporabljali 24 milijonov evrov vredno zasebno letalo, čeprav so od ekip zahtevali, da v okviru pobude za podnebne spremembe omejijo potovanja z letali, poroča britanski The Times.

Medij je ob tem objavil seznam 15 poletov, ki jih je v času nogometnega prvenstva opravilo zasebno letalo, ki ga uporablja Uefa, in se ujemajo s Čeferinovimi obiski tekem.

Marca letos je sicer Uefa zagnala tako imenovani “kalkulator ogljičnega odtisa”, prejšnji teden pa je objavila poročilo o trajnosti. V njem so se pohvalili s 75-odstotnim zmanjšanjem števila letov nacionalnih nogometnih zvez med prvenstvom v primerjavi s prvenstvom leta 2016. Kot so navedli pri Uefi, je 90 odstotkov osebja med prizorišči na letošnjem prvenstvu potovalo z javnim prevozom.

Poročilo pa po pisanju The Times ne navaja, da so imeli predsednik zveze Aleksander Čeferin in drugi predstavniki imeli dostop do zasebnega 12-sedežnega letala Bombardier Challenger 64, ki naj bi ga Čeferin med prvenstvom uporabljal za potovanja domov v Ljubljano in med nemškimi mesti, ki so gostila tekme nogometnega prvenstva.

Po navedbah medija je letalo, ki nosi oznako D-AAAX, med 15. junijem in 9. julijem opravilo 16 letov. Med drugim je letalo 18. junija opravilo tudi 14-minutno potovanje med mestoma Düsseldorf in Dortmund. Medij ob tem navaja, da bi z avtomobilom to 77 kilometrov dolgo pot sicer opravili v manj kot eni uri.

Tiskovni predstavnik Uefe je za medij dejal, da je Čeferin to potovanje opravil z električnim avtomobilom, ki ga je priskrbel eden od sponzorjev turnirja, ko se je iz hotela v Düsseldorfu odpravil na večerno tekmo med Turčijo in Gruzijo v Dortmundu. Ob 21. uri istega dne je sicer letalo poletelo na 38 minut dolgo pot iz Dortmunda v Stuttgart – tam si je Čeferin naslednji večer ogledal tekmo med Nemčijo in Madžarsko.

sprejem nogometašev
Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

Med prvenstvom je letalo po navedbah medija trikrat poletelo proti Ljubljani, kjer živi Čeferin. Prvič 2. julija iz Münchna, in sicer po tekmi med Romunijo in Nizozemsko, ki si jo je ogledal tudi Čeferin. Isti dan pred tem je letalo poletelo tudi iz Frankfurta, kjer si je predsednik Uefe večer prej ogledal tekmo med Portugalsko in Slovenijo.

The Times tudi piše, da je Čeferin ob vrnitvi v Slovenijo 4. julija dal televizijski intervju, v katerem je govoril o boju proti podnebnim spremembam. Dan pozneje, 5. julija zjutraj, je nato letalo poletelo iz Ljubljane v Stuttgart, kjer si je predsednik ogledal tekmo med Španijo in Nemčijo, zvečer pa je letalo poletelo v Düsseldorf, kjer je bila naslednji dan tekma med Anglijo in Švico.

Uefa je torej zavrnila navedbe, da je Čeferin zasebno letalo uporabljal za kratek 14-minutni polet med Düsseldorfom in Dortmundom 18. junija. Niso pa izrecno pojasnili, če je bil predsednik na katerem od ostalih 15 letov v tistem obdobju. Pri Uefi so navedli, da so bili leti upoštevani v trajnostni strategiji. Za The Times so navedli, da so bili leti, ki so jih uporabljali predsednik in drugi vodilni v organizaciji, namenjeni izključno za potovanja v nemška mesta in Ljubljano. Uefa po njihovih navedbah nima niti ekskluzivnega dogovora s ponudnikom storitev niti vpogleda v druge transferje, ki jih je ponudnik letala zagotovil v tem obdobju. “Poleg tega vas prosimo, da upoštevate, da je predsednik Uefe med Düsseldorfom in Dortmundom vsakič potoval z električnim avtomobilom in ne z zasebnim letalom, kot je bilo navedeno na vašem seznamu,” so zapisali v odgovoru mediju in dodali, da je bilo isto električno vozilo v času prvenstva uporabljeno tudi za druge prevoze med nemški mesti.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje