Parižani danes na referendumu odločajo o zvišanju parkirnin za športna terenska vozila. Okoli 1,3 milijona volilcev odgovarja na vprašanje: "Ali ste za uvedbo posebnih tarif za parkiranje osebnih vozil, ki so težka, velika in močno onesnažujejo?"
V Parizu naj bi glede na načrte osebna vozila na notranje izgorevanje ali hibridna osebna vozila, težja od 1,6 tone, ter električna vozila, ki so težja od dveh ton, v središču mesta za parkiranje plačevala 18 evrov na uro, v predmestjih pa 12 evrov na uro.
Iz ukrepa bi bili izvzeti prebivalci mesta, ki imajo parkirna dovoljenja, poslovneži, zdravstveni delavci ter invalidi, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Pariška županja, socialistka Anne Hidalgo, je decembra ukrep utemeljila z besedami: “Večji kot so, bolj onesnažujejo.”
Opozarja, da porabijo tudi ogromno prostora. Od leta 1990 se je teža povprečnega avtomobila povečala za 250 kilogramov. A številni ukrepu nasprotujejo. Športni terenec je marketinško ime, ki ne pomeni nič, je dejal predstavnik francoskega avtomobilskega kluba Yves Carra.
Konservativna opozicija v pariškem mestnem svetu je predlog označila za manipulativen. “Novi, moderni športni terenci ne onesnažujejo več, temveč lahko celo manj kot majhna dizelska vozila, izdelana pred letom 2011,” pa so sporočili iz francoskega avto-moto kluba.
Hidalgo je obljubila, da bo Pariz, ki se pripravlja na poletne olimpijske igre, postal okolju prijazno mesto. Za promet so že zaprli več ulic v središču, pa tudi obrežja Sene, ter odprli kolesarske steze. Po navedbah njenega urada naj bi ukrep prizadel desetino v mestu parkiranih vozil ter mu prinesel dodatnih 35 milijonov evrov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje