Evropski parlament je včeraj s 339 glasovi za in 249 glasovi proti podprl predlog prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje zgorevanje v EU po letu 2035. Gre za ukrep v okviru evropskega podnebnega svežnja Pripravljeni na 55, s katerim se je EU zavezala k podnebni nevtralnosti do leta 2055. Odzval se je tudi AMZS.
Evropski parlament bo zdaj lahko odprl pogajanja z državami članicami, med katerimi lahko še vedno pride do sprememb sprejetega besedila, ki med drugim predvideva zmanjšanje izpustov za leto 2030 na 55 odstotkov za avtomobile in 50 odstotkov za kombinirana vozila v primerjavi z letom 2021.
Poročevalec Jan Huitema iz vrst liberalne skupine Renew je dejal, da je revizija standardov za izpuste ogljikovega dioksida ključni element za doseganje podnebnih ciljev.
“S temi standardi ustvarjamo jasne zahteve za avtomobilsko industrijo ter spodbujamo inovacije in naložbe za proizvajalce avtomobilov. Poleg tega bosta nakup in vožnja brezemisijskih avtomobilov za potrošnike cenejša. Veseli me, da je Evropski parlament podprl ambiciozno revizijo ciljev za leto 2030 in podprl cilj 100 odstotkov za leto 2035, ki je ključnega pomena za doseganje podnebne nevtralnosti do leta 2050,” je dodal.
AMZS: Zmanjševanje onesnaževanja je nujno
V Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) so prepričani, da je zmanjševanje onesnaževanja nujno, a opozarjajo, da gre za kompleksen izziv, ki ga zgolj z menjavo pogona v avtomobilih ni mogoče rešiti. Ob tem poudarjajo, da breme zelenega prehoda ne sme pasti le na voznike osebnih vozil in ocenjujejo, da bo imela prepoved velik vpliv na osebno mobilnost.
Gre za odziv na predlog glede prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje zgorevanje v EU po letu 2035, ki ga je v sredo s 339 glasovi za in 249 glasovi proti podprl Evropski parlament. Evropska komisija je ukrep pripravila v okviru podnebnega svežnja Pripravljeni na 55, s katerim se je EU zavezala k podnebni nevtralnosti do leta 2055.
Evropski parlament bo zdaj lahko odprl pogajanja z državami članicami, med katerimi lahko še vedno pride do sprememb sprejetega besedila, ki med drugim predvideva zmanjšanje izpustov za leto 2030 na 55 odstotkov za avtomobile in 50 odstotkov za kombinirana vozila v primerjavi z letom 2021. Po oceni AMZS je predlagani ukrep sicer ambiciozen, a nerealen in preveč optimistično zastavljen.
“V Avto-moto zvezi Slovenije podpiramo ukrepe, ki bodo pripomogli k čistejšemu okolju in s tem tudi k večji kakovosti življenja. Ob industriji in starih kurilnih napravah svoj delež odgovornosti pri reševanju podnebne krize vsekakor nosi tudi promet, a žal rešitev problema v tem primeru ni tako enostavna, da bi se ga dalo odpraviti zgolj z zamenjavo pogona v avtomobilih,” je v sporočilu za javnost zapisal predsednik AMZS Andrej Brglez.
Kot je poudaril, je treba upoštevati geografske okoljsko-ekonomske razlike med posameznimi kraji in državami ter tudi lokalne prometne zakonitosti in usmeritve. Ob tem je izpostavil, da je tehnološki razvoj v avtomobilski industriji zagotovil izjemen napredek pri očiščevanju izpustov, zaradi česar so najnovejši bencinski in dizelski avtomobili bistveno čistejši kot v preteklosti.
“Ko k temu dodamo še sicer že dobro znane širše temeljne okoljske okvire, na primer upoštevanje okoljske obremenitve v celotnem življenjskem ciklu vozila – od pridobivanja surovin, izdelave in rabe do razgradnje – in temeljno družbeno in ekonomsko težnjo po zagotavljanju dostopne mobilnosti za vse, dobi predlog Evropske komisije veliko več vprašanj kot odgovorov,” meni Brglez.
Med dilemami, ki se ob tem pojavljajo, so po Brglezovih navedbah tudi to, da je veliko električne energije pridobljene iz neobnovljivih virov, ter da bodo zahtevani infrastrukturni posegi izjemen okoljski in gospodarski izziv za večino držav, tudi Slovenijo. Obenem je poudaril, da prihodnost trajnostne mobilnosti ne bo le multimodalna, ampak energetsko gledano tudi multigorivna. Poleg elektrike bo tako pomemben energent prihodnosti – tudi v prometu – vodik.
V AMZS obenem ocenjujejo, da bo bo imela prepoved prodaje avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035 velik vpliv na osebno mobilnost v Sloveniji. Predsednik AMZS je ob tem opozoril na dejstvo, da večino novih prodanih avtomobilov na slovenskem trgu še vedno poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem. Razlog za majhen delež električnih avtomobilov pa je tudi v visokih cenah tovrstnih vozil.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!