
Po številnih letalskih nesrečah vse več azijskih prevoznikov na letalih uvaja prepovedi prenosnih baterij. Na kaj morate biti pozorni, če letite s prenosno baterijo?
Več letalskih prevoznikov v Aziji po številnih incidentih s pregrevanjem in požari zaostruje pravila uporabe in uvaja omejitve prenosnih baterij med poleti.
Preiskovalci in forenzične službe v Južni Koreji so namreč ugotovili, da je bila za januarski požar letala na mednarodnem letališču Busan kriva prenosna litijeva baterija, navaja južnokorejsko ministrstvo za promet. Preiskovalci so našli številne sledi električnega taljenja na ostankih prenosne baterije, ugotovitve povzema CNN.
Uporaba prenosnih baterij na letalih je sicer precej pogosta, sploh na daljših poletih, saj potnikom omogoči, da dlje časa uporabljajo svojo napravo in tako kljub igranju igric, gledanju filmov ali branju digitalnih knjig na končno destinacijo pridejo z napolnjenim telefonom.
Izredna profesorica na avstralskem kolidžu za znanost, tehnologijo, inženirstvo in matematiko (STEM) Chrystal Zhang meni, da bi popolna prepoved prenosnih baterij na letih tako lahko predstavljala veliko oviro za potnike, ki potujejo na daljše razdalje, saj na letališčih ni dovolj možnosti za polnjenje prenosnih elektronskih naprav.

Po drugi strani pa so te prenosne naprave za polnjenje lahko zelo nevarne, saj so sestavljene iz vnetljivih materialov. Dodatno nevarnost predstavljata napačna uporaba teh baterij in staranje, ki povečata tveganje za nastanek ognja. Ameriška uprava za letalstvo (FAA) je v zadnjih 20 letih zabeležila več kot 500 incidentov z litijevimi baterijami med letom, ki so vključevali dim, ogenj ali segrevanje na izredno visoke temperature.
Preglejte baterijo, preden stopite na letalo
Mobilne telefone, prenosne računalnike, brezpilotne zrakoplove, pametno nosljivo opremo, električna kolesa, električne skuterje in električna vozila poganjajo litij-ionske baterije. Te baterije se lahko pregrejejo in povzročijo vžig ali eksplozijo, piše CNN.
“Tveganje za vžig se poveča, če so baterije poškodovane, nabreknejo, so preveč napolnjene, so pregrete ali imajo proizvodne napake,” je za medij povedala višja predavateljica za letalsko in vesoljsko oblikovanje na univerzi Novi Južni Wales v Avstraliji Sonya Brown.
Potnikom priporoča, naj pred letom pregledajo svoje prenosne baterije in jih v primeru vidnih znakov poškodb ali okvar raje pustijo na letališču.
Katere letalske družbe so omejile uporabo?
Južna Koreja je po omenjenem požaru s tem mesecem uvedla nacionalne omejitve uporabe prenosnih baterij na letalih in letališčih. Država je potnikom prepovedala, da bi prenosne baterije ali elektronske cigarete med poletom shranili v prostoru za ročno prtljago nad sedeži, lahko jih hranijo le v žepih, na sedežu ali pod sedežem.
“Vhod prenosne baterije je treba prekriti s frikcijskim trakom ali položiti v zaščitno torbo ali plastično vrečko, da se ne dotika drugih kovin,” je sporočilo državno ministrstvo za promet.
V skladu z novimi predpisi, ki veljajo za vse letalske prevoznike v državi, je prepovedano tudi polnjenje prenosne baterije na letalu s pomočjo USB-priključka. Nekatera letala imajo namreč ob sedežih možnost polnjenja elektronskih naprav.
Družba Thai Airways je uporabo prenosne baterije na letih prepovedala s 15. marcem, Singapore Airlines potnikom uporabo naprav prepoveduje z aprilom. Tudi nizkocenovni prevoznik Air Asia je sporočil, da bo od potnikov zahteval, da hranijo prenosne baterije pod sedežem ali v žepu sedeža, in prepovedal polnjenje prenosnih elektronskih naprav med celotnim letom.
Tudi glavni tajvanski prevozniki EVA Air, China Airlines in Uni Air so prepovedali uporabo prenosnih polnilnikov med letom.
Seznam veljavnih omejitev po letalskih družbah
Korean Air: vsak potnik lahko v ročni in oddani prtljagi skupaj prinese največ pet prenosnih baterij z močjo 100 vatnih ur (Wh).
Asiana Airlines: vsak potnik ima lahko s seboj baterije v največji moči 160 Wh, zapakirane morajo biti v embalaži, odporni proti kratkemu stiku.
Singapore Airlines: potniki lahko s seboj prinesejo napajalne baterije z zmogljivostjo do 100 Wh, za baterije z zmogljivostjo med 100 in 160 Wh pa je potrebna odobritev letalske družbe. Enaka pravila veljajo tudi za nizkocenovni prevoznik Scoot, ki je njegova hčerinska družba.
Cathay Pacific: baterijske banke morajo imeti največ 100 Wh moči.
Hong Kong Express: moč prenosnih baterij ne sme presegati 100 Wh, baterije morajo biti posamično zaščitene, da se prepreči kratek stik.
Qantas: dovoljeni sta največ dve rezervni litijevi bateriji, z močjo od 100 Wh do 160 Wh.
Virgin Australia: prenosne baterije so lahko samo v ročni prtljagi in zaščitene pred kratki stikom – spravljene v originalni embalaži ali plastični vrečki, priključki morajo biti prelepljeni z izolirnim trakom.
Air Asia: prenosne baterije ne smejo presegati moči 100 Wh ali 20.000 mAh. Prenosne baterije z močjo od 100 do 160 Wh mora odobriti letalska družba.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje