Ponujajo že krepko višje plače, pa se še vedno ne oglasi nihče

Gospodarstvo 26. Maj 202406:02 13 komentarjev
Mestni avtobusi v Rijeki
Foto: PROFIMEDIA

Problem vsesplošnega pomanjkanja voznikov je pri sosedih na Reki "eksplodiral". Nikakor ne morejo dobiti novih voznikov mestnih in primestnih avtobusov, pa čeprav so jim že zvišali plače. Ker so že morali zmanjšati število voženj, bodo morali zdaj znižati še cene avtobusnih vozovnic.

Javno potniško podjetje z Reke je na robu obupa. Ne le, da je pred časom kupilo nove mestne avtobuse, ki zdaj le stojijo na parkirišču, zaradi pomanjkanja voznikov mestnih avtobusov so morali zmanjšati število voženj. Medkrajevnih je okoli sto manj, mestnik pa kar okoli 200 manj.

“Najeli smo zaposlovalne agencije, ljudem plačujemo prekvalifikacije, zagnali smo marketinške kampanje, povišali smo plače, iščemo in iščemo voznike, pa jih nikakor ne moremo dobiti,” je za hrvaške medije povedal direktor reškega potniškega podjetja Autotrolej Robert Mrvačić. 

Zatrdil je, da voznike nagrajujejo in da so jim tudi že povišali plače za 20 odstotkov. “Po dogovorjenem povišanju plač so vozniki povprečno prejeli 1.604 evre,” je za hrvaške medije župan Reke Marko Filipović. Znesek 1.600 evrov neto je precej nad hrvaško povprečno neto plačo.

A vozniki na drugi strani opozarjajo, da ta znesek vključuje tudi nadure. Poudarili so, da zaradi pomanjkanja delovne sile vsak voznik mesečno “pridela” med 20 in 30 nadur.

Zdaj na Reki čakajo, ali bodo rešitev zanje morda vozniki iz Nepala, toda zaenkrat “papirologijo” ureja le eden. Pri zaposlovanju tujcev glavno oviro predstavljajo dolgi in zapleteni postopki izdaje delovnih dovoljenj, je prepričan Mrvačić, ki se je v isti sapi zaradi manjšega števila voženj Rečanom opravičeval in jim obljubil, da bodo za najmanj tri mesece zaradi manjšega števila voženj znižali tudi cene avtobusnih vozovnic, in sicer za približno 25 odstotkov. kar je seveda še ena slaba novica za reško javno podjetje.

Pomanjkanje voznikov je sicer problem marsikje po Evropi, po nekaterih ocenah trenutno v Evropi primanjkuje kar okoli 400.000 voznikov avtobusov in kamionov.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje