Poročilo: orožarska podjetja lani občutno povečala prihodke od prodaje orožja

Svet 02. Dec 202417:46 0 komentarjev
orožje
Foto: Akhtar Soomro/REUTERS

Sto največjih orožarskih podjetij je lani občutno povečalo prihodke od prodaje orožja, je razvidno iz poročila Mednarodnega inštituta za mirovne raziskave (Sipri). Kot še pojasnjujejo, so k temu pripomogli predvsem konflikti v Ukrajini in Gazi ter naraščanje napetosti po svetu.

Prihodki od prodaje orožja, opreme in vojaških storitev stotih največjih podjetij v panogi so v letu 2023 skupno dosegli 632 milijard ameriških dolarjev, kar je realno povečanje za 4,2 odstotka v primerjavi z letom prej, na svoji spletni strani navaja Mednarodni inštitut za mirovne raziskave (Sipri) s sedežem v Stockholmu.

Prihodki od prodaje orožja so se povečali po vsem svetu, še zlasti pa v podjetjih s sedežem v Rusiji in na Bližnjem vzhodu. Na splošno so se manjši proizvajalci učinkoviteje odzivali na višje povpraševanje, povezano z vojnama v Gazi in Ukrajini, naraščajočimi napetostmi po svetu in pospešenim oboroževanjem v Vzhodni Aziji.

Na vrhu lestvice sicer ostajajo ameriška podjetja: Lockheed Martin, RTX (nekdanji Raytheon), Northrop Grumman, Boeing in General Dynamics. Zlasti Lockheed Martin s skoraj 61 milijardami dolarjev prihodkov ostaja daleč v ospredju, čeprav so prihodki tega podjetja v lanskem letu upadli za 1,6 odstotka.

Podjetja s sedežem v ZDA so po podatkih Sipri lani ustvarila skoraj polovico svetovnih prihodkov od prodaje orožja – približno 317 milijard dolarjev.

K višjim prihodkom prispevali zlasti konflikti v Ukrajini in Bližnjem vzhodu

Med največjimi 100 podjetji v panogi je sicer 41 ameriških, 27 evropskih, 23 s sedežem v Aziji ali Oceaniji, šest z Bližnjega vzhoda, eno britansko in dve ruski.

Slednji sta po ocenah Sipri dosegli 25,5 milijarde dolarjev prihodkov, kar pomeni povečanje za približno 40 odstotkov. To je skoraj v celoti moč pripisati 49-odstotni rasti, ki jo je zabeležila ruska državna orožarska družba Rostec, k čemur je po navedbah Sipri odločilno prispevala vojna v Ukrajini.

Tudi podjetja na Bližnjem vzhodu – tri s sedežem v Turčiji in tri v Izraelu – so skupaj zabeležila približno 18-odstotno rast prihodkov od prodaje orožja, k čemur je pripomogel zlasti konflikt v Gazi in naraščajoče napetosti po celotni regiji, delno pa tudi vojna v Ukrajini.

Sipri napoveduje, da se bo trend naraščanja prihodkov od prodaje orožja verjetno nadaljeval tudi v letošnjem letu. “Številna podjetja so letos začela zaposlovati, kar kaže, da so optimistična glede prihodnje prodaje,” je dejal raziskovalec Lorenzo Scarazzato.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!