Oglaševanje

Poročilo po hudi letalski nesreči v Indiji razkriva, zakaj je Boeing strmoglavil

author
J. M.
12. jul 2025. 08:25
Nesreča letala Air India v Ahmedabadu
Foto: PROFIMEDIA

Mesec dni po eni najhujših letalskih nesreč so indijski preiskovalci objavili predhodno poročilo strmoglavljenja letala družbe Air India, v katerem je umrlo 260 ljudi. V njem poudarjajo, da sta bili iz neznanega razloga med vzletom izklopljeni stikali dotoka goriva k motorjem. Kako je do izklopa prišlo in kdo je to storil, ni znano, strokovnjaki pa poudarjajo, da pilota stikal nista mogla izklopiti po pomoti.

Oglaševanje

V Indiji so objavili predhodno poročilo junijske hude letalske nesreče letala družbe Air India, ki je kmalu po vzletu z letališča v Ahmedabadu strmoglavilo v dom za zdravnike. Umrlo je 241 ljudi na krovu letala in 19 ljudi na tleh, nesrečo pa je preživel le en potnik.

Predhodno poročilo indijskih preiskovalcev navaja, da je letalo Boeing 787 Dreamliner za London kmalu po vzletu začelo izgubljati potisk in začelo padati. Ključna ugotovitev v poročilu pa je, da je nekdo kmalu po vzletu prekinil dotok goriva do motorjev. V poročilu, ki ga povzema Reuters, je zapisano, da sta bili stikali za dotok goriva kmalu po vzletu "skoraj hkrati izklopljeni", pri tem pa ni navedeno, kako je do tega prišlo.

Oglaševanje

Motorja letala sta tako kmalu po vzletu ostala brez goriva in nista mogla delovati. Kot je navedeno v poročilu, so posnetki nadzornih kamer na tleh ujeli, da se je na letalu kmalu po vzletu aktivirala manjša vetrna turbina, ki ob izpadu letalskih motorjev postane glavni vir energije.

Poročilo po navedbah Reutersa še izpostavlja zvočne posnetke pogovora med pilotoma. Na njih je med drugim slišati enega od pilotov, ki drugega vpraša, zakaj je izklopil dotok goriva do motorjev. Drugi pilot mu je odgovoril, da tega ni storil. V kokpitu letala sta sedela 56-letni pilot Sumeet Sabharwal, z več kot 15.000 urami letenja in statusom inštruktorja družbe Air India, ter 32-letni kopilot Clive Kunder, ki je imel skupaj 3.403 ure letenja. Preiskovalci so ob tem še opozorili, da so na kraju nesreče našli stikali, ki sta bili v aktivnem položaju. Prav tako so podatki tik pred trčenjem zaznali ponovni zagon motorjev.

Nesreča letala Air India v Ahmedabadu
Foto: PROFIMEDIA

Izklop stikala za dovod goriva takoj ugasne motor. Piloti to storijo po pristanku in zaustavitvi na letališču ali pa v izrednih situacijah, kot je požar na motorju. V poročilu ni navedeno, da bi se let družbe Air India za London znašel v težavah. Letalski strokovnjaki so za Reuters dejali, da pilota stikal za dotok goriva ne bi mogla izklopiti po pomoti, prav tako pa tega v normalnih okoliščinah ne bi storila med vzletanjem.

Oglaševanje

Boeing brez krivde, letalski prevoznik pod drobnogledom

Predhodno poročilo je prav tako nakazalo, da proizvajalec letala Boeing in proizvajalec motorjev GE Aerospace ne nosita nobene odgovornosti za nesrečo.

Se pa je pod pritiskom znašel sloviti indijski konglomerat Tata Group, ki je leta 2022 družbo Air India kupil od indijske vlade in se sedaj trudi popraviti njen sloves. Letalski prevoznik se je sicer po nesreči znašel pod drobnogledom letalskih agencij. Nadzorna agencija Evropske unije je napovedala preiskavo nizkocenovne podružnice Air India, ki po pisanju Reutersa na letalu ni zamenjala okvarjenih delov motorja in je celo ponarejala dokumente. Indijska agencija je medtem družbo opozorila zaradi zamud pri varnostnih pregledih toboganov za evakuacijo in resne kršitve glede urnika dežurstev pilotov.

Oglaševanje

Skladno z mednarodno zakonodajo mora biti preliminarno poročilo po letalski nesreči objavljeno najkasneje mesec dni po nesreči. Končno poročilo morajo preiskovalci v javnost poslati najkasneje v letu dni po nesreči.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih