Poslovni model, s katerim je Tupperware osvojil svet

Gospodarstvo 11. Apr 202319:39 1 komentar
Profimedia

Delnice podjetja Tupperware so se ta teden znašle na zgodovinsko nizki ravni. Kako je podjetje, ki je postalo sinonim za plastično posodo, osvojilo svet in zakaj se je 77 let pozneje znašlo v rdečih številkah ter na robu propada?

Tupperware je sinonim za plastično posodo za shranjevanje hrane. Če v enega od iskalnikov fotografij vpišete Tupperware, ob posodah dobite še fotografije s snemanj znanih filmov ali znanih igralcev, kot je Keanu Reeves. A 77 let po ustanovitvi podjetja medije polnijo naslovi o zgodovinskem padcu delnic, ki je sledil petkovemu sporočilu podjetja, da so se znašli v resnih finančnih težavah.

Podjetje Tupperware je leta 1946 ustanovil ameriški kemik in izumitelj Earl Tupper, ki je tudi izumil plastično posodo iz polietilena za shranjevanje hrane. Njegove posode niso takoj zamenjale steklenih in keramičnih posod za shranjevanje, ki so jih bili ljudje vajeni, pa čeprav so bile naprodaj v številnih nakupovalnih centrih. Tupperware je med “zvezde” podjetij, ki prodajajo kuhinjske pripomočke, izstrelil poslovni model, ki ga je uvedla prodajalka in pozneje vodja marketinga Brownie Wise, piše BBC.

Wise, ki je na t. i. zabavah na domu prodajala čistila, je enak pristop uporabila za prodajo Tupperwarovih plastičnih posod. S tovrstnimi demonstracijami na domu je pridobivala tako kupce kot druge prodajalke, ki so širile besedo o izdelku.

Tupper jo je pozneje imenoval za vodjo marketinga. Poslovni model podjetja se je tako v veliki meri naslanjal na ženske – takrat večinoma gospodinje brez lastnega dohodka – in na dejstvo, da so te preko podobnih druženj končno lahko postale finančno neodvisne in si zaslužile denar.

Poslovni model, ki je temeljil na zabavah, opolnomočenju žensk in ustnem priporočilu

Na istem poslovnem modelu je podjetje gradilo svoje uspehe tudi v prejšnjem desetletju, ko je največje prodajne uspehe gradilo v državah Vzhodne Azije in v Braziliji. BBC je v članku iz leta 2017 ugotavljal, da prav prodaja od vrat do vrat in nagovarjanje “gospodinj iz predmestja” omogoča prodajo tudi na področjih brez urejene infrastrukture.

Model “zabave na domu” ob čaju in pecivu so v sodobnih časih nadgradili v model “ženskega večera”. Ponekod, kjer ni bilo kapacitet za tovrstne zabave, je podjetje odprlo t. i. studie za doživetja. Samo na Kitajskem jih je bilo še leta 2017 okoli 5.600.

Istočasno je podjetje s tem poslovnim modelom “ubilo dve muhi na en mah”, saj je omogočalo lasten dohodek ženskam, ki so sicer ostajale doma in skrbele za gospodinjstvo. Ng Chiu Gwek, ena najuspešnejših indonezijskih prodajalk Tupperwera, je za BBC pred leti povedala, da ima rada to podjetje, saj ji je obrnilo življenje na glavo oziroma ga spremenilo na bolje. “Iz nič sem postala nekdo,” je takrat povedala mati, ki je z dohodki od dela svoje tri otroke lahko šolala v tujini.

Še ena pomembna marketinška poslovna poteza podjetja je bila tudi predaja priporočil od ust do ust. Priporočilo prijateljice je lahko veliko bolj prepričljivo kot priporočilo podjetja. Model izredno dobro deluje predvsem na manj razvitih trgih v Afriki in Aziji. Poslovni model hišnih zabav in priporočil pa je oteževal tudi delo ponarejevalcem, saj ga je tako težje kopirati.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentarji (1)

Prikaži vse komentarje